• Äldre 25 Nov 10:33
    6852 visningar
    28 svar
    28
    6852

    31:a augusti 2013

    Några fler? 
    Vet att det finns en allmän tråd för augustibrudarna, tänkte bara om vi som gifter oss den 31:a augusti skulle följas åt....
    Några i Stockholm som kan tänkas att träffas och planera? 

  • Svar på tråden 31:a augusti 2013
  • Äldre 7 Mar 16:25
    #11

    Provtrycket på inbjudan kom igår. Super duper snygga! 

    Däremot har vi glömt att skriva var vi ska gifta oss och klädsel.
    Men vi har en hemsida med lösenord som står med på inbjudningskortet, behöver man verkligen skriva allt på korten då? På hemsidan så finnar man information om allt från boende  till fakta om kyrkan. 

    Vad har ni skrivit på eran inbjudan? 


    Brud anno 2013
  • Fjollt­uss
    Äldre 8 Mar 11:50
    #12

    Detta är våran inbjudan som skickades ut den 20de februari. Folk har redan börjat OSA och det känns lite läskigt :D Måste leta reda på bilden på framsidan =) 


  • Fjollt­uss
    Äldre 8 Mar 12:17
    #13


    Framsidan! Var även ett litet hjärta som höll fast det =) 
  • Äldre 10 Mar 20:48
    #14
    Fjolltuss skrev 2013-03-08 11:50:25 följande:
    Detta är våran inbjudan som skickades ut den 20de februari. Folk har redan börjat OSA och det känns lite läskigt :D Måste leta reda på bilden på framsidan =) 


    Häftigt och väldigt personligt! Kul att ni vågar bryta mönster och göra eran grej! 
    Brud anno 2013
  • Fjollt­uss
    Äldre 28 Mar 19:08
    #15

    Hur går det för er ?

    Här har jag nu äntligen hittat mina skor jag ska ha på mig. Nelly.com hade inte dom i min strl. Gick förbi Backa Q här i gbg (en outlet som tagit in kläder o skor därifrån) Sista paret i min strl. 30%rea så betalade 35:- för dom. Haha sambon bara skrattade och sa att är dom så billiga får jag ta hem hur många som hellst =)

    nelly.com/se/skor-kvinna/skor/festskor/nly-shoes-427/sawi-428101-1/ 

    Fick min underkjol från kina idag med. Har testat den och kunde ha den. Nu är det bara se hur den passar till klänningen..

    Ringarna beställdes igår med och eftersom det är långt kvar så bestämde vi att från 31 maj så finns dom att hämta på plats. Skönt!

    Kollar även igen på att beställa catering, får tillbaka på skatten och vi vill spara tid och magsår på folk så tycker det kan vara ett bra altenativ, Någon som vet några som är bra i Stockholm ?

     

  • Äldre 28 Mar 23:33
    #16
    Fjolltuss skrev 2013-03-28 19:08:41 följande:
    Hur går det för er ?

    Här har jag nu äntligen hittat mina skor jag ska ha på mig. Nelly.com hade inte dom i min strl. Gick förbi Backa Q här i gbg (en outlet som tagit in kläder o skor därifrån) Sista paret i min strl. 30%rea så betalade 35:- för dom. Haha sambon bara skrattade och sa att är dom så billiga får jag ta hem hur många som hellst =)

    nelly.com/se/skor-kvinna/skor/festskor/nly-sh...

    Fick min underkjol från kina idag med. Har testat den och kunde ha den. Nu är det bara se hur den passar till klänningen..

    Ringarna beställdes igår med och eftersom det är långt kvar så bestämde vi att från 31 maj så finns dom att hämta på plats. Skönt!

    Kollar även igen på att beställa catering, får tillbaka på skatten och vi vill spara tid och magsår på folk så tycker det kan vara ett bra altenativ, Någon som vet några som är bra i Stockholm ?
    M & M Catering är fantastiskt bra. Underbar och vällagad mat.
  • Äldre 29 Mar 16:19
    #17

    Hej alla!
    Nu är inbjudan ute och det hela börjar ta form.

    Men allt har verkligen inte gått på räls!

    Tabbe nummer ett;
    skickar ut ett inbjudningskort som är helt tomt till en gäst. Som tur är så lägger gästen ut en bild på facebook och frågar om någon vet något om något som kan vara en inbjudan Glad.

    Tabbe nummer två; 
    Råkar visa ett utkast för min syster på en affisch till bröllopet, där står vårat nya hemliga efternamn.. attans!! Och nej, hon kommer inte kunna vara tyst. Glad

    Tabbe nummer tre; 
    En av tärnorna visar sig vara höggravid just den 31 aug, och tärnekläningarna är inköpa och meningen är att det alla ska lika ut. Glad Men det var iofs en rolig nyhet så det är bara att tänka om! 
     


    Brud anno 2013
  • Fjollt­uss
    Äldre 4 Jul 16:00
    #18

    Hur går det för alla ? Tycker det är lite tyst i tråden :) 

     

  • Äldre 4 Jul 18:28
    #19

    Jag kan ju hoppa in här också, då jag nu hittat den här tråden. Vi gifter oss alltså också den 31 augusti och har väl nog en del kvar att planera. Vi har förstås bokat kyrka, präst, kantor och festlokal och också bokat frissa, fotograf och solister till vigseln. Inbjudningskorten skickades ut i maj och osa går ut den 15 juli. Lite skralt med svar än så länge... Vi har haft ett första möte med prästen, skickat in hinderprövningen, bestämt meny och vin till maten, beställt ringar, fixat bröllopsbilen och fixat våra kläder (fast min klänning har inte kommit än och mannen saknar ännu skor). 

    Det som är kvar att göra:
    - placeringskort
    - vigsel- och festprogram
    - fundera på bordsdekorationer
    - beställa servetter och servettringar med tryck
    - beställa såpbubblor
    - fundera på brudbuketten (broschbukett eller levande blommor?)
    - bestämma hur tårtan ska se ut och smaka (har nog spånat lite med hon som ska göra den, men inget är bestämt)
    - provuppsättning och provsmink (bestämma frisyr!)
    - träffas med fotografen
    - öva i kyrkan (21 augusti)
    - boka bröllopsresa (men den blir först vid årsskiftet, vi åker bara på en mini-moon efter bröllopet) 

    Hmm, har säkert glömt något nu. 

  • Äldre 12 Jul 09:54
    #20

    Hej allihop! 

    Vi gifter oss också 31/8 och paniken börjar komma smygande! Vi har väl kommit ungefär lika långt som "johannisen". Jag har dock blivit lite panikslagen då vi både ska renovera kök och hämta en ny vovve innan den stora dagen. Hur ska man hinna?!?! 

    Det enda som har blivit lite dumt är att vi helt glömde bort att lägga ut önskelistan så det gjordes nu i veckan. Tror ni att folk kommer gå in på hemsidan något mer om de redan varit inne och inte hittat någon önskelista? Hoppas hoppas.... 

  • jennif­erocha­ugust
    Äldre 12 Jul 10:10
    #21

    johannisen och baboo, ni ligger bra till i planeringen :)
    Ni har ju allt bokat verkar det som, det är nu det börjar bli dags för smådetaljerna för alla tror jag!
    Det är många saker man liksom inte kan fixa långt innan även om man vill göra allt på en gång...
    Det här ligger framför oss nu:
    * Vi ska ha möte med prästen den 29 juli för vigselsamtal och genrep.
    * Den 21 juli kommer organisten tillbaka från sin semester och då ska vi bestämam in- och utgångsmusik till vigseln tillsammans med honom.
    * Färdigställa vigselprogrammet (det enda som saknas är in- och utgångsmusik) samt skriva ut i 90 exemplar
    * Färdigställa festprogrammet (ramen är färdig, men saknas en del text) och skriva ut det i 60 exemplar
    * Köpa löshår
    * Provuppsättning och smink den 8 augusti
    * Lite dekorationer kvar att köpa, typ marschaller, blockljus osv
    * Göra klart bordsplaceringen och skriva namn på placeringskorten
    * Köpa snacks och godis till kvällen/själva festen
    * Sista fitting på brudklänning i början av augusti
    * Gå in våra skor!!!
    * Dekorera glasburkar/flaskor/konservburkar som vi ska använda som blomvaser på borden
    * Köpa ris och fördela i de 90 små påsar vi köpt
    * boka tid för ögonbrynsplock, manikyr och pedikyr
    * Gärna gå ner 5 kilo hehe

    Ja, det är ju "lite" att göra alltså :) Men när man väl sätter igång går det ju fort! Jag ahr en "att göra" lista i Excel och punkterna som är kvar är ju en bråkdel av allt som redan är gjort, på så sätt känns det mycket lugnare!

  • jennif­erocha­ugust
    Äldre 12 Jul 10:11
    #22

    Vad tror ni om vädret 31 augusti? Hur brukar det vara? Känner mig lite lost, det är ju nääästan höst ändå?

  • emm
    Äldre 12 Jul 17:05
    #23

    31/8 kommer det vara strålande sol från klarblå himmel. Det bokade jag för ett tag sen.

    Närå, jag var på bröllop runt 31/8 förra året och tänkte just det att det är perfekt för bröllop. Det är lite uppvärmt efter sommaren och sensommarsolen brukar ju vara så go. Tycker högsommaren brukar komma senare och senare för varje år.

    Samtidigt, när vi väl står där så spelar det ingen som helst roll tror jag. :) 

  • Äldre 7 Aug 22:02
    #24

    Här är en till som gifter sig 31 augusti :)

    Vi har fantastiskt kass framförhållning, fast det beror delvis på flytt och renovering nu under sommaren. Nu har vi dock nyss bokat vigselförrättare och cateringmat, och vi håller på med dekorationer, bordsplacering, låtlista m.m. och jag letar efter skor och väska. Festhäfte och placeringskort är inte påbörjade än. Det är ganska mycket kvar, fast jag är ganska säker på att vi kommer att hinna i och med att jag är ledig hela augusti och sambons semester börjar en vecka innan. Det blir småstressigt, men kul :)

  • Ememem
    Äldre 9 Aug 09:50
    #25

    Vi gifter oss också den 31 augusti i Lund och nu börjar nervositeten komma krypandes.


    Jag tror att det mesta börjar bli klart, blev klar med bordsplaceringskorten igår och några vigselprogram, festprogram etc ska vi inte ha. Nu återstår bara att knåpa ihop en text om min blivande till prästen som denne gärne ville ha från båda oss om varandra och sen skriva ett tal till min då nyblivne make hur nu det ska gå, tårarna kommer nog börja rinna innan jag ens börjat tala.


    Jag är så glad att jag valde att ta semester veckan innan bröllopet. Nu skulle jag bara vilja boka in manikyr, pedikyr och ansiktsbehandling och bara få njuta lite. Någon som har tips på något sådant ställe i Malmö/Lund eller Norrköping?

  • viXan
    Äldre 9 Aug 15:50
    #26

    Jag har oxå missat denna tråden men gifter mig oxå 31/8.


    Vet ej hur vi ligger i planeringen egentligen, vi har nog varit rätt sena haha
    (Utgick från din planering jenniferochaugust :)


     


    Klart:


    * Träffat Prästen - Check!
    * Hindersprövning/namnbyte - Check!
    * Bestämt alla solon+ in- & utgångsmusik - Check!
    * Vigselprogrammet (ska bara skrivs ut ca 60 st) - Check!
    * Träffat frissan o beställt löshår - Check!
    * Bordsplacering och placeringskort - Check!
    * Sytt in brudklänning, köpt skor, slöja & väska - Check!
    * Justerat kostym, köpt väst, skjorta, skor - Check!
    * Beställt kravatter o annat till brudföljet - Check!
    * Köpt tärnklänningar - Check!
    * Bokat DJ - Check!
    * Bokat tårta - Check!
    * Bokat mat - Check!
    * Handlat alkohol - Check!
    * Fixat med gästbok - Check!
    * Beställt blommor - Check!


     


     


    Kvar att göra:


    * Fixa Ring
    * Gå in våra skor!!!
    * Dekorera i festlokalen (heliumballonger, Dukning, Dekoration, Stolsöverdrag, blomsterdekorationer på borden)
    * Björka olika saker
    * Köpa såpbubblor
    * Ska fixa naglarna med tärnorna helgen innan
    * Färdigställa festprogrammet (Tärnan fixar 90% o jag ska skriva info om gästerna)
    * Färdigställa frågor om brudparet (Jag fixar info, svägerska fixar)
    * Vika servetter
    * Träna brudvals


     


    Kvar att Köpa:


    * Snacks och godis till kvällen
    * Nattamat
    * Mingelmat
    * All alkoholfri dricka
    * Ingredienser till efterrätt (kompis lagar)
    * Is
    * Till att lägga i "gåvokartongen"
    * Citroner/Lime + socker till sockerlag
    * Mer vin (tror vi fick hjärnsläpp när vi handlade vin i tyskland haha)
    * Foudation + Puder + Mascara
    * Lite dekorationer kvar att köpa, typ marschaller, blockljus osv
    * Plastglas till drinkarna


     


    Försökte få med så mycket som möjligt, för det är ju på det viset vi kan se om vi missar nått :)


    Så lägg ni gärna ut era listor också! Imorgon är det bara 3veckor kvar!!!

  • Äldre 9 Aug 20:22
    #27

    Åh, känner mig lite stressad då jag läser era listor nu... Vi har fortfarande kvar


    skriva festprogram och printa 130 stycken skriva vigselprogram och printa (kanske bara hälften, 60-70 stycken?) skriva namnen på placeringskorten (drygt 100 stycken är färdigpysslade, men kommer nog behöva göra 20 till ännu, namnen är oskrivna på alla) göra om bordsplaceringen då den första inte riktigt funkade med restaurangen öva sången som jag ska sjunga till min blivande öva brudvals köpa kärl och snacks till godis/snacksbuffén som vi ska ha som nattmat köpa ljus till bordsdekorationerna hämta ringen
    Och så förstås allt småfix... Har bokat tid för naglar den 29 augusti och tänkte kanske boka ansiktsbehandling eller liknande samma dag.  Har också tänkt boka tid för vaxning av ben, armhålor och bikinilinje, men kanske struntar i det ändå och rakar som vanligt. Gör ni något extra?
  • Fjollt­uss
    Äldre 15 Aug 21:20
    #28

    I söndags beslutade vi oss för att ställa vårat "stora" bröllop, Det påverkade vårt förhållande till varandra för mycket med all stress (mycket jobb m.m.)  vissa dagar pratade vi inte med varandra utan var instängda i våra egna skal.
    När vi hellre ser framemot våran flytt till vår nya lägenhet i början av oktober än våran bröllop insåg vi att det var fel. Sen att vi troligen måste betala 2 dubbla hyror gjorde beslutet lättare. Vi resonerade att varför ska vi "låna" pengar till dubbla hyror när vi har dom pengarna i bröllopskassan. Vill inte börja ett äktenskap med skulder
     
    Så i söndags ringde vi till alla gäster att vi ställer in bröllopet och festen pga andra prioriteringar.  (alla förstod fullt ut och tyckte det var ett vuxet beslut, dock trodde alla att vi skulle gå ifrån varandra, men icke :) ) 

    I måndags bokade jag tid för borgerlig vigsel i mölndal (gbg var fullt till okt)
    Vi har EN önskan och det är bara att bli gifta, sen om det skulle bli kyrkligt eller borgerligt spelar ingen roll. Nu väljer vi att bara ha 3 nära vännner (vittnen) och sen ja o min blivande. Vi drar ihop en fest längre fram där familj o vänner kan vara med.

    Och det bästa är att jag o sambon är tillbaka i vårt förhållande där vi alltid velat varit. Vi är som nykära, skrattar, kramas och pratar med varandra igen. Och det får en verkligen att förstå att vi gjorde rätt beslut :)

    Så på onsdag hämtar jag ut våra ringar som varit inne för omgravering. i stället för den 31 aug så gifter vi oss nu måndagen den 26 aug :) 

    önskar er all lycka till med resten av era bröllopsplaneringar m.m och att eran dag blir så bra som ni önskar..! 

     

Svar på tråden 31:a augusti 2013