• SaraSagbakken

Val av brudklänning

Hej! Någon som kan rekomendera en bra brudklänningsbutik i Stockholm?

• Svar på tråden Val av brudklänning
  • jossanamir

Lilly's på Birger Jarlsgatan har många klänningar till bra pris, supertrevlig personal och snabb leverans om så skulle behövas. Det var en av de första butiker jag besökte och hittade snabbt min klänning!!! Vill samtidigt passa på att avråda dig från att besöka Bröllopsbutiken vid St Eriksplan. Där hade de så dålig service och otrevlig personal att jag inte skulle köpt min klänning för ens om jag hade fått betalt! Hoppas du hittar en klänning och butik som "passar" dig, lycka till!

• söt nöt

Jag köpte min klänning på brudar outlet. Bra service och många klänningar att välja mellan till bra priser.

• stormhelen

Milagro de Nahrin, på Karlavägen är super bra.

Jätte rara tjejer som är kunniga, och är villiga att verkligen hjälpa till att hitta rätt klänning som passar just dig. I många andra butiker är de inte alltid benägna att göra det.

• afturelding

Vad du än gör så gå inte till den på drottninggatan. Så fruktansvärt otrevlig personal samt liten och oorganiserad butik. Det var nära på att jag blev diskriminerad för min ålder.

Jag gillade Bröllopskälan på Hornsgatan när jag var med min mamma och letade klänning när mina föräldrar gifte sig för tre år sen.

Själv ska jag sy min klänning.

• stormhelen
    afturelding skrev 2012-12-29 18:30:14 följande:
    Vad du än gör så gå inte till den på drottninggatan. Så fruktansvärt otrevlig personal samt liten och oorganiserad butik. Det var nära på att jag blev diskriminerad för min ålder.

Jag gillade Bröllopskälan på Hornsgatan när jag var med min mamma och letade klänning när mina föräldrar gifte sig för tre år sen.

Själv ska jag sy min klänning.

Jag har hört flera som klagat på den butiken, valde tack vare det att inte gå dit.

Tråkigt att höra att det är fler som haft dåliga erfarenheter av den butiken. =(

Det indikerar ju på att det inte är en engångs företelse.

Jag fattar inte hur personalen kan vara så otrevliga, de konkurerar ju med andra bröllopsbutiker. Man kan ju fråga sig om de vill sälja klänningar eller inte?!

• ewamarie
    stormhelen skrev 2012-12-29 17:54:47 följande:

Milagro de Nahrin, på Karlavägen är super bra.

Jätte rara tjejer som är kunniga, och är villiga att verkligen hjälpa till att hitta rätt klänning som passar just dig. I många andra butiker är de inte alltid benägna att göra det.

Jag köpte också min brudklänning på MIlagro! Superservice och jättetrevliga. 
  • karamell

Jag rekomenderar stockholm brud och fest på hornsgatan.
    Bra service, skön känsla, ingen "stel" känsla som jag har upplevt i ALLA andra brudbutiker jag har varit i.
    Sköna tjejer som jobbar där :) Köpte till slut inte min klänning därifrån utan beställde från landybridal, men var nära :) 

Svar på tråden Val av brudklänning