• söt nöt
    Äldre 26 Nov 09:19
    2660 visningar
    5 svar
    5
    2660

    Hjälp med blommorna.... och kära minnen.

    Min älskade gammelfarmor gick bort för några veckor sedan. Efter begravningen samlades vi hemma hos morfar och mindes allt vi gjort tillsammans. Jag frågade om det fanns något jag kunde låna och ha med på bröllopet som var hennes. Mammas faster (gammelfarmors dotter) hämtade då en brosch/hänge till halsband som farmor gjort av sin pappas vigselring. Den är i guld och har en pärla i mitten. 
    Man kan ha den som halsbandshänge eller som brosch. Jag skulle vilja ha den i min bukett på något vis. Finns det någon som har något förslag på hur man kan få in den i buketten?  

  • Svar på tråden Hjälp med blommorna.... och kära minnen.
  • Alylly­ra
    Äldre 26 Nov 09:27
    #1

    Först och främst: jag beklagar sorgen. Hoppas hon fick somna in lugnt och stilla.

    Sen till frågan: Har sett många som har den på "handtaget" till buketten, typ så här:



    Men det beror förstås på hur du har tänkt dig att buketten ska se ut. 
  • söt nöt
    Äldre 26 Nov 11:02
    #2
    Alyllyra skrev 2012-11-26 09:27:14 följande:
    Tack så mycket! Hon var väldigt gammal och somnade in lungt och stilla i närheten av nära och kära. Så jag vet att hon var nöjd. Det räcker ganska långt för mig. 

    jag kommer ha en röd bukett. Ev med brudslöja i, men det har jag inte bestämt mig för ännu. Jag har funderat på att ha ett vitt band runt om skälkarna. Så det kan ju vara en ide. Låset är lite si och så där, Så jag vet inte om jag vågar bara... Jag funderade på om man kunde fästa det med kedjan på något sätt..
  • Kyrk93
    Äldre 26 Nov 11:09
    #3

    Du skrev att den kunde användas som brosch finns det någon nål i? Man skulle kunna fästa den i buketten på någon blomma så att den syns och alla kan se den, om det inte finns någon nål kan man ju annars bara ta en nål och fästa med så den sitter ordentligt och snyggt. Prata med floristen du beställer buketten av hon kanske har något bra tips.

  • söt nöt
    Äldre 26 Nov 13:13
    #4

    Den har både nål och hänge. Men nålens lås är gammalt och slitet. Så jag är rädd att den öppnar sig. Kanske kan fästa den med en säkerhetsnål.... Det hade alltid farmor i handväskan, så det blir en till sak som är som hon.. 
    Kyrk93: Hur menar du med att fästa den i en blomma?
     

  • Kyrk93
    Äldre 3 Dec 10:27
    #5

    man kan fästa broschen med hjälp av en nål som man sticker ner i blommans huvud. Då brukar det sitta bra så den inte lossnar.

Svar på tråden Hjälp med blommorna.... och kära minnen.