• Alvi
    Äldre 28 Dec 13:25
    6458 visningar
    14 svar
    14
    6458

    Ringkuddar

    Hur gör ni med ringarna? Ska ni använda ringkuddar och vad har ni för några? Nån som gjort en själv?.

  • Svar på tråden Ringkuddar
  • sandra­linder
    Äldre 28 Dec 17:08
    #1

    Puffar, jag undrar också! =) 

  • Äldre 28 Dec 17:26
    #2

    Jag gjorde vår ringkudde själv. Så här såg vår ut.
    Det var samma tema på kudden som på många andra dekorationer på bröllopet. Den är gjord av naturvit juteväv, spettsband med 2st invävda siden band som man sen kan knyta ringarna på.
    Inget komplicerat att göra en ringkudde själv. Lätt att göra det i ert tema (färg, material, form).



  • Äldre 28 Dec 23:54
    #3

    Det är nog rätt många om använder dem, blir mer o e vanligt i sverige. Jag har en men beslutat att inte använda den, den kom på köpet när jag köpt brudklänning. Vad vi ska ha isället vet jag inte dock... Lägga i fickan kanske :)

  • maxmam­ma
    Äldre 29 Dec 00:18
    #4

    japp, första gången jag gifte mig hade jag en blå ringkudde.

    Nu  när jag gifter om mig men sambon jag har idag så ska jag ha 2 ringkuddar en vit o en röd. vi har de färgerna i vårt tema.

    så min dotter bär en kudde o våran gemensamma nämnare bär en kudde.

     

  • Victor­iaE
    Äldre 29 Dec 09:32
    #5

    Jag maste bara fa visa den har lanken- hade tankt anvanda det sjalv, men det foll bort i planeringen. Hoppas att det kan hjalpa nagon! Glad

    theknottybride.com/32740 

  • Äldre 30 Dec 15:58
    #6
    VictoriaE skrev 2012-12-29 09:32:59 följande:
    Jag maste bara fa visa den har lanken- hade tankt anvanda det sjalv, men det foll bort i planeringen. Hoppas att det kan hjalpa nagon! Gladtheknottybride.com/32740 
    Jàtte fin idè. Den gillade jag.
  • Äldre 30 Dec 19:13
    #7

    sitter och läser era inlägg.. hade inte planerat in någon ringkudde. men det skulle vara fränt att ha en träbit med mossa på där man kunde lägga ringarna (om vi ska ha skogstema) finns en bild i min mapp. ELLER, som jag kom på när jag läser.. svärfar har en hund som min pälsallergiska sambo älskar. skulle vara fränt att binda ringarna rung halsen och låta henne gå till oss :) kan tillägga att hon är riktigt smart och lugn och fin en hund så det skulle hon nog klara ^^ lite klyschigt kanske men fint skulle det vara. 

  • Äldre 27 Jan 18:37
    #8

    Lite ringkudde inspiration.







  • Äldre 27 Jan 18:47
    #9
    pulmonate skrev 2013-01-27 18:37:39 följande:
    Lite ringkudde inspiration.




     


    nice! söt hund!
  • Äldre 28 Jan 10:09
    #10

    Vi hade ingen ringkudde, men däremot så hade vi en ask som vi hade våra ringar i. Den asken räckte sedan marskalken fram till prästen.  I asken så hade jag lagt i en skummgummi bit som jag hade klätt in i matchande tyg till brudtärnans klänning.


  • Äldre 28 Jan 10:29
    #11

    Jag sydde en liten bältesväska i sammet som hade en invändig liten ficka för ringarna där det också fanns ett litet snöre att fästa dom i om man ville. Den hade makens äldsta bror (eller tja mellanbrorsan alltså, maken är ju äldst av dom tre) på sitt bälte.

    Jag har försökt leta fram en bild, men på nästan alla bilder så är han antingen vänd åt fel håll eller så har han händerna över så man inte ser den ordentligt eller så har fotografen inte fått med den (halvkroppsbilder).

    Väskans lock har ett hängande kors så när man stänger väskan så hänger liksom korset ner över den svarta sammetsbakgrunden. Väskan är också kantad med ett band i svart och silver. Samma band som maken har på sin Tabard.

    Det blev en bältesväska för oss eftersom att brorsan där var så orolig att tappa bort ringarna under den lilla stund han skulle ansvara för dom. Flört

     

  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 15 Feb 11:11
    #12

    Hur tusan gör man såna där mosslika kuddar? tycker dom är jätte fina och ska ha natur inspirerad dukning osv :)

  • Äldre 15 Feb 11:55
    #13

    Det är lättare än vad man kan tro, skaffa lite hönsnät så kan du forma vilka figurer som helst. För att mossan ska fästa kan du köpa mycket tunn metalltråd (finns i alla hobbybutiker) och vira lite hipp som happ. Vill du lägga in blommor kan det vara smart att köpa taklökar eller försöka ta skott av succulenter.


     


    kärlekensbrudpar skrev 2013-02-15 11:11:31 följande:
    Hur tusan gör man såna där mosslika kuddar? tycker dom är jätte fina och ska ha natur inspirerad dukning osv :)
  • kärlek­ensbru­dpar
    Äldre 15 Feb 12:03
    #14

    Tack Allis :)

Svar på tråden Ringkuddar