• maxmamma

    Tiara på huvudet o en hårmunk i håret.

    har sett att nån frågat om hur det skulle se ut med slöja o krona i håret när man har satt upp en frisyr med en ska hårmunk.

    Tänkte höra om någon tror att det skulle kunna funka med hårmunk o en tiara i huvudet o håret?

    nån som vet nått eller har provat att ha så? 

  • Svar på tråden Tiara på huvudet o en hårmunk i håret.
  • Power of Love
    Krystal skrev 2012-10-22 14:58:04 följande:

     


    Så här har jag funderat att ha slöja och krona..fast bullen på huvudet ska ha lite mer volym...
    Vilken fin krona! 
  • Krystal
    Chicita skrev 2012-10-22 15:01:09 följande:
    Fint, men jag skulle nog haft munken lite lägre så att du får mer plats för kronan uppepå huvudet.
    Nu såg det nästan ut som att knuten försökte knuffa av dig kronan.
    Och så blir det inte Teskedsgumman-varning när knuten blir fylligare Flört
    Tror inte det blir "teskedsgumma" om jag använder håret när man vikt det över munken och grejar med det runt basen. Jag har långt hår så det finns en del att fylla ut med...
  • Chicita
    Krystal skrev 2012-10-22 15:07:51 följande:
    Tror inte det blir "teskedsgumma" om jag använder håret när man vikt det över munken och grejar med det runt basen. Jag har långt hår så det finns en del att fylla ut med...
    Det är mer placeringen av knuten som ger mig sådana associationer och inte formen på den.
    Och det kändes trångt där kronan sitter (alltså på den bilden) om du dessutom ska ha mer volym än du har på den bilden men samma placering på munken så kommer kronan och knuten att krocka med varandra.
    Därför skulle jag sänkt knuten litegrann.
    Du behöver ju inte ha så lågt som jag har liksom. Det är inte det jag menar... 
  • mimi00

    Åhh tycker donut i håret är jättefint ! jag kommer ha en superhög donut och när vi gjorde provuppsättning behövde jag endast 2 hårnålar :)  men det är olika från hår till hår. men som vissa säger att om du ska ha krona behöver du nog sänka den en aning. Sen vet jag inte hur man sätter på sölja så där kan jag nog inte vara till någon hjälp. men personligen tycker jag ju högre ju snyggare - så se bara till att tiaran får plats på huvudet :)  har inte läst hela tråden så vet inte vilken typ av tiara du ska ha heller men jag kommer ha superhög donut och en tiara som är mer som ett diadem :) 

    Lycka till =)  

  • Power of Love
    Krystal skrev 2012-10-22 15:04:32 följande:
    Tackar...har gjort den själv
    Oj! Det hade jag aldrig gissat. Riktigt snygg! Vilket material har du använt? 
  • Juni 2012

    Jag behövde inte alls så många nålar till min munk. Det räckte med ett paket  knutnålar, de var bäst :)

  • Krystal

    Det är typ silverfärgad lödtråd, men inte inte riktigt lika mjuk. Så den är lite flexibel (för bra passform) och väldigt lätt. Sen är det pärlor på dom avklippta ändarna och några franska liljor detaljer, och allt är ihopsurrat med tun ståltråd. All material köpte jag på Panduro för det är väl 4-5 år sedan nu...

  • maxmamma

    men om man sätter donuten mer mitt emellan nacken o början på hjässan blir det oxå för högt upp eller blir det mer plats för tiarn då utan att det ser ut som man försöker knuffa av tiaran??

  • Chicita
    maxmamma skrev 2012-10-22 23:07:18 följande:
    men om man sätter donuten mer mitt emellan nacken o början på hjässan blir det oxå för högt upp eller blir det mer plats för tiarn då utan att det ser ut som man försöker knuffa av tiaran??
    Om du har en tiara så blir det ju inte riktigt samma sak som om du har en krona. En tiara har ju ingen baksida, utan då måste du ju i princip ända fram i pannan med hårmunken för att det ska se ut som om den kommer att knuffa bort tiaran Flört

    Det är väl bara att testa hur det ser ut. Det finns ju tusentals modeller på tiaror också så det är svårt att svara på bara så här liksom...
  • maxmamma

    hehe ja iofs är det ju skillnad på tiara o krona, sen är det det där med slöjan om det ser knepigt ut om den hamnar för högt upp på huvudet där den ska fästas?!

     ja det är nog bäst o testa ngr gånger så man har  lite o jämföra med 

  • MoN
    Krystal skrev 2012-10-22 14:58:04 följande:


    Så här har jag funderat att ha slöja och krona..fast bullen på huvudet ska ha lite mer volym...
    så har jag också funderat på att ha....men jag funderar på att ha en tiara eller ett fint litet diadem med lite stenar på.
    kommer testa lite olika veritioner...söljan över knuten, under knuten, ha den sitta hökt på huvudet samt långt...få se vad som blir bäst tillsammans med min mammas slöja och diademet Flört 
Svar på tråden Tiara på huvudet o en hårmunk i håret.