Power of Love skrev 2012-12-14 09:28:10 följande:
Jag och min fästman planerar att gifta oss en fredag. Nu är just den fredagen speciell eftersom det är en röd dag och de flesta är lediga, så det är ingen riktig vardag.
Men vi har varit på ett bröllop en måndag, även det på vintern. De såg till att fotograferingen gjordes på dagen och sedan vid kl 17 var vigseln så att de flesta har slutat jobben. Eftersom det var mörkt vid den tiden hade de tänt fullt medmarschaller och kapellt de gifte sig i var tänt med fullt med levande ljus. Det är nog det vackraste och mest romantiska bröllopet jag varit på. Hur mysigt som helst!
Efter vigseln var det middag och fest. Alla stannade middagen men efter brudparets första dans började folk dra sig hemåt eftersom de flesta skulle jobba dagen efter. Men ganska många stannade faktiskt kvar till småtimmarna.
Jag kan tillägga ayy för mig var det omöjligt att ta ledigt och jag skulle egentligen jobbat kväll men en snäll kollega ställde upp och byte pass med mig så att jag skulle få gå på bröllopet. Men jag har i sig haft samma problem när jag varit bjuden på bröllop en helg och då hade jag inte ens kollger att byta med eftersom det var mitt i sommaren. Men har man bröllopet en vardag tycker jag faktiskt att man måste försöka anpassa tiderna så att gästerna slipper ta ledigt.
Det lät underbart, precis som vi vill ha det!
Ja det måste man ju göra i så fall, däremot undrar jag om det spelar någon större roll på lördag eller söndag? eftersom att det ändå är helg så att säga.