• haps

Behöver akuthjälp! Panik över förlovningsring!

Håller på att välja förlovningsringar för fullt men det går inte så bra... :( Har äntligen hittat en som ser ganska likt ut det jag vill ha till överkomligt pris (de jag helst vill ha kostar 8000 eller mer och det känns alldeles för dyrt). Men nu har jag hittat denna för strax över 4000.
    Är bara orolig att jag inte ska lyckas hitta någon vigselring sen som passar till. Vad tror ni, är det dumt att slå till på denna? Det jag tycker är bra med den är att den är som en vanlig slät förlovningring, men att de små diamanterna ändå gör den lite roligare.
    Kom gärna med tips på vigselringar som kan tänkas passa till. Förlovningsringen är 1,4 mm tjock och 5 mm bred om det spelar någon roll.
    Hoppas att nån vänlig själ kan ge mig lite respons.
  • Svar på tråden Behöver akuthjälp! Panik över förlovningsring!
  • haps
    Chicita skrev 2013-01-06 12:09:35 följande:
    Jag vet inte om det är jag som inte riktigt förstår.
    Men varför Paniiik - akuthjälp ??

Måste du ha ringen i morgon?
    Om ringen du har valt hör till en serie och du vill ha en ring som matchar så brukar det finnas en där.
    Ta det lugnt, du kommer att hitta någon Glad

Varför inte
    www.hedbergsguld.se/diamondo-oro-bianco-275-e...

Eller om du vill hålla dig till samma serie:
    www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-093-ex...

www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-275-ex...

www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-465-ex...

www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-699-ex...

www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-780-ex...

www.hedbergsguld.se/diamondo-romantico-970-ex...
    Haha paniiik var för att jag blir galen av att ha kollat på förlovningsringar i flera dagar utan att kunna bestämma mig och hade tänkt beställa senast i helgen :) Men okej, jag kanske var lite väl dramatisk ;)
    Tack för tipsen, det var en av de där ringarna som jag faktiskt skulle kunna ha som vigselring :) har kollat runt lite mer själv också och hittat nån mer ring som verkar kunna passa. Så nu känns det bättre. Hoppas det håller i sig och att jag inte får paniiiiiik igen innan vi hunnit beställa :) Eller ännu värre - EFTER vi har beställt!
    :D
  • haps

Tack till alla som kommit med synpunkter i tråden, ni har varit till stor hjälp! Kom gärna med fler tips :)

• Chicita
    haps skrev 2013-01-06 15:42:59 följande:
    Haha paniiik var för att jag blir galen av att ha kollat på förlovningsringar i flera dagar utan att kunna bestämma mig och hade tänkt beställa senast i helgen :) Men okej, jag kanske var lite väl dramatisk ;)
    Tack för tipsen, det var en av de där ringarna som jag faktiskt skulle kunna ha som vigselring :) har kollat runt lite mer själv också och hittat nån mer ring som verkar kunna passa. Så nu känns det bättre. Hoppas det håller i sig och att jag inte får paniiiiiik igen innan vi hunnit beställa :) Eller ännu värre - EFTER vi har beställt!
    :D
    Tja allt löser sig Flört
    Försök att inte stressa upp dig för alla beslut. De flesta saker löser sig bara man tar ett djupt andetag och tar det lugnt. 
    Det är stressigt med alla beslut och allt som ska fixas och göras. Men i slutänden så är det bättre att bli gift i en vacker klänning med fina smycken som man trivs i och att man mår bra och kan njuta av dagen - än att man gifter sig med "allt perfekt" och ett magsår på köpet... 
  • haps
    Chicita skrev 2013-01-06 16:57:21 följande:
    Tja allt löser sig Flört
    Försök att inte stressa upp dig för alla beslut. De flesta saker löser sig bara man tar ett djupt andetag och tar det lugnt.
    Det är stressigt med alla beslut och allt som ska fixas och göras. Men i slutänden så är det bättre att bli gift i en vacker klänning med fina smycken som man trivs i och att man mår bra och kan njuta av dagen - än att man gifter sig med "allt perfekt" och ett magsår på köpet...
    Ja du har rätt :) Jag kan ju inte börja stressa upp mig redan när vi bara är vid förlovningen.... hur ska det då bli när det är dags att planera bröllopet!
    Men samtidigt känns ringen så viktig för man ska ha den hela livet och vill ju inte ångra sig efter nåt år att man valt fel ring...
  • Chicita
    haps skrev 2013-01-06 17:15:55 följande:
    Ja du har rätt :) Jag kan ju inte börja stressa upp mig redan när vi bara är vid förlovningen.... hur ska det då bli när det är dags att planera bröllopet!
    Men samtidigt känns ringen så viktig för man ska ha den hela livet och vill ju inte ångra sig efter nåt år att man valt fel ring...
    Man kan faktiskt byta ring Flört
    Det är helt ok, finns många som gör det. Så försök hitta en ring som du tycker om nu, som du känner är klassisk och stilren och som passar in med din stil i övrigt. Det absolut enklaste är en slät ring utan dekorationer, men vill man ha något på den så är den du kollat på rätt neutral.
    Men ett stort tips är att när du provar ringar så testa den kombination du tänkt ha sen (eller i alla fall två ringar med sådana skenor. För även om tanken är god och ringarna passar bra ihop så kan det kännas väldigt konstigt när dom kommer på fingret sen om dom blir för breda, eller att modellerna inte egentligen funkar att ha bredvid varandra så du klämmer dig när du rör på fingret osv...
  • haps
    Chicita skrev 2013-01-06 17:43:41 följande:
    Man kan faktiskt byta ring Flört
    Det är helt ok, finns många som gör det. Så försök hitta en ring som du tycker om nu, som du känner är klassisk och stilren och som passar in med din stil i övrigt. Det absolut enklaste är en slät ring utan dekorationer, men vill man ha något på den så är den du kollat på rätt neutral.
    Men ett stort tips är att när du provar ringar så testa den kombination du tänkt ha sen (eller i alla fall två ringar med sådana skenor. För även om tanken är god och ringarna passar bra ihop så kan det kännas väldigt konstigt när dom kommer på fingret sen om dom blir för breda, eller att modellerna inte egentligen funkar att ha bredvid varandra så du klämmer dig när du rör på fingret osv...
    Fast jag vill ju ha kvar den riktiga förlovningsringen, det är ju liksom charmen med det hela att man inte bara byter ut tycker jag.
    Har bestämt mig nu för att beställa denna så får jag börja fundera på vigselring sen när det väl är dags för det!
  • Chicita
    haps skrev 2013-01-06 19:08:43 följande:
    Fast jag vill ju ha kvar den riktiga förlovningsringen, det är ju liksom charmen med det hela att man inte bara byter ut tycker jag.
    Har bestämt mig nu för att beställa denna så får jag börja fundera på vigselring sen när det väl är dags för det!
    Jo alltså det är väl det man tänker när man skaffar den...
    Men om man tröttnar på den så kan man byta ut den, det är inte förbjudet.
    Så om man kan acceptera den tanken så kan det lätta lite på pressen man har att hitta den perfekta ringen Glad

Såna här diskussioner får mig att tänka på hur det är de gånger som killen friar med en ring. Om man inte gillar ringen, vad gör man då?
  • haps
    Chicita skrev 2013-01-06 19:15:48 följande:
    Jo alltså det är väl det man tänker när man skaffar den...
    Men om man tröttnar på den så kan man byta ut den, det är inte förbjudet.
    Så om man kan acceptera den tanken så kan det lätta lite på pressen man har att hitta den perfekta ringen Glad

Såna här diskussioner får mig att tänka på hur det är de gånger som killen friar med en ring. Om man inte gillar ringen, vad gör man då?
    Haha min kille vet att det är svårt att göra mig nöjd så jag tror aldrig han skulle våga sig på att köpa en ring i förväg :)
    Vet att en del lånar en ring från en guldsmed som de friar med och sen går de tillsammans och väljer ut de riktiga ringarna.
  • Chicita
    haps skrev 2013-01-06 20:22:00 följande:
    Haha min kille vet att det är svårt att göra mig nöjd så jag tror aldrig han skulle våga sig på att köpa en ring i förväg :)
    Vet att en del lånar en ring från en guldsmed som de friar med och sen går de tillsammans och väljer ut de riktiga ringarna.
    Det går ju att fria med ett halsband eller något annat också.
    Eller så bestämmer man tillsammans att man ska gifta sig och har inte den där delen av frieriet, utan går helt enkelt direkt till guldsmeden och väljer ringar tillsammans Glad 
  • haps
    Chicita skrev 2013-01-06 20:26:07 följande:
    Det går ju att fria med ett halsband eller något annat också.
    Eller så bestämmer man tillsammans att man ska gifta sig och har inte den där delen av frieriet, utan går helt enkelt direkt till guldsmeden och väljer ringar tillsammans Glad
    Ja vi bestämde tillsammans och valde ringar tillsammans, sen förlovar vi oss "på riktigt" det datumet som vi bestämt.
  • Ebbaa

Har inte läst vad alla andra skrivit men tänkte bara fråga:
    Vad i din "drömring" är det som kostar? Stenen?

Jag vet en otroligt vacker ring som jag vill ha men som bygger på att man har en stor sten
    (en diamant i den storleken skulle landa på typ 70000). Men har insett att det finns otroligt mycket andra vackra stenar man kan ha istället Glad Behöver inte vara illröd utan kan vara champanjfärgad, aprikos, lätt creme osv.
    Kan kosta så lite som 300-1000kr för samma storlek. Glad

Så kan man kanske hoppas på att få den utbytt till en diamant i 10års present Flört

• Chicita
    haps skrev 2013-01-06 22:15:57 följande:
    Ja vi bestämde tillsammans och valde ringar tillsammans, sen förlovar vi oss "på riktigt" det datumet som vi bestämt.
    Vi förlovade oss "bara" först. Och sa att eventuellt bröllop får komma när det kommer. Så vi valde ringar tillsammans då och satte ett datum i dom. Det datumet gjorde vi lite god mat och tog på oss ringarna. Inget speciellt...
    Ca 7 år efter förlovningen började vi prata lite löst om bröllop och då blev det ju en ny ringfråga.
    Maken valde att bara lägga till ett till datum i sin ring och så beställde vi en till ring till bara mig då Glad 
    Så det finns ju många olika sätt att gå tillväga. Glad
Svar på tråden Behöver akuthjälp! Panik över förlovningsring!