• Äldre 30 Nov 16:29
    5253 visningar
    21 svar
    21
    5253

    Det stora JULRACET 6/12! Varför firar vi jul? Vinn fina priser!

    Här har vi lucka nummer två i Bröllopstorgets stora JULRACE!

    Nu undrar vi över varför man firar jul?

    Så här står det i Wikipedia: ”Julen har genom historien firats av olika orsaker och därtill förknippats med olika seder. I en västerländsk, kristen kontext firas julen till minne av Jesu födelse, men den har flera äldre, förkristna anor.”

    Nu vill vi att du kommer på en fyndig alternativ förklaring. Är det så att utomjordingar glömde kvar tomtar vid ett besök den 24:e december och nu har kommersiella makter hakat på utomjordstrenden?

    De tre bästa förklaringarna får varsitt lyxigt paket av Holiday in Greece från Korres Scandinavia. Paketet innehåller schampoo, showergel, body milk, body butter och showergel. Precis som alla Korres produkter innehåller produkterna naturligt framställda aktiva ingredienser.

    Så – besvara frågan: Varför firar vi jul?

    Tråden öppnas 6/12 kl. 09.00 och vinnaren meddelas i tråden måndagen 10/12.

    Lycka till!

    3 paket Korres Scandinavia - Holiday in Greece väntar på vinnarna:


  • Svar på tråden Det stora JULRACET 6/12! Varför firar vi jul? Vinn fina priser!
  • Äldre 10 Dec 09:09
    #11

    Varför man firar jul

    Det är ända gången man får äta pålägg som det är utan macka Skrattande heheh
    När, men julen är mycke för att samla familjen & vara till sammans.
    äta godmat & se på kalle Anka, för mig så handlar inte julen om julklapparna.
    Det handlar om att få vara med dom man älskar, så är det så kul å se folk bli glada när dom öppnar klapparna man köpt. Få göra nån glad gör mig gladare.

    Julen = Kärlek & värme 

    Jag älskar julen, för det får en att glömma alla tråkiga saker som hänt under året. 

  • Äldre 10 Dec 22:11
    #12

    nu vll vi ha vinnare! =)

  • Äldre 10 Dec 22:14
    #13
    Fröken Finemang skrev 2012-12-10 22:11:23 följande:
    nu vll vi ha vinnare! =)
    Ja och inte bara här, i tävlingen innan denna också... 
    Den vinnaren skulle ju utsetts samma dag som denna började (eller dagen innan) Obestämd 
  • Äldre 10 Dec 22:38
    #14
    Chicita skrev 2012-12-10 22:14:10 följande:
    Ja och inte bara här, i tävlingen innan denna också... 
    Den vinnaren skulle ju utsetts samma dag som denna började (eller dagen innan) Obestämd 
    jag såg det! och förstår att det kan dröja med vinnare, så jag mailade den där mailen i nya tråden om julracet.
    å så tänkte jag att jag kan lika gärna skriva det här också.. :) 
  • Äldre 10 Dec 22:41
    #15
    Fröken Finemang skrev 2012-12-10 22:38:37 följande:
    jag såg det! och förstår att det kan dröja med vinnare, så jag mailade den där mailen i nya tråden om julracet.
    å så tänkte jag att jag kan lika gärna skriva det här också.. :) 
  • lordoz
    Äldre 11 Dec 22:50
    #16

    Vem vann egentligen???

  • Äldre 11 Dec 22:52
    #17
    lordoz skrev 2012-12-11 22:50:13 följande:
    Vem vann egentligen???
    Ja vi väntar fortfarande på besked...
    Snart är väl sista tävlingen över också, och det har inte kommit någon ny heller som lovat.
    Vet inte vad som hänt.
    Kan någon ha blivit akut sjuk kanske (någon som hållit i tävlingarna) kanske 
  • Äldre 12 Dec 10:09
    #18

    Halloj!

    Nu kommer äntligen svaret på den spännande frågan- vem har vunnit? Solig

    De lyckliga vinnarna är följande:
    Elin217
    maxmamma
    Chicita

    Ett stort grattis till er! Solig

    Inboxa mig er adress så kommer vinsten på posten Skål

  • Äldre 12 Dec 10:20
    #19

    Tack tack Glad

    Egentligen tyckte ju jag att amelian gav en bättre förklaring än mig då, men hon vann väl ett par strumpor i den tidigare tävlingen så då kanske det blir rättvist i alla fall Flört

    Grattis till er andra också Solig

    Nu är jag nyfiken på att se vad nästa tävling blir...
    Den med spegeln som vinst (berätta om sämsta julklappen) hoppar jag över eftersom jag har en sån spegel redan från BT Glad

  • Äldre 12 Dec 10:36
    #20
    Chicita skrev 2012-12-12 10:20:27 följande:
    Tack tack Glad

    Egentligen tyckte ju jag att amelian gav en bättre förklaring än mig då, men hon vann väl ett par strumpor i den tidigare tävlingen så då kanske det blir rättvist i alla fall Flört

    Grattis till er andra också Solig

    Nu är jag nyfiken på att se vad nästa tävling blir...
    Den med spegeln som vinst (berätta om sämsta julklappen) hoppar jag över eftersom jag har en sån spegel redan från BT Glad
    Vet du
    Jag har precis lagt upp en ny tråd. Egentligen så öppnar den inte förän i morgon men jag låter den ligga öppen fr.om idag.
    Där kan du tipsa mig om julklappar. Och tro mig jag behöver råd!
  • Äldre 12 Dec 10:39
    #21
    Forumvärd skrev 2012-12-12 10:36:39 följande:
    Vet du
    Jag har precis lagt upp en ny tråd. Egentligen så öppnar den inte förän i morgon men jag låter den ligga öppen fr.om idag.
    Där kan du tipsa mig om julklappar. Och tro mig jag behöver råd!
    Det låter bra det Solig
Svar på tråden Det stora JULRACET 6/12! Varför firar vi jul? Vinn fina priser!