• Vårbröllop

    Vintageklänning

    Hej

    Jag är på jakt efter en vintage eller vintageinsperared klänning som vår femåriga (ca stl 128)  dotter kan ha på vårt vårbröllop. Vill gärna ha en lite enklare klänning med lättare fall så att det inte blir för tungt och stelt. Jag har hittat två som skulle passa väldigt bra men den ena är aningen för dyr (ca 800 kr) och den andra slutsåld. Om ni vet något liknande eller har något tips så skriv gärna en rad eller två.

    Budgeten ligger runt 500 kronor.



  • Svar på tråden Vintageklänning
  • Vårbröllop

    Vilken tyckte du var finast?
    Hittde dem Accessorize i Göteborg. De finns även på uk.accessorize.com.

  • Chicita

    Nu har jag bara försökt hitta en klänning i vintagestil (äkta eller replika) som skulle passa på ett bröllop, inte just letat efter den modell du visar.

    www.etsy.com/listing/78679791/incredibly-gorgeous-vintage-lace-party

    www.etsy.com/listing/116229341/lace-vintage-inspired-dress&sref=sr_b72d11f425dfa8d996366a9e6d46da552b9cada275599a235b317f50d3942ddf_1356730767_14501545_dress&ga_search_query=Vintage+dress+&ga_view_type=gallery&ga_ship_to=SE&ga_search_type=all

     

  • Chicita
    Vårbröllop skrev 2012-12-28 23:14:28 följande:
    Tack länk nr 2 var otroligt fin :)
    Och det kändes ju som att det passade bra med er budget i pris också, även med frakt skulle den komma under 500:-Glad
  • Vårbröllop

    Har beställt hem den idag :) Dottern tyckte väldigt mycket om bilderna och den påminner om min brudklänning så det kommer bli toppen

  • Fjärilen

    Jga hittade en klänning som jag gillade, men den var alldeles för dyr (över 1500). Så jag kontaktade ett företag i kina som sydde upp den.



     
  • Chicita
    Vårbröllop skrev 2012-12-30 21:16:02 följande:
    Har beställt hem den idag :) Dottern tyckte väldigt mycket om bilderna och den påminner om min brudklänning så det kommer bli toppen
    Hoppas den passar bra sen Glad
  • MissAdelaide

    Vårbröllop: Har klänningen kommit ? Är du nöjd ?

    Jag ska också ha ett vintage tema på bröllopet och ska snart välja ut en klänning åt min dotter.

    C

  • Vårbröllop

    Klänningen har inte kommit än, men jag räknar med att få den i slutet av veckan eller i början på nästa. Skriver då vad jag och dottern tyckte om den

  • Angelica och Engin
    Vårbröllop skrev 2013-02-06 17:31:25 följande:
    Klänningen har inte kommit än, men jag räknar med att få den i slutet av veckan eller i början på nästa. Skriver då vad jag och dottern tyckte om den
    jag hittar inte den på sidan kan inte du skicka länken?? =)
  • Lina2126

    TIPS!


    Om ni bor i Stockholm kan jag tipsa om att Accessorize i Täby C har 70% på Monsoon (som klänning nr 2 i TS kommer från). Jag köpte tre näbbklänningar förra veckan som ord.pris var 519-720:- för 156:-/st och en för 204:-/st. Nu är det ganska urplockat med finns lite kvar iaf, i strl från bebi upp til typ 8 år.


     

  • Angelica och Engin
    Vårbröllop skrev 2013-02-21 23:07:03 följande:
    Säljaren verkar lite osäriös eftersom jag inte fått klänningen än. Säljaren svarar inte heller på mail men jag har hittat en liknande klänning, om inte samma. Om ni är intresserade av liknande.

    www.etsy.com/listing/114868343/the-white-chlo...?

    Jag har ju redan köpt den första så vi får innerligt hoppas på att den kommer!

    Har du köpt från Accessorize hemsida??


    Va dåligt att dom inte har kommit.kan du inte se vart ditt paket är via kolli id eller se på deras hemsida om paketet är skickat?


     


     

  • Johanna75

    Goda vänner till oss hade lite vintagetema och bruden köpte sin klänning på second hand för några hundralappar. Kanske funkar att göra så för en liten näbb också även om det kanske kräver ännu mer letande....?



  • Sandra380
    Johanna75 skrev 2013-03-06 14:59:27 följande:
    Goda vänner till oss hade lite vintagetema och bruden köpte sin klänning på second hand för några hundralappar. Kanske funkar att göra så för en liten näbb också även om det kanske kräver ännu mer letande....?


    WOW, vad hon var snygg! Helt fantastisk bild!
  • Vårbröllop

    Har äntligen fått klänningen jag beställde från etsy i december. Den var verkligen jättefin, dock var den gul och inte vit. Men nu är det dags för bröllop om bara några veckor så det får bli. Beställde storlek 9 år vilket var på gränsen till för kort till vår femåriga dotter.


Svar på tråden Vintageklänning