Vilken konstig känsla...
Jag är överlycklig över att jag har hittat min drömprins "på äldre dar". Och att han vill gifta sig med mig är helt fantastiskt. Och att han och mina döttrar kommer så bra överens är mer än jag vågade hoppas på. Allt är bara bra och våra släktingar gillar varandra. Hans föräldrar är tyvärr döda, men han gillar mina föräldrar så mycket så han brukar säga att han vill att de ska adoptera honom
Jag har planerat bröllopet sedan februari då jag friade och han svarade ja. Och jag har njutit av varje sekund. Ingen stress eller panik över hur allt ska se ut eller vara. Jag gör precis som jag vill och berättar fortlöpande för honom som hittills tyckt att allt jag planerat är fantastiskt. Han har överlåtit planerandet åt mig och jag gör det gärna, även om jag vill ha hans åsikter såklart. Han är glad att slippa och säger att om jag planerar så betalar han. En arbetsfördelning som passar mig utmärkt.
Så nu är planerandet klart in i minsta detalj nästan. Vi vet var vi ska ha middagen, vilken kyrka vi ska vara i, kläder är beställda, smycken och skor likaså, tärnkläder är klara, gäster är bjudna. Och jag känner mig bara så trött på alltihop.
Inte på att vi ska gifta oss. Men på allt runtomkring. Plötsligt känns det som att det kanske inte är så viktigt? Är det så märkvärdigt att gifta sig? Bröllopet har upptagit all min tid i tankarna sedan februari och nu känner jag bara bläää.
Missförstå mig rätt nu. Jag vill absolut gifta mig med honom och ser otroligt mycket fram emot det. Men jag känner mig lite snuvad. Vad ska jag göra nu då fram till Augusti? Allt är ju klart. Och jag är nöjd med allt så jag vill inte börja om med andra planer.
Kanske var jag för snabb, men effektiv är mitt mellannamn. Jag kan inte göra något på halvfart. 180 rätt in i kaklet så att säga. Och kanske är det kaklet jag träffat nu.
Jag vill nog vara kvar i det hysteriskt lyckliga stadiet av ååååhhhh vi ska gifta oss!!!! Och det har liksom lagt sig. Precis som nyförälskelsen går över och in i ett djupare stadium, men man vill ändå alltid vara nykär. Jag tror att det kommer tillbaka när det närmar sig. Nu känns det så långt bort.
Vet inte ens vad jag vill med detta inlägg. Kanske är det här det enda stället jag kan ventilera det här på. Men vilken konstig känsla det är. Jag borde njuta av att allt är klart och att jag bara kan se fram emot vår vantastiska dag i lugn och ro. Men det känns tomt...