• Äldre 17 Dec 13:42
    2020 visningar
    5 svar
    5
    2020

    Läser du horoskop?

    Om du svarar ja, du har väl inte missat att vi har horoskop på Bröllopstorget:

    http://www.brollopstorget.se/Horoskop/

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Läser du horoskop?
  • Alylly­ra
    Äldre 17 Dec 14:59
    #1

    Jag svarade nej.

    Kan läsa om det råkar finnas med i en tidning eller så, men det är inget jag altivt söker upp, eller för den delen tror på... 

  • Aniara­4
    Äldre 17 Dec 19:50
    #2

    Ungefär som Alyllyra. Läser jag en tidning där det finns kan jag inte låta bli att titta, men jag blir alltid lite irriterad (på mig själv), för jag inser ju att det bara är trams. T.o.m. min nätkompis för några år sedan som verkligen var  anhängare av astrologi, hade studerat det djupgående, och ibland gjorde "charts" åt folk, menade att den typen av horoskop som är i tidningar är helt värdelösa eftersom det inte är så enkelt att samma sak gäller alla som är födda vissa datum utan det är mer komplext, enligt henne.

    När det gäller stjärntecken finns det oräkneliga forskningsstudier som har försökt korrelera personlighetstester med stjärntecken, och ingen har hittills hittat någon signifikant korrelation! Att så många tycker beskrivningarna av stjärntecknen stämmer på dem (eller på någon annan) misstänker jag beror till väldigt stor del på Barnum-effekten. (en.wikipedia.org/wiki/Forer_effect)

    Själv stämmer jag bra med beskrivningen av mitt stjärntecken, Och mer eller mindre med alla de andra stjärntecknen också.

    Och att man skulle kunna förutsäga vad som ska hända just mig (och alla andra som är födda under samma period på året) just idag beroende på hur planeterna rör sig, det är ju ärligt talat bara trams. Fast vem vet, jag kanske SKA möta en mystisk mörk och stilig främling?! Kyss (Hoppas inte, min man skulle nog inte uppskatta det.)

  • Äldre 18 Dec 10:27
    #3

    Jag läser oerhört sällan horoskop. Och om jag gör det så är det mest för att jag kan få mig ett gott skratt Tungan ute

    Vill jag få en hint av framtiden så tar jag fram någon av tarot-lekarna och lägger en stjärna. 
    Det brukar stämma bättre, även om man bör vara medveten om att nästan allt sånt där handlar om självuppfyllande profetior.
    Om man tror på horoskop och läser att man ska ha en bra dag så kommer man att ha det, eftersom man är inställd på att dagen ska vara bra...
    Och tvärt om... 

  • Aniara­4
    Äldre 18 Dec 12:15
    #4

    Av ren nyfikenhet tittade jag på mitt horoskop på BT nu.

    Den här veckan är det tydligen så just för mig att julen närmar sig (no shit!), och att jag har mycket att göra innan jag får koppla av. Det är en bra tid att kontakta släktingar utomlands, och julen kan innebära resande men inte nödvändigvis för mig.

    Men shit! Det stämmer ju precis!

    Till skillnad från de andra 11 tecknen som jag antar känner sig färdiga med julförberedelserna och redan har kopplat av, som inte har någon anledning att kontakta sina släktingar, och som varken kommer att resa själva eller ha någon i sin närhet som reser vid jul.

  • Victor­iaE
    Äldre 18 Dec 12:22
    #5
    Aniara4 skrev 2012-12-17 19:50:37 följande:
    Fast vem vet, jag kanske SKA möta en mystisk mörk och stilig främling?! Kyss (Hoppas inte, min man skulle nog inte uppskatta det.)
    Lol- tack for ett gott skratt med mitt morgonkaffe!
Svar på tråden Läser du horoskop?