• MatsoLotta

Så Besviken

Ja då har vi äntligen fått våra bröllopskort. Det var nog bland det sämsta jag sett i fotoväg. Mer än hälften av alla bilder har hon tagit går inte att använda till något. En massa kort utanför kyrkan där vi kramar gästerna, men man ser inte vare sig oss eller dom, bara ryggen. Sen har hon skickat med bilder på oss tagna så långt ifån att man knappt ser att det är vi på kortet och vi försvinner in i omgivningen. Sen har hon tagit närbilder på oss där jag böjer ner huvudet och mitt ansikte inte syns bara mannens, vad ska jag med den till? Av 69 bilder vi fått, så är 17 stycken dom som vi tog innan kyrkan bilder på oss tillsammans!! På 10 av dom 17 så pussas vi,dom andra är i profil, så vi har knappt några bilder på våra ansikten.Dessutom sa jag innan till henne att jag inte gillar pussbilder och bilder från sidan. Ett kort hon skickat med är på min pappa när han tänder en cigarett!! Tror hon att jag vill betala för en sån bild?? Allt ser ut att vara taget av en amatör. Känner mig väldigt besviken då hon brukar ta väldigt fina kort och jag har betalat flera tusen för dessa som verkligen inte är bra.

http://ekhagenfrun.se/?tmp=329720

• Svar på tråden Så Besviken
  • Grodprinsens brud

Det låter som om ni kanske inte fått möjlighet att samtala ordentligt innan bröllopet. Hon låter som den modernare sortens fotografer som försöker fånga stämningen på bröllopet snarare än varje gäst och sk uppställda kort. Den traditionella varianten av fotograf tar ju mer bilder med bilen som bakgrund eller när man står i kyrkporten etc. Försök se det positiva. Din pappa var ju troligtvis ganska avslappnad och trivdes på festen som tydligen hade en glad stämning eftersom alla kramas och pussas!

• Chinchilli

Usch vad tråkigt!! Har ni betalat hela arvodet till henne? Har ni specifiserat "måste"-kort? En ordentlig diskussion med fotografen verkar vara på sin plats! Hoppas det löser sig...

• yavanna81

Väldigt tråkig situation. Svårt att säga nått så det blir bättre. För min del tyckte jag bilden du postat upp var jättefin. Men vi har tydligen väldigt olika smak.

Men om man läser på din blogg verkar det som ni hade två fotografer och att ni var nöjda med bilderna från den andra. Har jag förstått det rätt? Isåfall har ni ju en del bilder som plåster på såren.

Svar på tråden Så Besviken