• AngelicaJ

    Hjälp! Winterviken, Edsbacka Wärdshus eller Lovik??

    Hej,

    Nu har vi kommit fram till tre olika alternativ för vår bröllopsfest, Winterviken, Edsbacka Wärdshus och Lovik så då undrar vi om någon av er har erfarenhet av bröllopsfester på dessa ställen. Mycket tacksam för svar!!

    Kram på er!

  • Svar på tråden Hjälp! Winterviken, Edsbacka Wärdshus eller Lovik??
  • Alyllyra

    Jag har varit på winterviken i flera sammanhang, dock aldrig på bröllop. Däremot har jag sett en video från ett bröllop som hölls där!

    Jag tycker att det är ett fint ställe att vara på. I det bröllopet jag såg hade de vigseln ute på gräsplanen utanför, vilket var härligt. Jag vet inte hur många ni har tänkt att vara, men de har olika storlekar på sina salar. Den lilla är nog lagom för 50-100 personer (grov uppskattning!), då sitter man bekvämt samtidigt som det blir bra stämning.
    Den stora salen är väldigt stor, vi satt över 300 pers där inne, och det kändes ändå ganska tomt. Så om ni ska vara i den och vara lite färre bör ni nog be dem skärma av ett mindre område för att få lite atmosfär.

    Maten var bra, som jag kommer ihåg den, mina vänner var dock inte 100% nöjda med det vegetariska alternativet. Vi hade även problem med tekniken i den stora salen, musiken var på hela tiden för de som satt längst bak, så de hörde inte vad som hände längst fram på scenen. Vet man om sånt innan bör man ju kunna undvika det i alla fall.

    Så, det var lite åsikter om winterviken. Fråga gärna om du har några specifika frågor så ska jag försöka komma ihåg. Ska dessutom dit på lördag på en fest, så jag kan fräscha upp mitt minne då!
    De andra ställena hoppas jag nån annan kan säga något om

Svar på tråden Hjälp! Winterviken, Edsbacka Wärdshus eller Lovik??