• November2013

Stockholmsbrudar 2013, var finns ni?

Hej 

Några fler därute som planerar bröllop i Stockholm? Här kan vi väl samlas och dela våra tankar och ideer kring bröllopsplaneringen och även de som händer runt omkring.

skulle vara så kul att hitta lite bröllopsvänner att dela det med =) 

• Svar på tråden Stockholmsbrudar 2013, var finns ni?
  • miserere

Här är en Mars 2013! Vi kommer att ha ett litet intimt bröllop med 28 inbjudna, så vi blir 30 st med oss två. Det mesta fixar vi faktiskt själva och inte alls så flådigt.

Till historien hör att vi i mars firar 6 år tillsammans, så det blir ganska speciellt! Blev ihop som 17-åringar.

Vi är i princip färdiga med planering och så, ska skicka egengjorda(handmålade) inbjudningar nu i veckan!
    Hur går det för dig? Av ditt nick anar jag att ni ska vigas i november?

• November2013

Va kul!
    Vi har också varit tillsammans ganska exakt 6år när vi vigs!
    Bor ni även i Stockholm eller valde ni det av annan anledning?  

precis, 9 november :)
    Vi kommer ha ett mellanstort bröllop ca 70 personer.  Kyrka, lokal och catering är bestämt, vi valde att vara ute i god tid för att båda har väldigt tidskrävande jobb som så vi ville ha god tid att hinna med allt

• miserere

Vi är båda uppväxta här, men flyttade till annan ort för studier! Nu är vi tillbaka (så att säga ) och ska fira här. Det blev ganska självklart då våra familjer bor kvar här och så. Från början ville jag ha ett utebröllop i skogen, men eftersom det antagligen är väldigt kallt i mars och det kommer människor som är 70+ kändes det inte riktigt läge för det!

Ja, det är ju lite mer än 1 år tills dess men det är bra att ha grundplaneringen klar! Har du bestämt klänning och dekor än eller är det 'under konstruktion'? Jag kommer att sy en egen klänning..mycket för att jag är ganska liten i växten blir liksom ännu kortare i en 'vanlig brudklänning', haha! Har dessutom svårt att välja ut någon jag blir nöjd med. Hur är det för dig? Jag är lite konstig med det hela och vill inte ens ha en vit klänning.

Var är det ni ska hålla hus? Vi kommer att vara i Gröndal för det är där min man är uppvuxen.

• Krystal

Jag är ingen "Stockholms-brud" i den bemärkelsen eftersom jag bor på västkusten, men jag ska gifta mig i Stockholm..så på det sättet är jag en "Stockholms-brud"

• miserere
    Krystal skrev 2012-10-17 20:00:30 följande:
    Jag är ingen "Stockholms-brud" i den bemärkelsen eftersom jag bor på västkusten, men jag ska gifta mig i Stockholm..så på det sättet är jag en "Stockholms-brud"
    Absolut är du det!! När ska ni gifta er? Hur kommer det sig att ni bestämt att gifta er i annan stad?
  • Krystal

M2b är Stockholmare..så vi ska ha vigsel här..och fest på västkusten. Vi hade tänkt gifta oss 12 maj...men av olika anledningar så blir det nog framflyttat till andra halvan av juli tidigast. Juni är redan fullt av student firande, ett annat bröllop i släkten, barndop, skolavslutningar, midsommar, födelsedagar, barnafödande (ej av mig) och fler födelsedagar...och början av juli är också lite upptagen, så vår bröllop får flytta på sig...

• Pagnie

här kommer en till som gifter sig i stockholm. vi bor i strängnäs så inte direkt stockholm men bröllopet kommer hållas på en restaurang i stockholm.
    Lokal och kyrkar är bokade
    klänning är inköpt
    ringar är bestämda
    trycksaker har vi en släkting som gör åt oss
    och i lokalen ingår ALLT verkligen som man behöver allt från dj till öppen bar till limo och blommor samt dekor så ja allt är fix.

Vi gifter oss 13 juli och kommer vara ca 150 gäster +/-

• sanzan

Här är en till. 8/6 är vårt datum. Kyrka är bokad. Två lokaler är prel bokade, klänningen hänger i garderoben, dekorationer är fixade till viss del. Färgtemat är aprikost, och brudföljet samt toastmadame är tillfrågade. Vissa dagar känner jag mig lite stressad, och vissa känns det som att vi har kommit en bit.

Svar på tråden Stockholmsbrudar 2013, var finns ni?