• MariaochDaniel

    Etsy.com

    Är det någon som handlat på etsy.com?
    Går de att lita på? (är lite skeptisk mot utlänska okända sajter)....

    Har hittat ett par jättefina örhängen som jag bara måste ha... =)

  • Svar på tråden Etsy.com
  • aviman

    Jag! Jag! Jag älskar etsy!! jag köpte MASSA saker till bröllopet därifrån. Köpte även en hel del julklappar därifrån till jul :) Har varit nöjd varenda gång!
    Det är ju ganska svårt att säga för hela sajten också.. Det är ju hur många olika säljare som helst..   Bäst är ju att kolla på deras feedback och hur många försäljningar dom har gjort. Sen brukar varje shop ha policies som berättar om leverans, garanti och liknande :) det kan ge en bra känsla över om du vill lita på shopen eller inte :)


  • stormhelen

    Jag har beställt två saker från Etsy - ett par örhängen och tre stycken hårnålar som har formen av en snöflinga. Har dock inte fått mina saker än, men de skickades från Australien. Det ska ta (enligt dem) ca 15 arbetsdagar att få hem hit.


    Det är som ovanstående skribent skrev att man måste kolla upp den enskilde säljaren vad de har för feedback osv, då det finns en uppsjö av försäljare på sajten.


    Har även hört från andra här på BT att de handlar via Etsy.


     


    Längtar sååååååå mycket tills mina smycken kommer hem till mig.

  • Magenta

    Jag har köpt massor där av många olika säljare och aldrig nånsin haft problem. En helt underbar sajt!

  • stormhelen

    Fick mina saker från Etsy i förra veckan. Det gick super bra, fick hem sakerna jag beställt innom tidsramen som utlovats, snyggt packiterat. Den ena säljaren har till och med gjort sig besväret att skriva handskrivna lappar på både engelska och svenska - visst den svenska översättningen kände som google översättning. Men det är ju tanken och insiativet som räknas. Glad


     


    Men det är nog något som man inte ska vänta sig.


     


    Jag skulle nog kunna tänka mig att handla på Etsy igen.


    Men som vi sagt tidigare så måste man kolla upp varje enskild säljare på Etsy.

  • Alyllyra

    Har också bara goda erfarenheter av Etsy. Har handlat från några olika säljare, och varje gång känns det som att de anstränger sig lite extra för att man ska bli nöjd. Och det är kul!
    Kolla upp feedbacken på säljaren i fråga. Och om du är osäker kan du alltid maila någon fråga till säljaren och se hur personen svarar för att få en uppfattning om säljaren.

  • aviman
    stormhelen skrev 2013-01-21 10:15:45 följande:
    Fick mina saker från Etsy i förra veckan. Det gick super bra, fick hem sakerna jag beställt innom tidsramen som utlovats, snyggt packiterat. Den ena säljaren har till och med gjort sig besväret att skriva handskrivna lappar på både engelska och svenska - visst den svenska översättningen kände som google översättning. Men det är ju tanken och insiativet som räknas. Glad

     


    Men det är nog något som man inte ska vänta sig.


     


    Jag har nog faktiskt fått en handskriven lapp från nästan alla säljare som jag har handlat hos. Det tycker jag är så himla roligt! Skrattande
  • MariaochDaniel
    aviman skrev 2013-01-21 18:07:48 följande:
    Jag har nog faktiskt fått en handskriven lapp från nästan alla säljare som jag har handlat hos. Det tycker jag är så himla roligt! Skrattande
    Jag beställde ett par örhängen därifrån, men de har inte kommit än.
    Hoppas verkligen de kommer fram, för i så fall är det ju en toppensida! =)
  • Tokig

    Det är ju inte EN säljare. Etsy är ju en samlingsplats för flera olika säljare. Jag har köpt flera saker via Etsy från olika säljare och det har fungerat utmärkt.

  • Naya

    Jag har varit jättnöjd med kontakten med min säljare. Tyvärr fick jag ett trasig och tomt emballage hem (postens fel) och hon har varit väldigt tillmötesgående och hjälpt till att reklamera i USA och så

  • stormhelen
    aviman skrev 2013-01-21 18:07:48 följande:
    Jag har nog faktiskt fått en handskriven lapp från nästan alla säljare som jag har handlat hos. Det tycker jag är så himla roligt! Skrattande

    Jaha?! Det är ju super härligt att mer parten tycks göra det. Jag har bara handlat från två stycken olika säljare, där den ena skrev två handskrivna lappar medan den andra inte alls gjorde det.


    Jag tycker att det är super bra att de gör det. Det var en positiv överraskning och det gör att det känns mer personligt och att de är rädda om sina kunder då de anstränger sig så pass mycket.

Svar på tråden Etsy.com