• lordoz

    Ni som har haft godisbuffé..

    Hej!

    Jag har en fråga till er som har haft, eller planerar att ha godisbuffé.

    1. Vad förvarar ni godiset i på festen? Burkar gissar jag, men vilka?

    2. När gästerna tog godis, tog de en bit i taget då? Eller hade ni nån påse, ask eller liknande som de stoppade ner lite godis i?

    Tacksam för svar, gärna med konkreta länkar till sådant som ni köpte!

  • Svar på tråden Ni som har haft godisbuffé..
  • lordoz
    lillsmilla skrev 2013-01-09 20:15:34 följande:
    Jag har köpt klassiska godispåsar till vår godisbuffé, som sådana här:

    www.ebay.co.uk/sch/i.html?_trksid=p3984.m570....
    Jag funderade på sådana, men min m2b sa nej. Han var osäker på om de verkligen var 'matvänliga' eller om de innehöll en massa gifter... Tror personligen inte det är någon fara, men får acceptera hans åsikter med... Då och då i alla fall.. ;)

    Vi kommer nog köpa engångsmuggar.. Vill helst ha typ kaffe-muggar i papp för att slippa plastmuggar... Så nu är det bara vad vi ska förvara godiset i...

    En helt annan fråga men på samma tema... Hur mycket godis behövs?? Vi är 50 gäster varav den yngsta är 13, så inga barn direkt.
  • Tokig
    lordoz skrev 2013-01-12 03:00:03 följande:
    En helt annan fråga men på samma tema... Hur mycket godis behövs?? Vi är 50 gäster varav den yngsta är 13, så inga barn direkt.
    Vi var 80 personer, inga barn, och det gick nästran åt 7-8 kg!
  • Tokig

    Äntligen, en bild på våra burkar. Tyvärr dålig kvalite. Ska se om jag får fatt i en bättre.


  • Tokig
    Kaffegrus skrev 2013-01-14 09:16:27 följande:
    Men Tokig! Jag älskar er sida och speciellt Save-the-date-videon. Och tack-videoen gav mig tårar... Hur gör man en sådan STD (hihi)-video?
    OT: Först, tack. Sen, det är sjukt enkelt. Vi tog bara massvis med bilder, satte kameran på automatisk så att den tog en bild i sekunden (om jag minns rätt). Sen så gjorde vi hela vår grej framför kameran. Sen sätter man helt enkelt ihop bilderna till ett vanligt bildspel men man väljer att bildspelet ska visa t ex tre bilder i sekunden eller vad som nu blir bra.
  • anna1977

    Vilken fin film:) Jag skulle hemskt gärna vilja veta vad det är för låt som spelas i tackfilmen?

  • Tokig
    anna1977 skrev 2013-01-14 12:04:17 följande:
    Vilken fin film:) Jag skulle hemskt gärna vilja veta vad det är för låt som spelas i tackfilmen?
    Tack snälla du.

    Det är Elin Sigvardsson - Lyckorus.

    Vi hade den som solosång under vår vigsel så vi tyckte det passade att ha den i bildspelet också.
  • Louva
    Tokig skrev 2013-01-14 09:28:28 följande:


    Jättefint!! och vilken bra idé med allas favoriter :) Vart kommer burkarna ifrån? :)
  • Tokig
    Louva skrev 2013-01-14 13:38:03 följande:
    Jättefint!! och vilken bra idé med allas favoriter :) Vart kommer burkarna ifrån? :)
    Tack. Det var väldigt uppskattat Skrattande

    Jag har köpt burkarna på lite olika ställen. Två är från IKEA, två från Ullared, några från loppis, någon från Tradera och sen köpte jag en här i en lokal inredningsbutik.

    Jag höll ögonen öppna och köpte burkar jag hittade billigt.
Svar på tråden Ni som har haft godisbuffé..