• bride to be 2012

    Fotobok

    Finns det någon här som har egen erfarenhet av något företag som gör fotoböcker?


    Där man sätter ihop den själv och beställer på nätet?


    Har ju hittat en del när man googlar, mer tar gärna emot tips och ni får gärna kommentera om/vad ni tyckte var bra/mindre bra isåfall.


    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Fotobok
  • snowstars

    Jag har beställt från fujidirekt.se och gillat resultatet. Man laddar ner ett program och jobbar i det innan man beställer boken. De har en massa att välja mellan. Jag har beställt en liten i A5-format med mjuka pärmar bara för att se hur det funkade och kvalitén och tyckte det blev bra. Att en del bilder var dåliga från början rår ju inte Fuji för, liksom :) Och så har jag beställt större böcker med hårda pärmar och gett bort, i julklapp till exempel. Aldrig haft nåt problem med Fuji alls, jag beställer mycket kort och sånt överlag därifrån.


     


    Men smaken är ju som baken, heter det, andra gillar andra bolag.

  • Mmmaria

    Jag har stor erfarenhet av att göra fotoböcker. Gör många varje år.


    Jag använder bara Ifolor nu. Har provat andra, men Ifolor är enkla och jag gillar deras deluxe-bok med tjockt papper och utan mittskarv. Jag har flera kompisar som provat och därefter fortsatt med Ifolor så något bra måste det vara.


     


     

  • ChristineH

    Jag har gjort fotoböcker i flera års tid och använder mig av MyPhotobook.se som jag tycker är väldigt smidigt. Man laddar ner deras program gratis och skapar på dator hemma och när man är färdig laddar man upp hela boken via en enkel knapptyryckning. Deras program är dessutom lätt att förstå och anävända.

    Visserligen är deras böcker något dyrare jämfört med andra på marknaden men å andra sidan är de utsädda till att ha längst livslängd vad gäller kvalité i bokbindning mm. :)

    www.holmchristine.blogspot.com

  • Chicita

    Jag har gjort flera på fujidirekt.se och det är dom jag är mest nöjd med. Det går att ladda upp bilderna där och göra boken direkt online, eller ladda hem deras verktyg och göra det offline.

    Jag gjorde nyss en bok på vistaprint.se också. Men den är jag inte alls lika nöjd med. Ok det är läderpärmar och den är jättefin så, men hörnen på pärmarna är uppböjda och den känns "ranglig" i bindningen på något sätt. 

Svar på tråden Fotobok