• Sofiiiz

    Fick mig en mysig möhippa!

    Hade ju mina misstankar när min tärna ville boka en resa hem till Jämtland, och det var just en specifik helg de skulle vara. " så vi kunde tända ljus på graven"...
    Så var beredd innan ja åkte upp att de kanske skulle hända nått.

    Var lite på spänn första dagen, men eftesom hon har en liten bebis å ammar flera gånger per dag så börja slappna av mer. OCh tänkte att de nog inte är nått pågång ändå.

    Sen nästa dag så skulle vi ner på stan för att handla, ja hade ringt mamma och tänkte vi skulle åka dit med en resväska inför bröllopet först. MEn hon tyckte vi kunde ses på stan för att min lillasyster skulle köpa skor. Aja tänkte inte mer på det.

    Och min kompis skulle träffa sin bror, så vi börjar gå ner till affären sålänge.
    Väntar utanför en stund innan de tycker att vi ska gå in och kolla så inte hennes bror står där inne och väntar.
    Ja går in först och ser då 2 av mina andra vänner, ska gå fram och säga hej. Tänker då att de var konstigt att de var här samtidigt då de inte känner varandra. När jag kommer närmare så ser jag att mina systrar står där med en massa ballonger. "Nu ska du ha din möhippa" får jag höra. De hade jag fattat vid de här laget :)

    Vi gick lite längre bort och jag fick klä på mig en utklädnad - min M2B hade varit Mario på sin svensexa så jag fick vara Peach. ;)

    Första tiden var vi ute på stan och jag fick utföra flera uppdrag för att få gåtor, svaren på gåtorna var ord i ett korsord som jag skulle lösa. De satt också en lapp på min rygg som jag inte fick se först - märkte lite senare när nån betalade en tia och de satte på musiken -
    10:- så dansar jag Gangnam stile ;)

    Klarade alla mina uppdrag och orden i korsordet blev BODABORG :)

    Efter lunch begav vi oss till Boda borg och delade in oss i två lag, och spelade/löste rum i 2h.

    Efter de var de ett andrum, så vi stod och väntade utanför ett tag innan vi skulle vidare.

    Sen blev de middag på Actura - en restaurang längst upp i vattentornet med fantastisk utsikt utöver Östersund.

    Eftersom de var flera som skulle upp nästa morgon och jobba, och vi hade ammande och gravida i följet. Så istället för att dra ut på kvällen så samlade vi sista upp oss hemma hos en av dem och spelade kort fram till 2 på natten :)

    Riktigt mysig möhippa, med lagomt mycket spex och pinsamheter. :)
    Glad för att de var helt okej väder trots årstiden, och att de var hallowentider för de kändes inte lika fel att springa runt som en tvspelsfigur med mariomelodin spelandes från ett par bärbara högtalare.

  • Svar på tråden Fick mig en mysig möhippa!
Svar på tråden Fick mig en mysig möhippa!