• Anonym (O)

    Fler som har m2b som inte hjälper till med planering?

    Frustrationen växer ju närmare bröllopet vi kommer, min m2b är inte ett dugg engagerad i vår planering! Har pratat med honom att om jag ska fixa allt själv kommer inte jag orka (heltidsjobb + 3barn) Fler som är i samma situation? Visst jag kräver inte att han ska sitta och vika placeringskort eller beställa kläder till näbbarna, men de finns många andra saker som att ringa och ordna med lokalen, kyrkan, komma med förslag på musik osv osv! Känner att detta vart en gnälltråd, men behöver ventilera!

  • Svar på tråden Fler som har m2b som inte hjälper till med planering?
  • CoG

    Hur är han som person?
    Vad brukar han kunna ta tag i och fixa?

    Då det gäller vårat bröllop är jag den som pysslar och fixar, beställer och filurar.
    Han tittar på det jag funderat på och säger att det blir bra.

    Men jag tror att han kommer att hjälpa till sen då det gäller.
    Om jag ritat upp hur borden ska stå, då kommer att han ställa iordning sånt.
    Om jag köpt in gardiner till bygdegården, då byter han dom.
    Om något ska åkas och hämtas inför stora dagen, då gör han det.
    Om jag bara förklarar hur jag tänkt mig att det ska se ut med dekorationer mm, då ser han till att det blir så.
    Han är väldigt praktisk och tycker nog att det är lättare att fixa såna där handfasta grejer än att sitta i planeringsstadiet och fundera på temafärg eller vilken smak det ska vara på tårtorna.

    Behöver jag åka iväg och ordnasaker för mig själv, då ser han till att det blir möjligt.

    Om du har mycket att göra kring bröllopet och han inte riktigt vet vad som förväntas av honom där,
    då kanske det är lättare att be honom ordna middag och disk och saker kring barnen ( om han inte redan gör sånt) lite mer så att du får tid och space att ordna med bröllopet?

  • Sofiiiz

    Ta tag i det och ge han uppgifter han ska utföra istället då! Be han göra de du vill att han ska göra, säger han att han inte vill så får du väl bara säga att då får han ta barnen så du hinner med det?

    Bara för att man har heltidsjobb och 3 barn betyder de ju inte att man ska ha hand om dem själv?

    Ja gav min M2B uppgifter de är så mycket enklare då för han att veta vad jag vill ha hjälp med då. Annars är jag ju rätt så nöjd med att sköta de mesta med planeringen själv. MEn de blir sjukt stressigt om man gör allt på egen hand!

  • Sofiiiz
    Sofiiiz skrev 2012-11-19 14:31:04 följande:
    Ta tag i det och ge han uppgifter han ska utföra istället då! Be han göra de du vill att han ska göra, säger han att han inte vill så får du väl bara säga att då får han ta barnen så du hinner med det?

    Bara för att man har heltidsjobb och 3 barn betyder de ju inte att man ska ha hand om dem själv?

    Ja gav min M2B uppgifter de är så mycket enklare då för han att veta vad jag vill ha hjälp med då. Annars är jag ju rätt så nöjd med att sköta de mesta med planeringen själv. MEn de blir sjukt stressigt om man gör allt på egen hand!
    Tex
    1. Vi satte oss ner och bestämde psalmer, ingång och utgångsmusik. Hans uppgift sen var att ta kontakt med kantorn och berätta för mig se va de bestämt.
    2. Lämna en inköpslista som han skulle handla till mitt pysslande.
    3. Vi satt tillsammans och gjorde bordsplacering och namnlappar till den.

    Mycket kan man göra tillsammans också, och vill ha inte hjälpa till så får du antingen sänka nivån på saker du vill få gjort. Eller lejja bort de till nån som kan?
  • MoN

    jag vet att min m2b inte kommer att hjälpa till så mycket med planeringen foch allt pyssel, det gjorde han inte när vi planera dopet och han är inte sån persson men när jag ber honom om hjälp eller ber honom göra något så gör han det....frågar jag honom om inbjudningskorten  och färgtema m.m så får jag höra "att det där är du så bra på så det kommer säkert bli bra" men jag har sagt det att han får ta våran dotter lite mer på kvällen så jag kan sitta och pyssla med save the date korten och inbjudnings korten samt allt annat pyssel och det gör inte honom något så länge han slipper att pyssla så är han nöjd =) jag där emot älsra att pyssla!

  • PiaB

    Min blivande man har sagt, med glimten i ögat fast på allvar, att om jag planerar så betalar han. Nu tycker jag naturligtvis inte att han ska betala mer än mig men det vill han absolut göra. Men han hjälper till med det jag ber om och han är defitivt intresserad. Han har det betydligt bättre ställt än mig och han vet att jag älskar att förbereda mottagningar av alla slag. Så så har vi gjort.


     


    Men han är med på allt jag planerar och jag visar och frågar efter hans åsikt, det ska ju bli vårt bröllop, inte mitt.


  • dellelgarin

    I vårat förhållande är jag planeraren och han är genomföraren , jag kan påbörja med , men han anslutar ;)
    Han tycker massor men jag lägger fram de flesta förslagen . Jag är mera noga med detaljer och sånt så det blir mer naturligt att jag blir lite besatt ;)

    Känner mig nöjd hittills iallafall, vi gör ju olika saker han bygger på våran festlokal och kan oxå mycket mera datorgrejer och kommer göra allt som skall till tryck svinfint

Svar på tråden Fler som har m2b som inte hjälper till med planering?