• pjuck

Rättviksbröllop

Hej alla!

Jag och min blivande ska gifta oss i Rättviks kyrka nästa sommar och funderar nu över lämplig festlokal...
    Vi har kollat Gammelgården (för liten), Gärdebygården (för liten matsal) samt Tällbergshotellen (för dyrt).
    Problemet är också att vi vill ha våra gäster boende på samma plats som festen, för att underlätta för alla.
    Ett alternativ är ju annars en bystuga och ha catering men då återstår boende för gästerna samt transport..
    Vi kommer vara ca 85 pers..

Förslag mottages TACKSAMT!
    Någon som gift sig i Rättvik och haft bröllopsfest i någon bra lokal??

Tack på förhand!

• Svar på tråden Rättviksbröllop
  • maxmamma

hej

jag ska gifta mig i rättvik nu i vinter, men dock ej i en kyrka utan i en annan lokal.

kanske furudalsbruk vore nått för er?? Ligger inte allt för långt bort.

Eller Lerdalshöjden. 

• TheD

Den kyrkan ligger jättefint! Vi funderade på dennär vi skulle gifta oss så vi fråga Stiftsgården om vi kunde få ha middagen där och gäster som sov över.... Men det fick man inte.

Vet tyvärr inga lokaler i Rättvik. Är bara där vid fint väder på marknaden ;)

• pjuck

Tack för att ni tar er tid att svara!
    Vi funderar kanske på att boka en bygdegård men om någon har erfarenhet av detta, hur löste ni det med transport isf?
    Om gästerna bor på ett ställe och festen är på ett annat...ska man då boka transport till gästerna hem från festen eller hur har ni löst det?

• maxmamma

Eller varför inte hyra rättvik bowling o krogs restaurang o låta gästerna bo på Campingen som förövrigt är väldigt fin enl mig iaf.

Vi gifter oss i samma lokal som vi ska ha middagen o festen så vi slipper åka mellan de olika lokalerna, känns som det är bästa alternativet då vi kommer att ha barn med.

• Alyllyra

Vi gifter oss på Furudals Bruk, har festen och allt på samma ställe, och alla våra gäster kan sova där (100+ sovplatser). Dock tar det väl 30-40 min dit från Rättvik, men om ni tex hyr en buss så blir det ju smidigt. Jag var på ett bröllop i våras där de hade hyrt två SL-bussar mellan kyrkan och festen, det var supersmidigt. Dalatrafik hyr säkert ut bussar, annars finns det andra bussbolag, typ Rolfs buss, som man kan kontakta. Att bo i närheten av festlokalen är nog skönt, annars måste alla gå samtidigt om man ska ha en samordnad transport...

• pjuck

Tack för era tips! Ska absolut kontakta Furudalsbruk, det ser jättevackert ut! 
    Om det inte blir där kan man ju absolut ordna en stor buss för alla gäster.. Men allrahelst vill man såklart ha boende plus fest på samma ställe, ger inte upp än:) 

Svar på tråden Rättviksbröllop