Enligt min erfarenhet, Om man vill göra sk. "clipslockar" som på filmen så är det bäst om håret bara är lätt fuktigt. Ett tips för den som inte har all torktid i världen är att iställer för att blöta håret med vatten bara fukta det med en läggningsvätska i sprayform. Detta gör att lockarna dessutom håller mycket bättre! Annars är ju det bästa att rulla upp håret dagen innan och sedan sova på clipsen.
Tänk också på vad du har för produkter i håret innan du rullar upp håret, t.ex. att vara nogrann med att skölja ur varje gnutta balsam ur håret när du tvättar, eftersom att detta också tynger håret.
Tänk också på att om man väljer att rulla upp mer hår i varje "lock" så torkar det ju ännu långsammare...
Jag tycker själv att plattångslockar är bästa sättet att få till juste vågor, och absolut det snabbaste. Bästa plattången är tyvärr också den dyraste, ifrån GHD, men de är verkligen SÅ mycket bättre.
när man lockar med platttång så måste man tänka på att inte ta för tjocka passeer, för då händer det ingenting, plattången hinner liksom inte värma igenom allt håre på vägen, så d¨å blir det bara platt.
Om man gör platttångslockar, eller lockar med locktång, så håller locken bättre om den får svalna i "ihoptryckt läge" om ni förstår vad jag menar. Det är ju först när håret blivit kallt som det verkligen tar den nya formen så att säga.
Japp, det var mina tips. :)