• Mysan
    Äldre 6 Jan 20:56
    7832 visningar
    22 svar
    22
    7832

    Morgongåva?

    Får ni någon morgongåva? Ska ni köpa till mannen? Eller är det förlegat? Skulle vilja ge mannen något på morgonen som första dagen som hans fri... Frågan är bara vad??? Hur gör ni?

  • Svar på tråden Morgongåva?
  • Mysan
    Äldre 6 Jan 21:28
    #11

    Självklart är det lilla i vardagen som räknas:) det är äkta kärlek att bli överraskad med ett fång rosor el som du säger att bli hämtad. Är inte helt säker själv på hur jag ska göra å det är jättekul att få olika syn på saken:)

  • kramen
    Äldre 6 Jan 21:30
    #12

    som många andra köper jag nog en klocka  tror jag : ) själv önskar jag guld/pärlörhången som jag ska bära på bröllopsdagen :)

  • Äldre 6 Jan 21:36
    #13
    kramen skrev 2013-01-06 21:30:57 följande:
    som många andra köper jag nog en klocka  tror jag : ) själv önskar jag guld/pärlörhången som jag ska bära på bröllopsdagen :)
    Men på bröllopsdagen har man ju inte fått morgongåvan än... Förvånad
    Traditionellt ges det på morgonen efter bröllopsnatten.
    Alltså visst får ni ju ge gåvorna när ni vill, men då är det ju tekniskt sett inte en "morgongåva".
    Mysan skrev 2013-01-06 21:28:19 följande:
    Självklart är det lilla i vardagen som räknas:) det är äkta kärlek att bli överraskad med ett fång rosor el som du säger att bli hämtad. Är inte helt säker själv på hur jag ska göra å det är jättekul att få olika syn på saken:)
     Om du hittar en bra sak att ge honom som morgongåva så gör det. Glad
    Men låt det inte bli ett "måste" och ett stressmoment. Du behöver ju egentligen inte köpa saken förrän dagen innan bröllopet *typ* så tänk på saken du, och om den perfekta gåvan ploppar upp under planeringen av bröllopet så köp den Glad
  • pamjof­re
    Äldre 7 Jan 12:29
    #14

    Jag kommer att göra en secret box fotografering, ska bli en kul gej :). Detta får han när vi vaknar upp på morgonen efter bröllopet. Tillsammans med fotoboken har jag även köpt ett specialtillverkat halsbandssmycke, en "stav" där vårt vigelsdatum tillsammans med mitt namn står. I nederkant av staven är den snedskuren så stt den passar in i det andra halsbandssmycket jag gjort, som alltså ska bäras av mig, där står datumet och hans namn. Tycke att detta var en fin ide, eftersom han inte kommer att bära vigselringen särskilt ofta pga jobb.

  • Mysan
    Äldre 7 Jan 14:28
    #15

    Låter som en kul idé med halsbanden! Vad är en Secret box fotografering?

  • pamjof­re
    Äldre 7 Jan 20:48
    #16

    secret box fotografering är när man (oftast kvinnan) tar lite sensuella bilder exempel med snygga underkläder, strumpebandshållare, nattlinne, genomskinliga tunikor m.m Gärna accocererat (ursäkta stavningen) med saker som du ska ha till bröllopet exempel: slöja, någon blomma, pärlor m.m 
    Fotona väljs ut tillsammans med fotografenh och sätts samman till en fotobok.
    Här är en länk till den fotograf jag har bokat till detta: blogg.mwpd.se/category/morgongava 

  • Mysan
    Äldre 7 Jan 21:29
    #17

    Va spännande! Din man kommer bli otroligt glad kan jag tro:) vilken kul idé. Ska kolla upp det! Men är från en mindre stad så det kanske blir svårt att hitta en nära... Vad kostar det?

  • Mmmari­a
    Äldre 7 Jan 23:56
    #18

    Klocka och smycke låter trevligt tycker jag. Eller en vacker anteckningsbok/minnesbok. Kanske en fotobok av ert liv ihop. Vi bestämde oss dock för att hoppa över morgongåva. Dels för att jag tyckte att jag redan fått så fina ringar och dels för att vi 1 månad tidigare köpt ett underbart landställe.

  • maxmam­ma
    Äldre 7 Jan 23:59
    #19

    ja det är nog lite förlegat med morgongåva men jag tänkte ge min m2b en flaska mackmyra bee likör för han samlar på  mackmyras produkter det är inte ´nån dyr historia men jag vet att han kommer bli glad.

    håller även på att jagar snöskoterkläder med yamaha loggan eller namnet på då vi är riktiga snöskoter fantaster o kör just yamaha sportsnöskotrar.

    jag förväntar mig inte att få något o vill nog inte ha nått heller så där vad jag vet just nu så jag överraskar gärna honom med flaskan o förhoppningsvis kläderna om jag hittar några i rättan tid annars får han kläderna senare när jag fått tag på några som funkar.

     

  • lillsm­illa
    Äldre 8 Jan 09:49
    #20

    Jag ska ge ett fint usb-minne (http://www.frusmed.com/halsband/usb-3gb-halsband-1.html) som jag lagt vår musik från bröllopet, mitt löfte, några fina texter, foton från vår förlovning m.m. på. Har även lagt dit en tom mapp för foton från vårt bröllop!

  • pamjof­re
    Äldre 8 Jan 11:49
    #21
    Mysan- hehe ja jag får hooppas på det ivf :). De e tyvärr ganska dyrt, mellan 2-4000 kr beroende på hur många bilder å vilket album man väljer. Hos min fotograf ingår dock ett slott att fotas i :)
  • Tooie
    Äldre 8 Jan 20:40
    #22

    jag gjorde världens fynd idag.. köpte en klocka på rean som var rejällt prissänkt.. :D
    så den ska jag gravera någon fin text på och ge som morgongåva.. så otroligt nöjd!! :) kul när man hittar något bra och fyndar dessutom. 

Svar på tråden Morgongåva?