• Fjonke­n
    Äldre 27 Oct 14:57
    6652 visningar
    13 svar
    13
    6652

    Brudbukett i Jönköping?

    Hej!
    Är det någon som har bra tips på var man kan köpa sin brudbukett i Jönköping? Jag vet ju om en del blomsterbutiker i stan, men är det någon skillnad i pris mellan affärerna eller kostar blommor lika mycket överallt? Jag har sån beslutsångest om hur jag ska gå till väga! Någon som kan hjälpa till? Glad

  • Svar på tråden Brudbukett i Jönköping?
  • Anny
    Äldre 27 Oct 17:41
    #1

    Jag valde ett ställe som kändes bra. Som ger bra service och verkar bry sig. För min del blev det Planta blommor på Barnarpsgatan.

    http://www.plantablommor.se/



     
  • Äldre 27 Oct 20:01
    #2

    Jag ska köpa våra brudbukett, 3 cossage och 3 tärnbuketter för 1500:- på Backamo i Bankeryd :)
    Rosor och Kalla i dem :)


  • Fjonke­n
    Äldre 28 Oct 13:20
    #3
    Anny skrev 2012-10-27 17:41:31 följande:
    Jag valde ett ställe som kändes bra. Som ger bra service och verkar bry sig. För min del blev det Planta blommor på Barnarpsgatan.

    www.plantablommor.se/ 
    Tack för tipset! Vilken fin bukett! Glad Får man fråga vad den kostade? Tycker du att det var prisvärt där?
  • Fjonke­n
    Äldre 28 Oct 13:23
    #4
    Tilda93 skrev 2012-10-27 20:01:32 följande:
    Jag ska köpa våra brudbukett, 3 cossage och 3 tärnbuketter för 1500:- på Backamo i Bankeryd :)
    Rosor och Kalla i dem :)
    Jag har funderat på Backamo också, men har som sagt lite svårt att bestämma mig Obestämd 
    Hur tycker du att de verkar vara där, är de tillmötesgående? Kan de sin sak? Priset är ju onekligen bra!  
  • Fjonke­n
    Äldre 28 Oct 13:23
    #5

    Någon mer som har tips eller erfarenheter att dela med sig av? Glad

  • Äldre 28 Oct 13:28
    #6
    Fjonken skrev 2012-10-28 13:23:23 följande:
    Jag har funderat på Backamo också, men har som sagt lite svårt att bestämma mig Obestämd 
    Hur tycker du att de verkar vara där, är de tillmötesgående? Kan de sin sak? Priset är ju onekligen bra!  
    Jag tycker dem är jätte bra där!!, och dem har bra kvalitet på sina blommor. :)
  • Anny
    Äldre 28 Oct 17:59
    #7
    Fjonken skrev 2012-10-28 13:20:53 följande:
    Tack för tipset! Vilken fin bukett! Glad Får man fråga vad den kostade? Tycker du att det var prisvärt där?
    Tack! Det är nog okej priser. Inte jättebilligt eller svindyrt. Nu kollade jag iofs inte med så många ställen. Vi betalade 1100:- för bukett, corsage och lite vita blommor till bordet.
  • Brumme­lisa
    Äldre 28 Oct 19:04
    #8

    640 kronor betalade jag för den här budbuketten, samt corage till min man - brudbuketten gjordes av en elev på floristprogrammet vid John Bauergymnasiet i Jönköping.


  • Fjonke­n
    Äldre 29 Oct 15:43
    #9

    Ja just det ja, JB-gymnasiet har en butik också! Det hade jag glömt Tungan ute Blir det lika bra gjort där då som i en "riktig" blomsterbutik? Din bukett ser ju förstås väldigt snyggt gjord ut! 

  • Brumme­lisa
    Äldre 31 Oct 13:46
    #10
    Fjonken skrev 2012-10-29 15:43:36 följande:
    Ja just det ja, JB-gymnasiet har en butik också! Det hade jag glömt Tungan ute Blir det lika bra gjort där då som i en "riktig" blomsterbutik? Din bukett ser ju förstås väldigt snyggt gjord ut! 
    Jag tycker att buketten var väldigt fint gjord och jag är supernöjd. Kunde inte fått en finare bukett. Sen beror det säkert på vad du vill ha för typ av bukett, vissa är säkert enklare att göra och andra svårare. Sen tror jag säkert de övar innan, så att den ska bli bra den stora dagen.
  • Emolin­e
    Äldre 31 Oct 14:39
    #11


    Hej min bästa kompis köpte sin på Curenstams blommor (Kortebo, Jönköping). Hon gifte sig för ca 2 veckor sen. (Bilder finns även på Curenstams facebook sida.)
    Floristen som gjorde hennes o deras dotters bukett hette Svante och de blev jättenöjda. Svante var jätteduktig på att rekommendera o ge förslag på vilka blommor som skulle ingå i buketten.
    Jag kan varmt rekommendera Curenstams, de odlar mkt själva oxå så det är redigt bra kvalité på blommorna.
  • Fjonke­n
    Äldre 31 Oct 17:34
    #12

    Tack för tipset Emoline, detta ska jag absolut kolla upp! :)

    Anny, jag såg dina bilder i klännings-tråden och jag måste bara fråga var ni har tagit era foton någonstans? Det var jättefina bilder! 

  • Anny
    Äldre 31 Oct 18:17
    #13
    Fjonken skrev 2012-10-31 17:34:52 följande:
    Tack för tipset Emoline, detta ska jag absolut kolla upp! :)

    Anny, jag såg dina bilder i klännings-tråden och jag måste bara fråga var ni har tagit era foton någonstans? Det var jättefina bilder! 
    Tack! Ja de är verkligen fina. Så himla bra fotograf. Det är Sara Landstedt på Dayfotografi. Kolla på dayfotografi.se så har du hur många fina bilder som helsst att kika på.

    Fotona är tagna i ett parkeringshus som ligger bakom bion, i Saras studio på tändsticksområdet och även ute i tändsticksområdet. Vi hade dåligt väder så vi kunde inte vara ute så mycket tyvärr. Annars hade vi tagit lite naturbilder i stadsparken där vi vigdes (Vi vigdes inne i restaurangen iom att det var dåligt väder)
Svar på tråden Brudbukett i Jönköping?