• Äldre 7 Dec 15:06
    6174 visningar
    23 svar
    23
    6174

    Det stora JULRACET 10/12! Berätta om din konstigaste julklapp!

    En brödlimpa? En guldfisk? Eller kanske porriga underkläder ifrån farmor?

    Nu vill vi veta. Vad är det konstigaste som du har fått i julklapp?

    Alla som skriver in sina minnen i tråden belönas med en söt fickspegel från Bröllopstorget.
    Det är bara att mejla din adress till kristin.gunnarsson@familjelivmedia.se.

    Tråden öppnas 10/12 klockan 09.00 och är öppen till 13/12.

  • Svar på tråden Det stora JULRACET 10/12! Berätta om din konstigaste julklapp!
  • Äldre 11 Dec 09:42
    #11
    niiccolo skrev 2012-12-10 22:28:21 följande:
    Mitt ex gick två månader och skröt om hur bra julklapp han hittat till mig. Och döm om min förvåning när jag fick en tuttboll av honom :/


    HAHA sån där gav jag till mina bröder när jag flyttade hem ifrån Barcelona.
    Man kan säga såhär.. Det ar nog DERAS mest konstiga julklapp........... 
  • Mmmari­a
    Äldre 11 Dec 13:53
    #12

    Fick två udde julklappar av min man för 2 år sedan: En kurs i Poledance och en kurs i självförsvar. Roligt!


    Förra julen fick jag även en poledancestång...

  • niicco­lo
    Äldre 11 Dec 20:57
    #13
    Boringbrick skrev 2012-12-10 23:36:20 följande:
    haha! på något vis så tycker jag nog att det lämpar sig mer för en man :P
    Haha ja, till en man kan det funka, min skulle nog uppskatta en sån xD
    Aniara4 skrev 2012-12-11 07:43:01 följande:
    Man undrar såååå varför han är ditt ex! Obestämd
    Ujja xD Jag förstod inte skrytet om hur bra den var. Han jag har nu erkänner i af att han är ddålig på presenter och dylikt men han brukar få till de rätt bra ändå :)
    Fröken Finemang skrev 2012-12-11 09:42:49 följande:
    HAHA sån där gav jag till mina bröder när jag flyttade hem ifrån Barcelona.
    Man kan säga såhär.. Det ar nog DERAS mest konstiga julklapp........... 
    Hahahah, min son använder den som studsboll xD det är helt klart konstigaste leksaken han har
  • Aniara­4
    Äldre 11 Dec 22:59
    #14
    maxmamma skrev 2012-12-10 13:24:33 följande:
    inte konstigaste men ledsammaste julklappen!!
    Ja, det var faktiskt en riktigt ledsam historia. Det paketet låter ju rent sadistiskt. Man tycker ju att det skulle vara bättre koll på adoptivföräldrar än på dem som gör barnen själva, men vissa slinker visst igenom lämplighetsprövningen...
  • maxmam­ma
    Äldre 11 Dec 23:27
    #15
    Aniara4 skrev 2012-12-11 22:59:47 följande:
    Ja, det var faktiskt en riktigt ledsam historia. Det paketet låter ju rent sadistiskt. Man tycker ju att det skulle vara bättre koll på adoptivföräldrar än på dem som gör barnen själva, men vissa slinker visst igenom lämplighetsprövningen...
    ja jag kan säga att den grejen smälte jag aldrig, kommer fortfarande ihåg hur ledsen jag var när det låg en jävla hemstickad tröja där i...

    därför har jag lovat mina barn att om jag inte kan ge det dom önskar i present eller julklapp så kommer jag aldrig att försöka köpa nått skit för att kompensera den önskade julklappen/presenten.

    då får de välja att antingen ger jag dem en slant eller så får de välja nått annat de vill ha som de vet att jag har råd att ge dem. inom rimliga gränser förståss.

    min äldsta son som är 15 år  önskar sig en ny microfon till datorn för typ 2300kr o ett halo 4 spel. jag har inte råd att ge honom både spel o microfon så då valde han att få spelet av mig det kostar ca 500kr o så får han ca 300kr i julpeng

    min dotter som är 10 år har önskat sig nån danstwitter o den kostar nog några hundringar o  då får hon den o oxå nån peng  

    vår yngsta son vill ha en snowracer i julklapp o den får han plus nån leksaksbil för han är knappt 4år o behöver inga pengar. 

    de får ju nån julklapp av ina föräldrar o av sambons föräldrar så det blir ju inte bara 2 julklappar var o sen inget mer.

    men grejen är den att jag skulle aldrig försöka få dem att tro att de ska få den där microfonen tex o sen få ett paket med tyngd i o så visar det sig att det ligger en hårborste o lite tyngder i paketet.

    nä så behandlar jag inte mina barn. 
  • maxmam­ma
    Äldre 11 Dec 23:29
    #16
    niiccolo skrev 2012-12-10 22:28:21 följande:
    Mitt ex gick två månader och skröt om hur bra julklapp han hittat till mig. Och döm om min förvåning när jag fick en tuttboll av honom :/


    haha fan vad jag skrattade när jag läste vad du fick i julklapp, kan förstå att du blev förbannad det hade jag oxå blivit, men det lät bara så roligt...

    hm du kanske skulle ha gett tillbaks den så han fick öppna o visa den för sina föräldrar o sitta där o skämmas??

    haha du gjorde min dag iaf. 


  • maxmam­ma
    Äldre 11 Dec 23:32
    #17
    Aniara4 skrev 2012-12-11 07:43:01 följande:
    Man undrar såååå varför han är ditt ex! Obestämd
    haha klockrent, jag sitter o gapskrattar här för mig själv när jag läser om denna tuttboll.

    ja varför blev ha ett ex tro?????????

    han kanske gav bort för sunkiga presenter, typ sånt han själv ville ha kanske??

    haha ja detta var ju för roligt.
  • Äldre 12 Dec 20:47
    #18

    Min konstigaste julklapp fick jag ifrån min lillasyster, hon var inte alls gammal då. Julklappen innehöll älgskit, jag hade svårt att hålla mig för skratt kan jag lova men jag ville inte såra henne då hon var så himla stolt över dom fina "stenarna" hon hade hittat i skogen. 

  • Hotlen­a
    Äldre 13 Dec 06:42
    #19

    Den kostnigaste och roligaste present jag varit med om var när en kompis gav en annan kompis färdigskrapade vinstlotter av blandad sort. =) Det var triss, femman, pyramid och annat och alla var skrapade med vinst. :P Inga stora vinster naturligtvis, men hur kul som helst!

  • Amor in aetern­um
    Äldre 13 Dec 13:01
    #20

    Den mest pinsamma present jag har fått är faktiskt en dildo. 

    Jag fyllde 15 (byxmyndig) och två av mina tjejkompisar tyckte väl att det skulle vara roligt att köpa en sån till mig i present. Jag hade nog också tyckt att det hade varit småskoj och inte hela släkten var där och kompisarna inte förvarnade mig om vad som fanns i paketet utan där öppnade jag den tillsammans med farmor, farfar och diverse kusiner. Jag kan säga det att det tog ett tag att kunna ta ögonkontakt med varandra efter det.

    Men nu är det roligt.. 11 år senare!

     

  • Äldre 13 Dec 18:41
    #21

    Finns ju redan en jättelång tråd i exakt samma ämne.... Tungan ute

  • lordoz
    Äldre 18 Dec 20:10
    #22

    Vem vann??

  • Äldre 27 Dec 22:16
    #23
    lordoz skrev 2012-12-18 20:10:32 följande:
    Vem vann??
    Alla som skriver in och sedan mejlar sin adress till mig får en fickspegel.
Svar på tråden Det stora JULRACET 10/12! Berätta om din konstigaste julklapp!