• Lynch

Blir denna ring "för mycket" som förlovningsring?

Hej!
    Jag har haft jättesvårt att hitta någon ring jag tycker om, men så igår hittade jag en som jag tror känns rätt... Men nu är jag osäker på om den funkar som förlovningsring? Jag har fått för mig att många i Sverige oftast har en slät ring vid förlovning eller en klassisk alliansring, har jag fel? 

Det här är alltså ringen, skulle kunna tänka mig en mindre sten också. Men hur skulle en sån här förlovningsring senare fungera ihop med en vigselring? Help me, I'm lost ;) 

• Svar på tråden Blir denna ring "för mycket" som förlovningsring?
  • Sofiiiz

Du måste ju ta de som du tycker passar bäst. Ja tycker den är fin! När du sen ska ha en vigselring till så kan du ju ha en med fler stenar? Eller sätta in fler stenar i den du visar på bilden på sidan om den i mitten?

• CoG

Det finns många som har enstensring som förlovningsring.
    Det finns ju till o med ringar som ser ut som att det är två ringar, men dom sitter ihop där den ena har en sten och den andra flera.

Sen spelar det faktiskt ingen roll vad som är vanligast.
    Om du tittar i tråden för ringar här kommer du att se att det är väldigt olika och att man väljer efter eget smak och tycke.
    :)

• CoG

googla på bilder på förlovnignsringar om du vill se hur lycket varianter det finns :)

• Lynch

Tack så mycket för svar! :) Haha, jisses nu känner jag mig lite löjlig som "oroat" mig för det haha! Det är ju exakt som ni säger, det viktigaste är att det känns rätt för mig.

• Tooie

En sån har jag!! ;) jag älskar den ringen! Dock så måste jag byta den :( för den passar inte alls ihop med de ringen vi har fått av min blivandes farmor...

• TheD

Det spelar ingen roll ;) Gillar du den så tar erm, köper du den. Finns personer som har två helt släta ringar. Andra har värsta stenen/stenar på båda... osv :)

• Principisessan

klart du kan det! 

Jag är visserligen inte gift ännu men kommer ha denna kombination, enstensringen är min förlovningsring.

• frida o björn

Självklart passar den som förlovningsring! Min förlovningsring har två små diamanter i mitten. Min vigselring kommer ha flera diamanter på rad, likadana diamanter. Jag är så glad för min förlovningsring! :) Kände att jag ville ha det där "lilla extra".

• dellelgarin

den kommer bli jättefin, min sambo köpte en överprålig förlovningsring med stanar i blomform och stenar längs med, hade jättesvårt att hitta en vigselring som passade till men ville så gärna ha den som han valde åt mig, men OM jag hade valt själv hade det blivit just en enstensring

• kitkät

Den är jättefin och söt, du kommer nog inte ha ett dugg svårt att hitta en vigselring som matchar till, eftersom förlovningsringen är enkel och stilren! 

• mrs2b

Visst kan du! =) Jag har en likadan som jag verkligen tycker om. Kommer ha en alliansring till den så småningom. 

• Kia82

Jag har precis den ringen som förlovningsring.
    Har varit och beställt min vigselring som är en alliansring, Schalins Neapel.

Svar på tråden Blir denna ring "för mycket" som förlovningsring?