• Wanili­a
    Äldre 21 Oct 16:02
    1420 visningar
    6 svar
    6
    1420

    Bröllopsfoton i November

    Hej, vi gifter oss 10.11.2012 och jag funderar var man ska ta bröllopsfotona. Man vet ju inte hurudant väder det kommer att bli, om det regnar, är snö, finns det ännu fina löv på träden? Vi kommer att ta fotona på eftermiddagen. Har någon några tips vad som skulle bli fint som bakgrund?

  • Svar på tråden Bröllopsfoton i November
  • FruNov­ember
    Äldre 21 Oct 16:19
    #1

    Vi gifter oss samma datum! har ordnat så att vi får tillgång till ett 1600-tals hus om vädret är katastrofdåligt.. det är ju så svårt att veta vad vi får den dagen. Regn, storm, snö eller solsken? Kan bli vad som helst ju :-P Så titta på inomhusalternativ som back up iaf, annars tycker jag att alla årstider har sin charm, kan bli jättefina foton om vi slipper regnet, oavsett om träden har sparat några löv eller ej

  • Lady Antebe­llum
    Äldre 21 Oct 16:24
    #2

    Vi gifter oss 12-12-12 och vädret kan ju bli precis hur som helst. Vi kommer fota utomhus, och ev i hembygsgården. Regnar det eller är det snöfall så är det väl paraply som gäller tror de flesta fotgrafer har en lösning och det är ju oftast de bliderna som blir något extra! Leta efter en bra miljö kanske runt kyrkan eller där festen skall hållas det är ni som skall framträda allt annat är dekor!

  • Gibste­n
    Äldre 23 Oct 20:56
    #3

    Hej

    Jag är fotograf och använder mig av en portabel studio  med i stort sett val fri bakgrund ifall det blir tvunget att vara inne, om ni ska plåta på eftermiddagen tänk på att det blir mörkt tidigt.   Hör av er om ni behöver fotograf  Mvh  JG
     

  • Fexfot­ograf
    Äldre 24 Oct 07:58
    #5
    Wanilia skrev 2012-10-21 16:02:49 följande:
    Hej, vi gifter oss 10.11.2012 och jag funderar var man ska ta bröllopsfotona. Man vet ju inte hurudant väder det kommer att bli, om det regnar, är snö, finns det ännu fina löv på träden? Vi kommer att ta fotona på eftermiddagen. Har någon några tips vad som skulle bli fint som bakgrund?
    Eftermiddagen i November när solen står lågt kan ge hur fina bilder som helst. Ofta vill man ju ha en anknytning i bilden till platsen man varit på, festlokal,kyrka eller båda. En bra fotograf vet hur det ska göras och ta in denne i planeringen och beskriv vad ni har tänkt och har för önskemål så tror jag nog ni kan släppa den biten sedan. Ett bröllop är ju så mycket mera än fotograferingen. 
  • Äldre 24 Oct 09:27
    #5

    Vi gifter oss 17/11 och satsar på att kunna fotas utomhus, vi vigs på ett slott så parken och omgivningarna är helt fantastiska. Det är faktiskt så som påpekats i tråden att det är ofta lättare att få bra bilder när det inte är högsommar, med det skarpa solljuset och medföljade skuggor som det innebär. Mycket lättare då att få det bra en höstdag. Vi var hos vår fotograf och såg bilder han tagit på ett brudpar i oktober månad, de var helt fantastiska! Ett mjukt underbart ljus som gjorde bilderna helt magiska. Vi har en backup dock, vid total höststorm, men jag är faktiskt beredd på att stå ut med en hel del för att få mina utomhusfoton Glad Bara det nu inte regnar och blåser SAMTIDIGT....håller tummarna!

  • Yourst­ruly
    Äldre 24 Oct 10:00
    #6

    Åh vilken bra tråd! Vi gifter oss 8/12

Svar på tråden Bröllopsfoton i November