• Annamolly

Fargdilemma!! Passar lappstiftet med det andra??

Jag har bestallt ett balte till min klanning som ar gammelrosa (se bild). Jag tyckte det var perfekt nar jag sag det, men nu har jag insett att det antagligen inte alls kommer att funka ihop med sminket jag hade tankt mig.

Har ar baltet:

Och har ar lappstiftet jag hade tankt mig:

Alltsa en korall-rod farg med lite rosa/orange undertoner. Jag passar inte i alla lappstift eftersom jag ar valdigt blek men denna farg ar fin pa mig nar jag har lite solbranna sa jag vill ha den pa mitt brollop.

Jag tycker att morkt plommonfargade naglar passar till det gammelrosa baltet, nagot sant har:

Det blir ju nastan som en morkare version av den rosa fargen eftersom den har 0% orange i sig.

Men sa kanner jag ju att de korallroda lapparna inte funkar ihop med det andra. Alls.

Vad tycker ni? Kan jag ha nagot av det andra om jag har korallroda lappar eller maste jag i sa fall ha ett vitt balte och korallroda naglar? 

Plommonfargat lappstift skulle funka ihop med morka naglar och gammelrosa balte, men jag vet inte om jag passar i det, och det kanns som en vintrig farg pa ett Junibrollop.

(Skornas farg har jag inte bestamt an.)

HJALP!!!  
    2013.06.22 Samos, Grekland
  • Svar på tråden Fargdilemma!! Passar lappstiftet med det andra??
  • FruW

Haha, ja det är ju typiskt att man ska bli så osäker när det gäller färger och sånt, jag känner mig likadan!

Jag tycker båda förslagen är fina, men jag är mer förtjust i det första med flera nyanser av rosa. Tror det kan bli riktigt snyggt, särskilt eftersom du säger att du passar i den färgen på läppstiftet. Det går inte att köpa hem båda bältena, och testa hur det ser ut med allting på?

Vad du än väljer, oroa dig inte för vad gästerna ska tycka - de kommer inte att fundera på såna detaljer. Glad

• Emsie

Jag tycker att ditt andra alternativ är snyggare än det första. Jag kan hålla med om att det är snyggt att bryta av lite men jag gillade inte riktigt det gammelrosa och korallfärgade ihop. Däremot så var den blåa och korallen smashing! Så kör på det och vitt bälte tycker jag :)

• Emelie 87

Själv gick jag i vita sandaletter med brun klack, röda läppar och röda naglar. 

Vad heter läppstiftet förresten? 

En man, två barn, oändligt med kärlek
  • Chicita

Kör på det du känner dig bekväm i, men lägg inte så stor vikt vid att sminket ska passa ihop med kläderna helt enkelt.
    Det är nog ingen som kommer att tänka på det på bröllopsdagen i alla fall Glad 
    Och det är värre när färgerna ligger emot varandra som jag sa tidigare, du lär ju inte ha bältet uppe vid läpparna Flört 

Vilket som blir bra Glad 

• Annamolly
    FruW skrev 2012-12-08 16:10:43 följande:

Det går inte att köpa hem båda bältena, och testa hur det ser ut med allting på?

Vad du än väljer, oroa dig inte för vad gästerna ska tycka - de kommer inte att fundera på såna detaljer. Glad

Tyvarr inte, det ar en accessoar som dom tillverkar fran "scratch". Jag har sett prover, men de ar rosa. Daremot kan jag sakert be dom att gora ett vitt istallet.

Du har sakert ratt i att gasterna inte kommer tanka pa det. Det ar nog mer att jag vill kanna mig nojd sjalv eftersom jag vet att jag har lite OCD tendenser med sadant har! Haha. 
  • Annamolly
    Emelie 87 skrev 2012-12-08 16:24:54 följande:
    Själv gick jag i vita sandaletter med brun klack, röda läppar och röda naglar. 

Vad heter läppstiftet förresten? 
    Ja, brunt och vitt kan man ju kombinera med det mesta! Tyvarr blir det ju lite svart nar man borjar introducera fargade detaljer pa klanningen... Jag hade alltid tankt ha fargade skor, men jag tog med mig tva olika vanner i butiken vid tva olika tillfallen och fick radet att definitivt kopa baltet, for bada alskade det! Jag tankte inte alls pa lappstiftet da, fast jag redan hade bestamt det. Sedan kande jag att det inte funkade.

Jag har lite olika sadana lappstift i ungefar samma nyans, eftersom det ar min favoritfarg! Ett kommer fran ett marke som heter Fashionista London och fargen heter Coral. Min syster har ett jattebra fran Nivea.  
  • Emelie 87
    Annamolly skrev 2012-12-08 19:12:13 följande:
    Ja, brunt och vitt kan man ju kombinera med det mesta! Tyvarr blir det ju lite svart nar man borjar introducera fargade detaljer pa klanningen... Jag hade alltid tankt ha fargade skor, men jag tog med mig tva olika vanner i butiken vid tva olika tillfallen och fick radet att definitivt kopa baltet, for bada alskade det! Jag tankte inte alls pa lappstiftet da, fast jag redan hade bestamt det. Sedan kande jag att det inte funkade.

Jag har lite olika sadana lappstift i ungefar samma nyans, eftersom det ar min favoritfarg! Ett kommer fran ett marke som heter Fashionista London och fargen heter Coral. Min syster har ett jattebra fran Nivea.  
    Ja, jag vågade själv inte ha något extra på klänningen. Men bältet håller jag med om är riktigt snyggt. :)
  • Sara 120707

Tycker bältet är riktigt snyggt men här går jag isär med chicita, jag tycker du ska följa magkänslan.

Tycker bältet och läpparna skär sig. Visst behöver man inte tänka jättemycket på vilka färger man har på sminket när man klär sig men just korallfärgade läppar tar väldigt mycket fokus, det blir lite som en accessoar.

Antingen kör på mer naturliga läppar åt det rosa hållet, bara läppenna och glans tex tillsammans med bältet eller de röda läpparna och annan färg på bältet, kanske den blå färgen på bältet? Du kan ju fortfarande ha en färg om du vill

• Annamolly
    Sara 120707 skrev 2012-12-09 17:17:32 följande:

Tycker bältet är riktigt snyggt men här går jag isär med chicita, jag tycker du ska följa magkänslan.

Tycker bältet och läpparna skär sig. Visst behöver man inte tänka jättemycket på vilka färger man har på sminket när man klär sig men just korallfärgade läppar tar väldigt mycket fokus, det blir lite som en accessoar.

Antingen kör på mer naturliga läppar åt det rosa hållet, bara läppenna och glans tex tillsammans med bältet eller de röda läpparna och annan färg på bältet, kanske den blå färgen på bältet? Du kan ju fortfarande ha en färg om du vill

Tack for alla rad, jag har bestallt ett balte i off-white nu, likadant fran designern.

Som du sager sa blir starkt korallroda lappar lite som en accessoar, eftersom det star i fokus pa ett satt som annat smink oftast inte gor.

Det ar inte manga lappstift som har formagan att "varma upp" min ljusa hy och ge den lite liv, sa jag vill verkligen inte byta ut lappfargen. Da ar det lattare att ha ett vitt balte i stallet. Och jag tror det blir for mycket att ha fargade skor ocksa, sa jag ar jattenojd med mitt val nu!

• Annamolly

(Alltsa, jag tror att det blir for mkt att ha rosa balte med fargade skor. Jag ska ha fargade skor. Blev lite otydligt, haha.)

• Sara 120707
    Annamolly skrev 2012-12-09 19:09:58 följande:

Tror de e ett bra val!

Tror oxå att i sådana situationer så är det bättre att ta det "säkra" före osäkra och känna sig säker på att det inte skär sig för oavsett om nån annan ser det så blir man själv väldigt obekväm och självmedveten

Jo när man hittat ett läppstift/läppfärg man trivs med så håller man hårt i den

Har också hittat en "perfekt" nyans som jag köper om och om igen, trivs inte i ngt annat längre, som tur är så är min ganska diskret så jag slipper fundera på om det skär sig

• stormhelen

Jag tycker att du gjort ett bra val. Solig  Det kommer att bli jätte snyggt!

Å'  det är så viktigt att DU känner att det är ett bra val och att du trivs i de färger du valt.

• Chicita

Nja nu tror jag du missförstod mig Sara120707 Flört

Jag har inte sagt att hon ska gå emot eller strunta i magkänslan.
    Däremot har jag sagt att om hon ville ha det där bältet i den rosa färgen, så tror jag inte att hon behöver oroa sig så mycket för att det ska skära sig eftersom färgerna inte sitter mot varandra.

Så alltså - om Annamolly väldigt gärna ville ha just dom färgerna så behövde hon inte ändra på något. För jag tror inte att det hade sett så konstigt ut som hon föreställer sig.
    Men om inte färgen på bältet var så viktig så är det ju bättre att byta färg självklart Flört

• Annamolly
    Chicita skrev 2012-12-09 21:09:27 följande:
    Nja nu tror jag du missförstod mig Sara120707 Flört

Däremot har jag sagt att om hon ville ha det där bältet i den rosa färgen, så tror jag inte att hon behöver oroa sig så mycket för att det ska skära sig eftersom färgerna inte sitter mot varandra.

Så alltså - om Annamolly väldigt gärna ville ha just dom färgerna så behövde hon inte ändra på något. För jag tror inte att det hade sett så konstigt ut som hon föreställer sig.
    Men om inte färgen på bältet var så viktig så är det ju bättre att byta färg självklart Flört
    Jag forstod att du menade sa, Chicita! Glad
  • Sara 120707
    Chicita skrev 2012-12-09 21:09:27 följande:
    Nja nu tror jag du missförstod mig Sara120707 Flört

Men om inte färgen på bältet var så viktig så är det ju bättre att byta färg självklart Flört

Medans jag tror att det definitivt kommer att skära sig, oavsett om de är nära eller inte

Däremot menar jag att även om moster agda tycker att det är sååååå fint och inte lägger märke till det så kommer TS själv att vara mkt medveten om det.

Vi håller väl med varandra om att köra på magkänslan men vi delar inte åsikt på om det kommer att skära sig el. ej.

Svar på tråden Fargdilemma!! Passar lappstiftet med det andra??