• Boringbrick

    Kompromissa eller inte? Vill ha din åsikt!

    Hej! 

    Ställer frågan rakt ut:

    Vad tycker ni att man kan kompromissa om i ett förhållande och vad kan man absolut inte kompromissa om? 

    Inget är rätt eller fel, vill bara ha din åsikt.  Glad 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-06 20:13
    Hur mycket tycker ni att man ska kompromissa i ordningen på livet, d.v.s vilken ordning man ska flytta ihop, gifta sig, skaffa barn osv.

  • Svar på tråden Kompromissa eller inte? Vill ha din åsikt!
  • Supernova

    Man ska kompromissa om vardagsting...försöka dela upp sysslor hemma, skjutsa barn om man nu har det, ekonomi.

    Inte kompromissa om starka önskningar...som att man vill ha barn, gifta sig.. och kanske inte väljer att skaffa barn eller gifta sig för att partnern inte vill det.

    Jag som hemskt gärna vill ha barn, skulle inte kunna vara med min m2b om han inte ville ha det. Många väljer att inte diskutera det så mkt innan det gifter sig och får sig då en "chock" över att den andra kanske inte vill ha det. Men då får man faktiskt skylla sig själv.

  • Kaffegrus

    Hmmm.. Vilken svår fråga. Det beror ju på. Vi kompromissar nog om allt som behövs, men kanske för att vi i stort sätt håller med varandra om de stora sakerna.

    En stor grej är iofs vart vi ska bo. Här blir det en kompromiss från båda håll då vi båda har goda orsaker till att bo på vissa ställen. Familj, vänner osv. Det har varit ett lite svårt beslut att ta, men det finns ingen tvil i min själ att jag älskar denna man mer än något och att jag skulle ofra allt för honom. Så bor vi ihop, så spelar det ingen större roll vart det blir.  Detta är en sak jag aldrig trodde jag skulle kompromissa på. Så jag har lärt att man aldrig ska säga aldrig.

    I förhållanden generellt skulle jag väl säga att man inte ska kompromissa på det som är livsavgörande för ens lycka.

    Annars är inte frågan alltid "vad" men häller "hur mycket". Det är inte okej att att vara den ända som ger upp sina önskemål eller övertygelser. 


  • Supernova
    Boringbrick skrev 2012-11-07 20:11:47 följande:
    Puffar återigen i hopp om svar :)
    Har ju svarat? :O
  • Boringbrick
    Supernova skrev 2012-11-07 20:28:12 följande:
    Har ju svarat? :O
    ja, och tack för det ;) Vore trevligt med svar från fler dock :)
  • Supernova
    Boringbrick skrev 2012-11-07 20:35:04 följande:
    ja, och tack för det ;) Vore trevligt med svar från fler dock :)
    Haha jo jag vet, trodde kanske att det blivit nåt fel och att jag inte hade lyckats posta ett svar eftersom att du skrev : i hopp om svar :)
  • Boringbrick
    Supernova skrev 2012-11-07 20:37:41 följande:
    Haha jo jag vet, trodde kanske att det blivit nåt fel och att jag inte hade lyckats posta ett svar eftersom att du skrev : i hopp om svar :)
    Nejdå, inga fel alls. Tack för ditt svar ;) Bara roligt att höra fler åsikter. :)
Svar på tråden Kompromissa eller inte? Vill ha din åsikt!