• moger
    Äldre 8 Nov 23:15
    2965 visningar
    8 svar
    8
    2965

    Guldsmed i Malmö

    Hej! Har någon tips om en duktig guldsmed. Vi vill smälta in gamla ringar och designa nya vigselringar i vit guld

  • Svar på tråden Guldsmed i Malmö
  • Äldre 9 Nov 10:09
    #1

    Vi köpte ringar på Alaska guld på Mobilia. Jag tyckte de var duktiga och hade bra priser.

  • Äldre 9 Nov 10:14
    #2

    Det ligger en på Lindeborg som är jätte bra. Vet inte vad den heter men det är på dansörgatan. Sen tycker jag den vid triangeln är bra som ligger på sidan vid Åhléns.


  • anette­83
    Äldre 9 Nov 10:35
    #3

    Jag rekomenderar David J Butler. Både han och hans fru är supertrevliga och han är verkligen jätteduktig. Vi fick designat både våra förlovningsringar samt vigselringar där och kunde inte varit med nöjda med både deras bemötande samt det färdiga resultatet!Glad

  • Ememem
    Äldre 9 Nov 11:56
    #4
    Jag kan också varmt rekommendera David J Butler, de är helt fantastiska och jag ler fortfarande varje gång jag tittar på min förlovningsring. Det var kul att designa min ring tillsammans med honom och vi ska även låta honom göra min vigselring. Han är även en av de få som använder just ditt guld till dina ringar, vilket för mig betydde mycket då guldet vi använde var gåvor jag fått.
  • moger
    Äldre 9 Nov 14:46
    #5

    Gladtack ni som har skrivit hittils.


    Var hittar jag David J Butler? Hur räknar han priset på ringarna?


     


    Alaska Guld på Mobilia, gör de också ringar av medtaget guld. Säljer de inte bara befintliga ringar? Samma fråga även här hur de räknar priset på ringarna.


    Tack


     

  • Äldre 9 Nov 15:06
    #6

    Angående Alaska guld så gör de iallafall sina egna ringar så jag skulle tro att de kan göra det av medtaget guld också. Jag fick designat en ring där (genom att plocka ihop detaljer från olika befintliga ringar de hade i affären). Vi fick ett pris baserat på hur mycket guld de använde, men då köpte vi ju guld så det är nog olika.

  • anette­83
    Äldre 12 Nov 11:09
    #7

    För att komma i kontakt med David J Butler så gå in på deras hemsida där kan du läsa lite mer: www.davidjbutler.com De har sin butik på Eneglbrektsgatan 7 i Malmö.
    Tyvärr har jag ingen aning om hur han räknar priset på ringarna. Kan väl säga som så att de är inte billigast i stan men det är värt det ändå.Glad

  • moger
    Äldre 13 Nov 21:33
    #8

    Tusen tack för tipsen.


     

Svar på tråden Guldsmed i Malmö