• sessan01

    Tärna vid vigsel utomlands, behöver tips!

    Hej!


    Hoppas det finns några här som kan hjälpa mig och komma med lite tips!


    Min mamma ska gifta sig och dom har valt att göra det utomlands. Jag är ju brudtärna och det är bara min familj som kommer vara med vid vigseln.


    Eftersom det inte är ett "vanligt" bröllop hemma i Sverige och det bara är vi som kommer vara där så känner jag att jag skulle vilja ordna några små saker. Där behöver jag eran hjälp :)


    Har t.ex. planerat att ta med mig något nytt, något gammalt, något lånat samt något blått som min mamma ska få när vi gör henne iordning inför bröllopet.


    Men har ni några mer tips på saker man kan hitta på?

  • Svar på tråden Tärna vid vigsel utomlands, behöver tips!
  • pulmonate

    Jag tror att all hjälp du kan fixa i förväg när det gäller organiseringen uppskattar hon säkert. Hotell, flyg ner, blommor, restauranger. Man vill helst tänka på så lite som möjligt på bröllopsdagen, så om man gör så att saker flyter på är det nog skönt. 
    Kanske se till att där är fint på hennes hotellrum inför bröllopsnatten: skumpa, blomblad (helst falska, säger dem eftersom dom kan färga av sig -> dyra böter ifrån hotellet).
    Skriv en dikt som du lämnar eller läser upp för henne dagen innan.  


  • Wedding By Katarina

    Nu vet jag ju inte vilket land ni kommer att befinna er i, men här kommer några allmäna tips som förhoppningsvis kan funka var ni än befinner er! :)

    - Ta med mamma på spa dagen innan/några dagar innan bröllopet, som en slags liten möhippa. Bara du och hon.
    - Fixa hotellrummet fint inför bröllopsnatten (som Pulmonate skrev)
    - Ordna en champagnefrukost på rummet för din mamma och hennes blivande
    - Ge din mamma en liten present, typ som en morgongåva, på bröllopsdagen. kanske något med anknytning från landet där de gifter sig.
    - Överraska med någon sorts underhållning under middagen. I Thailand är det exempelvis populärt med fireshow eller att man tänder Khom Loy (lyktor), etc. Brukar vara uppskattat när det händer något roligt under bröllopsmiddagen.

    Lycka till!

Svar på tråden Tärna vid vigsel utomlands, behöver tips!