• Minuz

    att tänka på INFÖR Fotograferingen

    Vad ska man tänka på inför fotograferingen?
    Vad ska man inte missa att fotografera?
    Vart ska man fotograferas?
    Vad ska man ta med sig till fotograferingen?
    mmm

    Här kan vi hjälpas åt att lyckas med bröllopsbilderna.......

    Visa gärna bilder också......

  • Svar på tråden att tänka på INFÖR Fotograferingen
  • Minuz

    jag själv sitter just nu och letar inspirationsbilder.................
    har en bild i huvudet som jag inte hittar.

    Har sett den här på BT.

    det är en brud som håller i en vit ram, utomhus....... Någon som vet vilken jag menar?

  • Alyllyra

    Är det nått sånt här du menar, Minuz?
    Inte riktigt den bilden du tänker på antar jag, men bara som inspiration. Det verkar vara ganska "inne", jag har sett det i flera bröllopstidningar och en hel del folk här på BT har kört samma grej...




     
  • Minuz
    Alyllyra skrev 2012-11-21 09:39:30 följande:
    Är det nått sånt här du menar, Minuz?
    precis, inte denna bild jag menar men något sånt här. Tack! Den översta bilden är kanonfin!
  • zoooda

    gifter mej 1a dec o börjar oxå fundera mkt på fotningen.. vädret är osäkert.. har två duktiga kompisar som ftar oss men inga proffs.. men vill samtidigt inte ha ett färdigt manus för fotograferingen.. men lite  nervös för de e jag ju.. om allt klaffar o blir bra... vi ska fotas innan vigseln o kommer ha ganska god tid på oss..

  • Kaffegrus

    Vi kommer förresten ha med fotografen hela dagen, så då får vi en hel del spontana bilder, som är det vi vill ha mest av. Till portrettfotografering tänkte vi i skogen, vid vattnet, vi festlokalen som är en gammal herrgård. Annrs är det ju också kul att ha fotograferingen en plats vart kläderna inte helt passar in. tex mitt i stan eller vid någon fabrik, vid en grafittivägg och liknande. 

    Missa inte att fotografera spontana ögonblick där kärleken bara lyser från er båda  


  • Chicita

    Mitt absolut största råd är att försöka slappna av och glömma att fotografen är där.
    Ha kul, skratta. Säg något tokigt... Tungan ute 

    Se till att ha gott om tid, ta med någon picknickfilt att sitta på och kanske något att dricka (går ju att ha trocadero i glasen, ingen kommer veta om vad det är ändå)...

    Så här kul kan det ju vara att bli fotade när maken tokar sig



     
  • leny

    Hej,
    vi gifte oss den 18 augusti i år. -Utomhus i Roslagen och allt blev helt fantastiskt! Vi bestämde oss tidigt för att ta hjälp av en profesionell fotograf, något som visade sig vara den kanske bästa investeringen på hela bröllopet! Han var med från att vi började klä oss timmarna innan vigseln och följde oss på lagom avstånd, sedan ägnade vi drygt 2 timmar åt att fotografera, här behövde vi hjälp av 2 kompisar som fick agera fotoassistenter; hålla i extrablixtar, ljusskivor osv. Han fotade även under middagen och kvällen.
    Mitt råd är att gärna lägga pengar på just fotografen, det är bara en riktig fotograf som kan fånga ert livs största dag och ögonblick på det sätt som ni känner det just då!
    Vi hittade honom vi gemensam vänner, men han har gjort många bröllopsjobb och det märktes.

    Kolla gärna filmen som han gjorde åt oss, 


    www.jonalid.com

    många kramar
    Lena och Henrik 

  • Lipan

    En tips som jag hade velat ha innan - LE! Jag gjorde alldeles för många fula fotoposer ochj glömde helt bort att man är som vackrast när man ser naturlig ut, skrattar och ler, istället för att se tillgjord och uppställd ut. Vi har många snygga bilder som jag är supernöjd med, men jag önskar att jag hade vågat skratta mer! Glad


  • zoooda
    Lipan skrev 2012-11-23 10:21:20 följande:
    En tips som jag hade velat ha innan - LE! Jag gjorde alldeles för många fula fotoposer ochj glömde helt bort att man är som vackrast när man ser naturlig ut, skrattar och ler, istället för att se tillgjord och uppställd ut. Vi har många snygga bilder som jag är supernöjd med, men jag önskar att jag hade vågat skratta mer! Glad
    lite bubbel i ett glas kanske kan hjälpe till med det.. men det är sant.. men kommer nog vara svårt att inte va nervös! :D
Svar på tråden att tänka på INFÖR Fotograferingen