• Cakes

    Vart hittar man en präst?!

    Hej,

    Jag och min sambo har fått en vigseltid i "drömkyrkan", i en annan stad än där vi bor. Dock fungerar det så att man måste ha med sig en präst från "sin egen församling" till vigseln. Vi har hört av oss till församlingen där vi bor och väntar nu på svar.

    Men, vet ni om man kan få tag på någon präst på ett annat sätt (i Göteborgsområdet)? Jag hörde av en kollega att de hört om några som anlitat en pensionerad präst.... kan det var något? Hur gör man i så fall då?

    Tacksam för tips! Det hade varit så trist att inte få gifta sig där vi vill på grund att vi saknar en präst ;)

  • Svar på tråden Vart hittar man en präst?!
  • Cakes

    Tack för tipset!

    Dock fick jag precis svar från församlingen där vi bor. De ordnar så att en präst kan följa med oss och viga oss :)

    Åh vad skönt att det ordnade sig!

  • Cakes

    Ja verkligen! Ibland blir man imponerad av hur snabbt allt kan gå! Jag som var så orolig ;)

  • Chicita

    Det mesta löser sig, speciellt när det gäller bröllop... 
    Så länge man inte fastnar i en tanke om att det måste vara exakt på ett speciellt sätt.
    Jag brukar säga - sträva efter perfektion in i minsta detalj och du kommer vara jättebesviken på hur dagen blev.
    Men om du strävar efter att få allt så bra det bara går - så kommer du att minnas dagen som perfekt Glad 

  • Cakes

    Bra tips Chicita! Det ska jag verkligen tänka på! Sen försöker jag också tänka på att det viktigaste är att jag och min sambo får gifta oss med varandra! Resten är egentligen mindre viktigt ;)

Svar på tråden Vart hittar man en präst?!