• Äldre 25 Oct 09:43
    6704 visningar
    20 svar
    20
    6704

    Prinsessan Madeleine har förlovat sig

    Grattis!
    Jag tycker väl bara att det är liiite orättvist att din stackars storasyster fick vänta i 6? 7? Eller var det 8 eller 9? år innan hon äntligen fick sin Daniel. Men men äldsta barnet har det väl alltid tuffast Glad 
    Om du har några funderingar så är du varmt välkommen hit, här finns experter på det mesta Solig 

  • Svar på tråden Prinsessan Madeleine har förlovat sig
  • Alylly­ra
    Äldre 25 Oct 09:53
    #1

    Ja, vad roligt för henne! Hoppas hon kommer till ro lite nu. Undrar när bröllopet blir, bara de inte har bokat samma datum som oss *morr* Tungan ute

    Bara för att ytterligare berätta om folk som förlovar sig så hörde jag en tjej på tunnelbanan igår som ringde sin pappa: "Hej pappa! Vi har hämtat ringarna nu!". Och då kunde jag inte låta bli att le, för det var ju inte länge sedan jag själv ringde hem och berättade samma sak. Glad

  • Äldre 25 Oct 10:18
    #2

    Okej...jag hoppas att dom inte väljer andra hälften av juli så dom korkar igen hela Gamla Stan med bilar och kungligheter...

  • Äldre 25 Oct 10:42
    #3

    åh vad härligt och roligt med kungabröllop!

  • Tooie
    Äldre 25 Oct 12:32
    #4

    Såg intervjun nyss på internet.. Och ärligt talat så va det så tillgjort att det blev pinsamt. Synd! Såg inte alls äkta ut mest som ett fruktansvärt dåligt skådespeleri. Men de såg söta ut de kanske bara var nervösa. Önskar de massa lycka :)

  • CoG
    Äldre 25 Oct 13:17
    #5

    Stelt och tillgjort från Maddes sida, lät som att hon läste innantill.
    Men säkert var det nervositeten :)

    Jag tycker att han verkade lite mer avslappnad.

    Men det blir jättekul att få se bröllopet sen
    Jag undrar vilken typ av klänning hon kommer att ha....

  • Äldre 25 Oct 14:40
    #6

    Jag gillar hennes lilla tjut i slutet av intervjun. Där kom det personliga fram :) Hon låter så likt sin syster när hon talar. Fina Madeleine, GRATTIS!

  • Äldre 25 Oct 15:30
    #7

    Tillgjort ja..speciellt raden "och vi är så lyckliga", tyvärr. För även om hon menade det från djupet av sitt hjärta så lät det lika hjärtligt som när nyhetsuppläsaren säger "Och nu utrikes..."


     


    (....och dom amerikanska slappa "ärrren" kan hon lämna kvar i landet i väst tycker jag...)

  • Äldre 25 Oct 15:33
    #8

    ...men jag hoppas ju såklart det går bättre för henne denna gång med bröllopsplanerna än förra gången...

  • Äldre 25 Oct 15:42
    #9

    Hon och Jonas var ett sånt fint par!!!!

  • Äldre 25 Oct 16:05
    #10

    Chris friade till mig i f....oktober ;) Försa hon sig lite eller? Var det egentligen februari kanske? 

  • Äldre 25 Oct 17:34
    #11

    kanske höll på att säga "förra veckan"...eller "first of october"...

  • Aniara­4
    Äldre 25 Oct 18:24
    #12

    Jättebra! Då kan ju han försörja henne och sponsra hennes lyxliv, så slipper jag.

  • Äldre 26 Oct 02:28
    #13
    Aniara4 skrev 2012-10-25 18:24:45 följande:
    Jättebra! Då kan ju han försörja henne och sponsra hennes lyxliv, så slipper jag.
    Det verkar som att hon kommer fortsätta uppbära apanage.

    Givetvis är det alltid kul med förälskade och lyckliga par. Men jag hör till de som inte tycker att ett kungahus hör hemma i en modern demokrati. Tidigare har jag inte brytt mig så mycket, men efter karusellen med Viktorias bröllop och brudöverlämningen tycker jag definitivt inte att det finns någon plats för vårt kungahus. Jag hoppas att den nuvarande kungen blir vår sista regent.
  • Äldre 26 Oct 05:20
    #14

    Instämmer med Aniara4 och darkHorse...

  • Lyckli­gaBrud­en
    Äldre 26 Oct 19:12
    #15

    *tihi* Jag dör vad töntigt haha!

    Varför så stelt och tillgjort?

    Kan hon inte bara "Heeeej Sverige! Jag ska gifta mig!"

    kräks lite.

  • Äldre 26 Oct 22:37
    #16

    Och jag säger: Länge leve Monarkin! :)

  • Aniara­4
    Äldre 26 Oct 23:32
    #17

    Nu vill jag väl inte heller sitta och håna henne som person, mina invändningar mot monarkin har inget att göra med kungafamijen som personer utan det faktum att det är så djupt odemokratiskt att man ska födas till landets högsta ämbete. Att jag sen inte är intresserad av att betala kalaset med mina skattepengar medan svårt sjuka människor utförsäkras och inte har råd med mat och mediciner är ytterligare en annan aspekt.

    När det gäller individen Madeleine önskar jag henne naturligtvis som alla andra ett lyckligt och tryggt äktenskap, och hoppas för hennes skull att hon har valt lite bättre den här gången.

  • Tooie
    Äldre 28 Oct 10:22
    #18

    Jag tycket om vårat kungahus och de gör ett bra jobb med att representera Sverige.. Jag är inget fan av kungen dock. Men Kronprinsessan tycker jag verkar vara en fantastisk människa och jag hoppas hon tar över snart. Så det ser jag fram emot!

  • Äldre 28 Oct 13:42
    #19
    Aniara4 skrev 2012-10-26 23:32:27 följande:
    Nu vill jag väl inte heller sitta och håna henne som person, mina invändningar mot monarkin har inget att göra med kungafamijen som personer utan det faktum att det är så djupt odemokratiskt att man ska födas till landets högsta ämbete. Att jag sen inte är intresserad av att betala kalaset med mina skattepengar medan svårt sjuka människor utförsäkras och inte har råd med mat och mediciner är ytterligare en annan aspekt.

    När det gäller individen Madeleine önskar jag henne naturligtvis som alla andra ett lyckligt och tryggt äktenskap, och hoppas för hennes skull att hon har valt lite bättre den här gången.
    Håller med dig!! :)
  • Emelie 87
    Äldre 29 Oct 20:37
    #20

    Jättekul. :) Får verkligen hoppas att de två blir lyckliga och att Prinsessan Madeleine har valt rätt man nu. :) 


    En man, två barn, oändligt med kärlek
Svar på tråden Prinsessan Madeleine har förlovat sig