• Fia1985

Behöver hjälp!!!

Hej.
    Jag ska gifta mig i Eskilstuna i sommar och vill ha ett trädgårdsbröllop. Har en plats för själva cermonin, men ingen festlokal. Är det någon som vet vart man kan hitta en mysig lokal i natutområde, gärna vid vattnet men som inte kostar en förmögenhet  Flört

Även om ni har något förslag på Catering så vore jag tacksam.

Tack och god jul 

• Svar på tråden Behöver hjälp!!!
  • Chicita

Nu har jag inte bott i Eskilstuna på jättemånga år.
    Men det fanns en jättefin lokal på Djurgården förut som man kunde boka. Vet inte hur det är i dag (ligger inte nära ån dock).

Sen (priset är säkert en annan femma men jag vet ju inte er budget så jag bara tipsar allmänt nu) så är Clarion Collection Bolinder Munktell's frukostlokal (delen mot ån) jättevacker. Som en inglasad altan ungefär. Eller kanske mer växthuskänsla...

Stora Fristadshuset i Rademachersmedjorna har en festvåning också...
    Även Jernbergska gården på samma ställe har en festvåning. 

• Fia1985
    Chicita skrev 2012-12-25 22:42:23 följande:
    Nu har jag inte bott i Eskilstuna på jättemånga år.
    Men det fanns en jättefin lokal på Djurgården förut som man kunde boka. Vet inte hur det är i dag (ligger inte nära ån dock).

Sen (priset är säkert en annan femma men jag vet ju inte er budget så jag bara tipsar allmänt nu) så är Clarion Collection Bolinder Munktell's frukostlokal (delen mot ån) jättevacker. Som en inglasad altan ungefär. Eller kanske mer växthuskänsla...

Stora Fristadshuset i Rademachersmedjorna har en festvåning också...
    Även Jernbergska gården på samma ställe har en festvåning. 
    Jag har ju totall missat denna :) Sorry!!! Har preliminär bokat Mälarvik. Vill ha nära vattnet och det känns som ett bra alternativ då det kommer utländska gäster!

Tack så mycket för bra förslag!!!

Vet du något bra ställe man kan sy upp bröllopsklänningen?? :)
  • Chicita
    Fia1985 skrev 2013-01-28 20:34:27 följande:
    Jag har ju totall missat denna :) Sorry!!! Har preliminär bokat Mälarvik. Vill ha nära vattnet och det känns som ett bra alternativ då det kommer utländska gäster!

Tack så mycket för bra förslag!!!

Vet du något bra ställe man kan sy upp bröllopsklänningen?? :)
    hehe det är ingen fara, det viktigaste är att du hittat något Glad

Jag var 7 år när vi flyttade från Eskilstuna, så jag lärde inte känna så många sömmerskor i den åldern Flört
    Du har inte funderat på någon av kinaklänningstillverkarna?
    Om du kollar in i tråden "Kinaklänningar och gaffel emellan" så kan du få hjälp att hitta en bra tillverkare.
    Vissa av dom kan också sy upp efter bilder även om dom inte har klänningen i sitt sortiment.

Jag sydde min själv, det var enklast, då fick jag den som jag ville Flört 
  • Fia1985
    Chicita skrev 2013-01-28 20:57:09 följande:
    hehe det är ingen fara, det viktigaste är att du hittat något Glad

Jag var 7 år när vi flyttade från Eskilstuna, så jag lärde inte känna så många sömmerskor i den åldern Flört
    Du har inte funderat på någon av kinaklänningstillverkarna?
    Om du kollar in i tråden "Kinaklänningar och gaffel emellan" så kan du få hjälp att hitta en bra tillverkare.
    Vissa av dom kan också sy upp efter bilder även om dom inte har klänningen i sitt sortiment.

Jag sydde min själv, det var enklast, då fick jag den som jag ville Flört 
    Hahaha :) Det kan jag förstå!!! Jag har kollat på kina klänningar men dom flesta verkar ju köpa redan gjorda så inte jätte mycket till hjälp... Antar att jag får fortsätta att nöta och leta :)

Fan det är nu man önskar at man kunde sy :) Vad duktig du är!!! Tack för svar och hjälp!!! 
  • Chicita
    Fia1985 skrev 2013-01-28 21:15:09 följande:
    Hahaha :) Det kan jag förstå!!! Jag har kollat på kina klänningar men dom flesta verkar ju köpa redan gjorda så inte jätte mycket till hjälp... Antar att jag får fortsätta att nöta och leta :)

Fan det är nu man önskar at man kunde sy :) Vad duktig du är!!! Tack för svar och hjälp!!! 
    Landybridal tror jag syr upp efter bild bland annat.
    Men prata med tjejerna i "gaffel-tråden" så ska du se att du får hjälp.
    Du ska alltså inte gå via Tradera och buda på färdiga klänningar utan kontakta företagen som syr upp klänningarna direkt Glad ¨
    daniiel (medlem här) är duktig på det där om du vill skriva direkt till någon person och inte bara allmänt i en tråd 
Svar på tråden Behöver hjälp!!!