• aviman
    Äldre 12 Nov 19:53
    2761 visningar
    9 svar
    9
    2761

    Magiskt norrlandsbröllop

    Äntligen är jag fru! Solig

    Dagen började halv åtta på morgonen. Då klev jag upp, satt vid datorn en sväng: hann med att skriva på BT att jag skulle gifta mig.
    Jag tappade upp ett bad, hällde ner citronskivor och lite olivolja och satt där i ett ganska bra tag. Gick upp, smorde in mig så jag luktade gott och dubbelkollade packningen till salongen. Väckte min blivande och han var jättestressad medan jag lunkade omkring i lägenheten och väntade på att pappa skulle komma och skjutsa iväg mig.

    Tio i tio plingade pappa på dörren och vi bar ner klänning och brudväska (med alla nödvändigheter) till bilen.

    Blev välkomnad på salongen av min bästis som redan var där och min frisörska visade mig till hennes stol där det fanns två olika sorters bubbel och både godis och salta pinnar. Jag kände mig ganska hemma på en gång!




    Kring elva kom ännu en kompis som fotograferade under förberedelserna på salongen, och en till nära vän som ville vara med från morgonen.


     


    Nästan klart! frisyren tog ganska precis två timmar att göra, och det blev så himla fint! Satt som berget hela dagen

    Med slöjan på!

    Sen var det dags för smink, så då fick jag flytta mig till andra sidan salongen där min makeup-artist väntade på mig.



    När jag var färdigsminkad gick vi till ett enskilt rum där jag fick hjälp att byta om av mina vänner, och det var en riktigt härlig stund tillsammans med dem! Solig


    Strumpebandet från Etsy på!


    Och så fick jag hjälp med skor och smycken, och vid det laget kände jag mig ganska nervös men ändå läskigt lugn. Jag visste precis hur dagen skulle se ut och vilka tider som gällde och vilken karl jag skulle gifta mig med så det var mest väldigt skönt att få vara i stunden och njuta med mina fina vänner!


    Lite sista fix innan vi åkte iväg till fotograferingen


    Min närmaste killkompis hämtade upp mig på salongen och satt nästan mållös hela bilfärden, han sa mest "Amanda.. Vad fin du är... Shit.. Vad fin du är... Assåå.. Vad fin du är". Det var jättekul att få ha hela förmiddagen tillsammans med ALLA mina närmaste vänner, och att alla rest från olika delar av landet. Alltså - tacksamheten!!

    Min killkompis var med på fotograferingen som assistent och hållare litegrann, och här hade jag precis fått träffa min otroligt snygga karl!!




    Efter fotograferingen höll jag på att dö av hunger!! Vi åkte i MAX drive-in och köpte strips åt mig som vi tog med till vigsellokalen. Vi hade mer än 1,5 timme kvar till vigseln och det var verkligen skönt att ha den tiden och bara njuta av varandra och av kärleken och hur vacker och mysig vigsellokalen var innan alla gäster kom.
    Såhär såg det ut där inne:



    Kvart över tre började gästerna trilla in. Jag och älsklingen satt i ett åtskiljt rum och lyssnade på hur de tisslades och tasslades där ute. Jag var faktiskt fortfarande väldigt lugn, jag kände mig mest peppad och taggad på att få komma ut och visa mig och få bli V's fru!

    Medan jag väntade:


     TILLSLUT! Började vigseln, kl. 16 som planerat - inte en enda fördröjning. Vigseln var otroligt vacker och många berättade att de började gråta så fort de såg mig komma in genom dörren. Min blivande gick in själv han också, fast före mig. Åh, så fint!

    Så plötsligt hade vi sagt JA till varandra, avgett våra löften och kärleksförklaringar.
    Min löd (ungefär) såhär:

    "Viktor, du är min bästa vän.
    Du håller mig när jag behöver vila och känna kärlek och låter mig virvla omkring när jag är på upptåg.Vårt liv tillsammans har gett och fortsätter hela tiden att ge mig SÅ mycket glädje och värme.
    Du stannar alla klockor och vår tid är i all tid.

    Jag vet ingen som har ett sånt tålamod, öppet hjärta eller ett så underbart skratt som du.
    I mig, just nu och alla andra dagar går det bubbelvågor när jag ser på dig.
    Det finns ingenting som är för litet eller för stort för oss, det här är vårt liv och tillsammans med dig kan jag göra vad som helst.

    Du är min inspiration, min styrka och svaghet. Men framför allt är du mitt livs kärlek.
    Jag älskar dig!"


    Min bästa vän läser en dikt för oss.


     



    Efter vigseln åkte vi till festlokalen där de kastade ris på oss till mitt stora förtret - det hade jag faktiskt inte räknat med att någon skulle komma ihåg att göra, hahaha.
    Det går att se på bilderna att jag var måttligt road Demon 



    Så kom vi in, det hölls en fin brudskål och efter det började alla gästerna mingla. Det tog ungefär en halvtimme så var förrätten serverad! Och under middagen och kvällen hölls det många fantastiskt fina tal och jag väljer att nu porträttera resten av kvällen med bara bilder











    Efter tårtorna fortsatte partyt och baren gick i full fart. Vi var de sista som lämnade lokalen kl. 03 på natten då vi tog 10-minuters promenaden hem med alla fantastiska presenter.
    Detta är min nya absoluta favoritdag Hjärta 

    / Fru Öman 
  • Svar på tråden Magiskt norrlandsbröllop
  • sanna8­8
    Äldre 12 Nov 20:24
    #1

    Åh va fint! Sitter här å bölar när jag läser och ser bilder från er fina dag! Längtar till februari när man själv står där All lycka till er!

  • Äldre 12 Nov 20:30
    #2

    Grattis Solig
    Härligt att se bilderna, nu är du alltså officiellt en av oss "gamlingar" eller veteraner som jag föredrar att kalla det Flört

  • Alylly­ra
    Äldre 12 Nov 20:35
    #3

    Stort grattis!
    Ni verkar verkligen haft en underbar dag!

  • Mumin
    Äldre 12 Nov 20:53
    #4

    Åh, vad mysigt det verkade!!! Du får mig verkligen att längta ännu mer till min dag den 12/12!!! =)

  • aviman
    Äldre 12 Nov 22:16
    #5

    Tack så mycket alla {#emotions_dlg.flower}
    Det regnade hela dagen och fotograferingen som vi planerat för utomhus fick bli improviserat inomhus. Men ändå var jag helt lugn och tänkte att "det löser sig, det blir som det blir". Det var så skönt att vara lugn hela dagen, har inga minnesluckor alls och njööööööt verkligen för fulla muggar!


  • majaoc­hputte­foreve­randev­er
    Äldre 12 Nov 22:23
    #6

    Grattis!! Dagen berkar ha varit perfekt! Vilka otroligt vackra bilder!

  • Äldre 13 Nov 11:49
    #7

    Åh, jag gråter en skvätt. Så fint

  • aviman
    Äldre 14 Nov 23:04
    #8
    Chicita skrev 2012-11-12 20:30:39 följande:
    Grattis Solig
    Härligt att se bilderna, nu är du alltså officiellt en av oss "gamlingar" eller veteraner som jag föredrar att kalla det Flört
    Jamen visst, nu är jag veteran Känns så himla härligt att det är gjort nu! Jag önskar att jag fick göra om det - men samtidigt inte. Nu har jag ju mannen, så nu är det ju slut - så att säga Flört Lär nog hänga kvar här ändå Solig
    majaochputteforeverandever skrev 2012-11-12 22:23:19 följande:
    Grattis!! Dagen berkar ha varit perfekt! Vilka otroligt vackra bilder!
    JA! Tack, så mycket! Det är alla fina människor på dagen som har tagit alla fina bilder :) Dom är jättefina!
  • aviman
    Äldre 28 Nov 15:04
    #9

    Idag kom äntligen våra bröllopsbilder!! Och vi är så nöjda, herrejisses vilket jobb!!
    Här är några av dem:

    FOTO: MATILDA HOLMQVIST
    WWW.MATILDAHOLMQVIST.COM








    Hjärta{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Magiskt norrlandsbröllop