• Grodprinsens brud

    Värdinnebrist

    Kan man ha en bröllopsfest utan något värdpar eller värdinna? Vi hade tänkt ut den perfekta värdinnan. Min mamma hade pratat lite löst om det med den tilltänkta då hon trodde att vi redan frågat och uppfattade et då som att den tilltänkta blev besviken över att vi kanske valt någon annan. Jag tog före jul mod till mig och frågade men intresset var inte riktigt det jag tänkt mig och hon skulle tänka på saken. Det känns som att någon behöver ansvara för:


    välkomna gästerna till festlokalen  Lite snabbt dra festens "regler" typ: "när brudparet kommer så gör vi såhär, sedan går vi in och letar upp våra platser för att sedan njuta av den framdukade buffén, härefter blir det mingel och dans medan personalen dukar undan och fixar kaffe och bröllopstårta. Dryck till maten bjuder brudparet på men om någon är sugen på något mer så gäller restaurangens priser i baren", Tal undanbedes etc. Ev. dela ut såpbubblor till gästerna inför brudparets ankomst visa var bubbel och snittar finns för mingel.  Vara den som drar igång med en sång eller två för brudparet
    Om inte den tilltänkta värdinnan och ev. hennes sambo vill ställa upp på det så vet vi inte vad vi ska göra. Vi har liksom ingen passande backup. Det är väl ändå något mildare än när det är stora bröllop eftersom vi inte vill ha tal och konstiga spex och lekar?

    Kan man klara sig utan värdinna? 
  • Svar på tråden Värdinnebrist
  • Chicita

    Ja ni kan klara er utan en värdinna....

    Om ni käner att ni behöver lite extra hjälp så kan ni be era föräldrar visa vart saker finns exempelvis. Och ni har säkert några sångglada som n i kan be om hjälp med att ta ton om ni ska ha några sånger.

    Fördelen med att ha en värd / värdinna eller ett par, är att om något krisar så kan denne styra upp under kvällen istället för att ni ska behöva ta tag i saker.
    Men det går att fördela ut på flera personer lika gärna, som föräldrar, syskon, vänner...

Svar på tråden Värdinnebrist