• Solborga

    Bonprix

    Hej alla!

    Nu är det så att jag sitter och funderar på att skicka efter kläder från bonprix, men först vill jag gärna höra vad ni har för erfarenheter av detta företag!

    Dels är det en spetsbolero jag tänkt ha till bröllopet nästa år, men även nån klänning (och kanske nåt mer Cool). Hur är det med storlekarna egentligen? Verkar som att de är lite större än vanligt när man letar runt...

    Give me some feedback  Solig

  • Svar på tråden Bonprix
  • maxmamma

    har oxå bara positivt att säga om bonprix, men håller med om att storlekarna kan vara ngt större där en på tex h&m när jag har beställt.

    men annars har de varit bra att ha att göra med, har aldrig upplevt trassel med dem. 

  • Solborga
    Chicita skrev 2012-11-16 21:04:20 följande:
    Om du är duktig på att sy så är det nog inga större problem. Om det inte är väldigt mycket som behöver tas in för att funka då.
    Testa hur det skulle se ut, genom att nåla in den med hjälp av säkerhetsnålar (så du kan prova den utan att sticka dig 
    Haha jag blir i stort sett glad när jag får till en raksöm Skrattande
    "Hah, den här gången vann JAG! Alltid en kamp när symaskinen ska fram...." min uppdatering på fb 20/10 Drömmer

    Kanske kan vara värt att fråga min kära mor då, ifall hon skulle kunna tänka sig att prova....
  • Chicita
    Solborga skrev 2012-11-16 21:49:18 följande:
    Haha jag blir i stort sett glad när jag får till en raksöm Skrattande
    "Hah, den här gången vann JAG! Alltid en kamp när symaskinen ska fram...." min uppdatering på fb 20/10 Drömmer

    Kanske kan vara värt att fråga min kära mor då, ifall hon skulle kunna tänka sig att prova....
    Då kanske det är lite ambitiöst att ge sig på att sy in den där Flört

    Har den dragkedja i sidosömmen?
  • Solborga
    Chicita skrev 2012-11-16 21:50:39 följande:
    Då kanske det är lite ambitiöst att ge sig på att sy in den där Flört

    Har den dragkedja i sidosömmen?
    Hehe ja jag tror nog det va =)

    Stämmer bra, ca 1 dm.
  • Chicita
    Solborga skrev 2012-11-16 21:54:59 följande:
    Hehe ja jag tror nog det va =)

    Stämmer bra, ca 1 dm.
    Aha, ja då är det ännu svårare att sy in den. För då måste man troligtvis ta bort dragkedjan och sätta dit en ny. För de största ändringarna i storlek gör man i sidosömmarna.
    Så då blir det värre... Kanske inte någon idé att försöka ens... 
  • Solborga
    Chicita skrev 2012-11-16 21:57:30 följande:
    Aha, ja då är det ännu svårare att sy in den. För då måste man troligtvis ta bort dragkedjan och sätta dit en ny. För de största ändringarna i storlek gör man i sidosömmarna.
    Så då blir det värre... Kanske inte någon idé att försöka ens... 
    Det ante mig...  typiskt då =/
    När man för en gångs skull tänker sig en klänning, less man blir.. Aja, får fråga mamma lite försiktigt iaf annars är det väl bara att skicka tillbaka då antar jag.

    Tack för hjälpen Chicita! Kul att ha fått hjälp av nån man märkt är kunnig {#emotions_dlg.flower}
  • Chicita
    Solborga skrev 2012-11-16 22:05:01 följande:
    Det ante mig...  typiskt då =/
    När man för en gångs skull tänker sig en klänning, less man blir.. Aja, får fråga mamma lite försiktigt iaf annars är det väl bara att skicka tillbaka då antar jag.

    Tack för hjälpen Chicita! Kul att ha fått hjälp av nån man märkt är kunnig {#emotions_dlg.flower}
    Ja kolla med din mamma, om hon tror att det går så är det kanske värt ett försök. För den är ju inte svindyr i alla fall (även om den inte är gratis Flört)

    Men du får ju se det positivt annars... Du kan äta mycket efterrätt eller julbord innan den börjar strama och sitta åt Tungan ute 
  • Solborga
    Chicita skrev 2012-11-16 22:15:54 följande:
    Ja kolla med din mamma, om hon tror att det går så är det kanske värt ett försök. För den är ju inte svindyr i alla fall (även om den inte är gratis Flört)

    Men du får ju se det positivt annars... Du kan äta mycket efterrätt eller julbord innan den börjar strama och sitta åt Tungan ute 
    Nej precis, är ju inte hela världen iaf =)

    Haha visserligen, fast värst va det ju över bysten och då är jag ändå inte liten där... Enligt deras mått skulle jag ha tagit strl 52 tror jag det var, men jag är inte uppe i den storleken vanligtvis så jag provade en 48 då de ju skulle va lite stora i storleken. Men mina kära vänner kommer nog i kanske rent av en 44 här.. Sällan jag köper kläder men brukar nog kunna komma i M-L. Så en missbedömning från min sida här! Skulle inte gått så mycket efter deras storlekstabell...
  • Chicita
    Solborga skrev 2012-11-16 22:26:37 följande:
    Nej precis, är ju inte hela världen iaf =)

    Haha visserligen, fast värst va det ju över bysten och då är jag ändå inte liten där... Enligt deras mått skulle jag ha tagit strl 52 tror jag det var, men jag är inte uppe i den storleken vanligtvis så jag provade en 48 då de ju skulle va lite stora i storleken. Men mina kära vänner kommer nog i kanske rent av en 44 här.. Sällan jag köper kläder men brukar nog kunna komma i M-L. Så en missbedömning från min sida här! Skulle inte gått så mycket efter deras storlekstabell...
    Det skiljer mycket mellan dom olika kläderna där. Dom hade behövt ha en storlekstabell för varje plagg tror jag Tungan ute
  • Solborga
    Chicita skrev 2012-11-16 22:37:38 följande:
    Det skiljer mycket mellan dom olika kläderna där. Dom hade behövt ha en storlekstabell för varje plagg tror jag Tungan ute
    Kanske vore rätt smart! Glad

    Mamma, min räddande ängel Solig Hon skulle nog fixa det där trodde hon, hon kom på en grej med urringningen som gjorde att det kändes helt ok. Så nu får jag bara vänta tills hon gjort sin grej! Skrattande
  • jappetjejen

    Jag är oxå positivt inställd till bonprix, fick dock returnera en del sist pga att de var så stora i storleken...
    Dock inget krångel med retur eller återbetalning av pengar!

Svar på tråden Bonprix