• Lillagumman

    KRIS Bara sorg och tårar "Mamma tackat nej"

    Alt lägger sig som en tung sorg över det som skall handla om kärlek

    Min egen mamma har meddelat att hon inte kommer.
    Först sa hon att hon var hedrad över att komma sedan har hon tackat nej att komma.
    Säger att det inte gårt att övertala henne

    min M2b har barn sedan innan. De vägrar också komma

    Hur hade ni gjort

    jag är jus nu bara förivirrad och ledsen

    Känner skam och förtvlivlan och att det är ruttet och förnedrande

    Karin 

  • Svar på tråden KRIS Bara sorg och tårar "Mamma tackat nej"
  • Pixilina

    Hon måste väl ha gett en mer specifik anledning till varför hon inte tänker komma?
    Är ni osams sedan innan eller något sådant?

    Annars tycker jag att det verkar väldigt konstigt :/ 

  • Lillagumman

    hmm  hon är allmänt instabil och man kan aldrig veta med henne om det hon lovat kommer att infrias

    Hur hade du känt det om du var i min sits? 

  • Pixilina

    Oj jättesvårt att veta, då det känns så oklart om varför hon väljer att inte komma.
    Har ni haft bra kontakt innan?

    Jag tycker du ska säga rent ut att hon sårar dig något otroligt. :( 

  • Anonym

    Arligt talat, sa vet jag att det gor ont- samma situation har Jag vet inte om min mamma kommer, vi har ett valdigt svart forhallande, och hon ar validgt labil med sitt humor. Hon har sagt att hon inte kommer otaliga ganger. Just nu sager hon att hon kommer. Vi har helt enkelt bestamt att vi staller fram allt, och bokar kuvert till henne, etc, som om hon kommer, och sedan far det bli som det blir. Vi har andra manniskor dar som alskar oss, och vill oss val, och det far helt enkelt racka.

    Visst gor det ont, men i mitt fall har vi haft ett ratt jobbigt forhallande under valdigt manga ar, och det kanns som om jag inte orkar forklara nagot langre, eller be om nagot for den delen.

    Hoppas att det hjalper att veta att det finns fler i samma sits. Kram

  • Lillagumman

    Hej

    Ja det har jag sagt och då har hon upprepat att hennes beslut är orubbligt.

    Det är på något sätt som att det som nu händer bekräftar hur skör vår relation har varit.

    Det känns otroligt jobbat att behöva skämmas inför alla över att min egen mor saknas på bröllopet

    Varför kan folk inte bara fungerar normalt och komma på sina barns högtider

    Hon har heller aldrig ringt på min eller mina barns födelsdaga etc

     

  • Pixilina

    Du ska absolut inte skämmas över att hon inte kommer..
    Det är hon som borde skämmas!

    Man kan ju inte välja sina föräldrar tyvärr. 

  • passionsblomman

    Är det det här saken handlar om?

    www.brollopstorget.se/Forum-1-76/m4251450.html

    För, det blir lättare att följa din historia för oss andra, om du samlar den i samma tråd, och lättare för dig själv att diskutera saken om du slipper göra det i flera trådar tror jag.

    Det verkar åtminstone hänga ihop det här?


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Lillagumman

    jag vet inte  vad du menar

    får man intr skriva två olika trådar

    Kram till Nasse 

  • VictoriaE
    passionsblomman skrev 2012-12-11 16:00:37 följande:
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
    Alskar Nasse!! =) Och Heffalump- han var alltid min favorit
  • passionsblomman
    Lillagumman skrev 2012-12-11 16:05:24 följande:
    jag vet inte  vad du menar

    får man intr skriva två olika trådar

    Kram till Nasse 
    Jo, det är klart man får! Så menar jag naturligtvis inte.
    Det jag reagerade på, var att det dök upp två trådar väldigt tätt inpå varandra och att jag tycker de verkar beröra samma sak-och det verkar onödigt rörigt utifrån sett. Det är helt enkelt lättare att följa en berättelse och ett sammanhang i en tråd än i flera-för när samtalen går vidare, tror jag att dina trådar kommer att flyta ihop. det blir då vanligtvis svårt att hålla isär vad som sagts var, och man får hoppa mellan trådarna för att få helheten.
    Jag tror att OM det finns beröringspunkter i dina två trådämnen, så vinner du på att ha en istället. För tydlighetens skull. Sedan kan man såklart ha så många ämnen och trådar igång som helst.
    VictoriaE skrev 2012-12-11 16:20:08 följande:
    Alskar Nasse!! =) Och Heffalump- han var alltid min favorit
    VHS-omslag (2005)
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Sandrajavisst

    Ush vad tråkigt! ja du får tänka efter, vad är viktigast, att ni gifter er och gör dagen till er? eller att din mamma är med?

    Min mamma och jag har också en dålig relation. Skulle hon tacka nej så skulle jag bli ledsen men samtidigt har jag bröllop för mig och inte henne. försök att göra dagen till något positivt och låt inte henne ta energi från dig.

  • PiaB

    Jag skulle säga; vad tråkigt att du inte vill komma men vi respekterar ditt beslut. Och så skulle jag förklara att om hon tackar nej så är det nej. Eftersom du säger att hon är instabil så kan det ju tänkas att hon vill att ni ska böna och be henne att komma. Men hon är vuxen och säger man nej så får man stå för det.


     


    Sedan kan jag absolut förstå att det är tråkigt, men försök att se att det är hon som förlorar på det. Du blir gift med din prins iallafall, hon missar sin dotters bröllop. Jag har två döttrar och jag kommer ge mitt liv för att vara med den dag de gifter sig, om de gifter sig. Ingenting borde kunna stoppa det. Jag har så svårt att förstå hur inte ens barns lycka kan komma i första hand.


Svar på tråden KRIS Bara sorg och tårar "Mamma tackat nej"