• Emmalinnea

Sätta sten på slät ring?

Jag har denna fölovningsringen 5mm och skulle vilja sätta in en sten som jag redan har (ljusgrön safir 0,76 ct alltså 5,1x5,1 mm brilliantslipad) är det prisvärt? Det skulle vara i sex klor. vad skulle detkosta ca?
    sen har jag  en alliansring som vart min mammas där det är 4 diamanter och 4 rubiner som sitter varannan, där vill jag byta ut rubinerna mot diamanter istället. kostnad på det ca någon som vet? Vill gärna användamin mammas  ring. den ser typut såhär fast den är nog 3mm:.

Tips och åsikter? :)
  • Svar på tråden Sätta sten på slät ring?
  • Emmalinnea

Fick  nu svar utav smeden 2400kr  att göra om den slätaringen men då ta med eget guld till infattning.

• CharliesChoice

Menar du att bara infattningen skulle kosta 2400 även om du hade eget guld?!

Jag betalar 2000:- för att fatta min .5-diamant.

• Emmalinnea
    CharliesChoice skrev 2012-11-01 19:53:00 följande:
    Menar du att bara infattningen skulle kosta 2400 även om du hade eget guld?!

Jag betalar 2000:- för att fatta min .5-diamant.
    Japp.. det är en stor sten och 6 klofattning.. 
    tänkte använda en guldring till infattningen kan man använda resten till betalning ?det dom blir över av den andra ringen?
  • Chicita
    Emmalinnea skrev 2012-11-02 10:55:58 följande:
    tänkte använda en guldring till infattningen kan man använda resten till betalning ?det dom blir över av den andra ringen?
    Ja - om guldsmeden köper in guld. Det är inte alla som gör det.
  • Emmalinnea
    Chicita skrev 2012-11-02 11:01:14 följande:
    Ja - om guldsmeden köper in guld. Det är inte alla som gör det.
    okej, jag får fråga henne på onsdag :)

Har bestämt mig för att sätta sten på min förlovningsring och i helgen åka och köpa en alliansring också... Vet dock inte vilken jag ska hapåmig fram till bröllopet..
Svar på tråden Sätta sten på slät ring?