• CoG

Visa era silverringar!

Jag ska hämta ut mina ringar till veckan, lämnade in dom för att göra ett litet tillägg.
    Jag gärna se vad ni andra har valt för silverringar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-23 15:30
    ett ord ramalde bort på sista raden.

jag vill gärna...
  • Svar på tråden Visa era silverringar!
  • CoG

Så här ser dom ut tillsammans.

Jag är lite osäker på om jag behöver alla tre tillsammans nu...

• fierce

Förstår hur du tänker, men varför inte bara ha den tredje när du har lust? Man Måste ju inte ha alla jämt, kanske kan va kul att ha den när du vill vara extra fin?  :) 

Snyggt blev det iaf! :D 

• CoG
    fierce skrev 2012-11-28 18:56:28 följande:
    Förstår hur du tänker, men varför inte bara ha den tredje när du har lust? Man Måste ju inte ha alla jämt, kanske kan va kul att ha den när du vill vara extra fin? :)

Snyggt blev det iaf! :D
    Ja jag tänker lite åt det hållet.
    En extra bling-bling ring då jag vill glittra lite extra.
    Jag är jätte nöjd över hur dubbelringen blev!

Jag kan bära den tredje ringen på andra handen då jag inte har odm tillsammans.
  • fierce

Blir lite sugen på att införskaffa mig en liten snygg "festring" jag oxå.... ;)

Tilda93; Coolt, jag kan max ha 9 mm, blir det bredare kan jag inte böja fingret längre. :D 

• CoG
    fierce skrev 2012-11-28 21:53:04 följande:
    Blir lite sugen på att införskaffa mig en liten snygg "festring" jag oxå.... ;)

Tilda93; Coolt, jag kan max ha 9 mm, blir det bredare kan jag inte böja fingret längre. :D
    Det kanske kan bli "det senaste" ;)
  • fierce

CoG; Säkert, ska ner på stan ikväll och kika lite ;) 

Tilda93; Det är snyggt med breda ringar, hade velat ha det själv men tja det funkade ju itne så bra så då fick det bli en princessring istälelt . ;)

Bra tråd, alla har ju itne guld och då är det kul att se hur andra tänker. Letade hur länge som helst efter silverring med äkta diamanter men fanns knappt nåt, trist, betalar hellre för en stor diamant och silver än för massa guld och en lite sketen diamant. ;) Men blir vi rika kan jag ju byta ut fejkstenen och sätta i en äkta.... Dreaming....

• CoG

Vad kul :)

Jag tycker inte att det är så noga om en sten är äkta, för mig är det viktigt hur ringen ser ut.
    Om mina silverringar blir för trist efter ett par år, då kommer jag att beställa nya och just nu tror jag att jag vill ha dom precis likadana.

För de som vill att ringen ska få gå i arv och att den ska ha ett andrahandsvärde, för dom funkar det nog sämre med silver och cz.
    Men jag tar det jag vill ha för att jag ska anv dom och ringarna ska ingen annan behöva ta över efter mig :)

fierce skrev 2012-11-29 10:19:05 följande:
    CoG; Säkert, ska ner på stan ikväll och kika lite ;)

Bra tråd, alla har ju itne guld och då är det kul att se hur andra tänker. Letade hur länge som helst efter silverring med äkta diamanter men fanns knappt nåt, trist, betalar hellre för en stor diamant och silver än för massa guld och en lite sketen diamant. ;) Men blir vi rika kan jag ju byta ut fejkstenen och sätta i en äkta.... Dreaming....
  • fierce

Precis, får hitta nåt annat dyrbart att skicka i arv istället. ;) 

• CoG
    fierce skrev 2012-11-29 11:38:21 följande:
    Precis, får hitta nåt annat dyrbart att skicka i arv istället. ;)
    hihi
    Ja, kanske det :)

Jag har varit gift ett kort tag tidigare.
    Den ringen finns kvar. Den är i vitguld med 8 diamanter.
    Jag funderar på att låta min dotter från det äktenskapet få den då hon blir större,
    vad hon då vill göra med den är upp till henne.
    Den symboliserar inte det tidigare förhållandet då jag anv den ett så kort tag, men den kanske är värd ett par kronor?
  • kj79

Vi valde silver på förlovningsringarna men ville ha guld som vigsel. Tycker de passar bra ihop. :) Älskar mina ringar.
Svar på tråden Visa era silverringar!