• Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 10 Oct 22:47
    7012 visningar
    15 svar
    15
    7012

    Albrekt guld??

    Tänkte fråga hur denna butik är i gbg ? Tror iofs att det finns fler men är de bra ringar de har?? För känns som att priserna är väldigt bra! Hoppas jag stavade rätt på deras namn!

  • Svar på tråden Albrekt guld??
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 10 Oct 23:34
    #1

    Kollat deras hemsida?


    http://www.albrektsguld.se


     

  • Äldre 11 Oct 00:09
    #2

    Vi köpte både våra förlovningsringar och min vigselring därifrån.


    Tycker dom är jättebra!

  • Äldre 11 Oct 00:21
    #3


    Jag är iaf jättenöjd med mina ringar. :)
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 11 Oct 18:02
    #4

    Kollat hemsidan!

    Tack! Funderar på att åka in till gbg och kolla! De har ju ändå 25% just nu! 

  • fiffi7­1
    Äldre 11 Oct 18:08
    #5

    köpte min vigselring där, och den är jättefin! men det är några månader kvar tills jag får den på mitt finger!

  • Vicke0­1
    Äldre 11 Oct 21:31
    #6

    Albrekts har bra grejer! De tillhör samma koncern som både Guldfynd och Hallbergs guld så de har "ordentliga" leverantörskontakter och säljer inget krafs. (Om man inte dristar sig till att köpa krimskramset som hänger på ställningar ute i butiken då Men allt som är inlåst bakom glas är prima)

  • Äldre 11 Oct 21:35
    #7

    Vi köpte våra förlovningsringar där, fanns inte i butiken i Göteborg. Vi är mycket nöjda med våra ringar och bemötandet vi fick i butiken. Bra service, hjälpsam personal, bra priser.

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 11 Oct 22:08
    #8

    Åh vad glad jag blir tjejer!! Tycker det är helt fantastiskt att de har så bra priser som jag ser det! Kollade en ring på hm... ja vad den butiken nu heter kan ha varit Guldfynd och då var det en solitär ring som låg på 40´. Kollade in Albrekts sida och hittade en likadan, vad mina ögon kan se, en för 20´ !

    Jag är superdålig på allt det med karat och hitan och ditan så för mig såg det ut som samma ring! haha... Så får nog allt ta mig in och kolla!

    TACK TEJER!!! 

  • maxmam­ma
    Äldre 11 Oct 22:58
    #9

    jag har aldrig  köpt därifrån men jag har bekanta som gjort  det o de har varit nöjd med det de köpt, nån har köpt förlovningsring o nån annan har köpt annat o de har bara varit nöjda så de är nog ingen fara att köpa därifrån

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 12 Oct 16:31
    #10
    Hoffsennanen Tottoplex skrev 2012-10-11 22:08:24 följande:
    Åh vad glad jag blir tjejer!! Tycker det är helt fantastiskt att de har så bra priser som jag ser det! Kollade en ring på hm... ja vad den butiken nu heter kan ha varit Guldfynd och då var det en solitär ring som låg på 40´. Kollade in Albrekts sida och hittade en likadan, vad mina ögon kan se, en för 20´ !

    Jag är superdålig på allt det med karat och hitan och ditan så för mig såg det ut som samma ring! haha... Så får nog allt ta mig in och kolla!

    TACK TEJER!!! 
    Du vill inte visa bild på ringarna? Hade varit kul och kolla när priser skiljer sig så mycket.
  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 12 Oct 20:33
    #11
    FrökenMäkelä skrev 2012-10-12 16:31:22 följande:
    Du vill inte visa bild på ringarna? Hade varit kul och kolla när priser skiljer sig så mycket.
    Här kommer lite länkar.
    tror de va på 0,50 båda två och mina ögon ser ingen skillnad.

    www.schalins.com/alla-serier/guld/river/v/172/seine 

     www.albrektsguld.se/page.jsp
  • Any76
    Äldre 16 Oct 20:58
    #12

    Jag är rätt säker på att de olika kedjorna har olika kvalitet på sina diamanter. Så det är sällan "samma" ring man jämför. Nu kommer jag inte ihåg vilken kedja som är använder bättre eller sämre stenar men jag såg till ex att Guldfynd använder Wesselton Pique (färg vit med tydliga inneslutningar, kan ses med blotta ögat) i sina annonspriser. Den stora nackdelen med de svenska guldkedjorna är att de inte kan visa hur stenen ser ut utan man får beställa dom utan att ha sett den riktiga stenen. Jag skulle aldrig köpa en pique-sten utan att ha sett den först...

  • Äldre 17 Oct 09:48
    #13

    Man måste jämföra kvalitén på briljanter om man skall kunna jämföra priset.
    Man får oftast det man betalar för.
    Det är jätteskillnad mellan Guldfynd/Hallbergs/Albrekts  briljanter och Schalins.
    Albrekts har alltså Pique i sina ringar, då är det inte konstigt att de inte skriver ut kvalitén på hemsidan.
    Jag hittar ingen info om briljanternas ursprung, kvalité, slipning etc.

    Priset på en pique-briljant kan vara halva mot en vs.
    Här kan du jämföra priser och kvalité på stenar   http://www.israel-diamonds.com/Default.aspx

    Det som talar för Shalins:
    Briljanterna är konfliktfria, vilket jag tycker är oerhört viktigt.
    Kvalitén är mycket högre.
    Man får med ett certifikat.

    Det som talar för GHA (Guldfynd/Hallbergs/Albrekts)
    Stor briljant till normalt pris

  • Äldre 17 Oct 10:45
    #14

    Nu kanske jag skriver det samma som står över.. Men min kompis har jobbat på både Hallbergs, Albrekts och Guldfynd. Hallbergs och Guldfynd har bra kvalité på sina diamanter, Albrekts har en del sämre. Men om diamanterna är mindre, så syns inte detta ändå. Ska du däremot köpa en diamant som är större än 0.07 ct kan det vara bra att köpa bättre kvalité.

    Min ring med 7 stenar på 0.04 ct vardera är köpt på Albrekts. Märks inte att de inte är bäste kvalitén, men vigselring kommer jag köpa någon annan plats. Då vill jag ha en 0.30 ct och då kommer alla inneslutningar att synas väl. Kommer att se ut som att det ligger ett damkorn man vill pirka bort..


  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 13 Apr 19:40
    #15

    Kollade på Albreks och tydligen kan de inte göra ngr ändringar på dem alls... och de va lite små saker jag inte gillade. SÅ nu funderar jag på Hallbergs istället..haha..Velig! och seg!

Svar på tråden Albrekt guld??