• sophia­w
    Äldre 5 Jan 14:56
    2231 visningar
    1 svar
    1
    2231

    Hawaii

    Hej!
    Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av Hawaii? Vi ska åka dit som en sista tripp på vår bröllopsresa i september (ca en vecka) men vi vet inte var vi ska åka och var vi ska bo. Vi vill gärna att det ska vara lite lyxigt och romantiskt samtidigt som att det måste vara lite liv runt omkring och saker att göra... Någon som har nåt tips?

    Tack!! 

  • Svar på tråden Hawaii
  • SaraJo­akim
    Äldre 6 Jan 22:51
    #1

    Jag var inte där på lyx semester men jag backpackade i 3 veckor. En vecka är kort för en så lång och relativt dyr resa, men ni kanske flygerdirekt från USA och inte ifrån Sverige?

    Den största ön Big Island som den kallas har ju allt, på en höft såhär på kvällskvisten:

    - hula-kvällar, barer, restauranger etc
    - volcano park
    - Stjärnskådning på berget mauna kea
    - parker med museum och gamal folktro
    - delfiner, hajar, havssköldpaddor, korallrev
    -  Black sand beaches
    - vattenfall
    - djungel som ni kan hajka i (stigar finns)
    - Pearl Harbor på Oahu, där de flesta flyger in (en annan ö än Big Island)

    Jag åkte dit köpte ett tält och campade mig fram i djungeln och på stränderna, så jag har inga priser på något då jag gjorde allt "vilt", jag tog alltså inga turer utan hade världens lycka att uppleva allt på egen hand i ett med naturen och lokalbefolkningen. Förstår att ni vill ha en mer organiserad resa men därför har jag inga priser. I USA räknas HAwaii som dyrt, jag vet inte hur det är i Sverige? Det finns allt från billiga hotell till lyxiga Hilton.

    Vi hyrde scooters en dag och en bil en annan, ngt jag rekomenderar starkt. Var tramsiga och checka en resebok från biblioteket innan ni åker också så kan ni pricka in mycket på egen hand och göra det så romantiskt ni önskar. Skönt med egen bil ist. för guidade turer. Med en bok och de engelska skyltarna får ni lagom med info ändå.
     
    Vill du ha mer detaljerad info om vilka platser jag exakt rekomenderar får du gärna hojta.

    Sedan har du alla mindre öar som har mer lugn och romantik. Men som sagt en vecka blir väldigt kort om du ska börja hoppa och mellanlanda på olika platser. 

Svar på tråden Hawaii