• Nevertheless

    Fler som har tatuerat sig vid förlovning?

    Min M2B friade den 5.e september när vi var i new york och hade då inga ringar tan hade styrt upp så att vi skulle åka iväg och tatuera oss dagen efter! 

    (sen kom han på efteråt att han gärna ville ha ringar oxå så vi passade på att köpa dom i new york oxå)

    Misstänker att vi inte är ensama om att ha förlovningstatueringar!
    Så jag skulle gärna vilja se bilder på era! Bara för att jag tycker sådant är så himla fint! :D

    Våra är porträtt som våran dotter ritat av oss, jag har en bild på fästmannen på mitt ben och han har en bild av mig på sin arm, och så datumet skrivet under.



    =) 
     
  • Svar på tråden Fler som har tatuerat sig vid förlovning?
  • sirifredde

    va sött av er dotter att rita av er .. Vi har bara vanliga ringar enklast så... =)

  • Nevertheless
    sirifredde skrev 2012-10-10 14:11:05 följande:
    va sött av er dotter att rita av er .. Vi har bara vanliga ringar enklast så... =)
    tycker det var jätte gulligt av fästmannen att komma på den idén att tatuera in varandra och då spec bilder som dottern ritat!  

    Mmm vi hade inte tänkt ha några ringar egentligen först men, vi såg sådanna fina när vi strosade runt kvällen efter och bestämde oss för att köra på ringar oxå  
  • sirifredde

    Fiffigt,... Själv letar man ring bara 6 månade kvar den 11/11=)

  • PiaB

    Vad gulligt han hade planerat och att er dotter ritat av er


    Vi har inga förlovningstatueringar, bara andra och vi vill ha fler. Vi funderar däremot på att göra en i samband med vigseln. Jag skissar på en som det kanske blir. Vill dock inte att den ska se så ilsken ut. Men vet att våra tatuerare kommer att kunna rita om den till något ursnyggt. Är osäker på om den ska ha vingarna eller inte. Grejen är att vi vill ha en trea eftersom tre är vårat datum alla kategorier. Vi träffades, blev tillsammans, köpte förlovningsringar, förlovade oss och gifter oss den tredje. Men vi vill inte bara ha siffran tre så det ser ut som man gör reklam för telefonbolaget {#emotions_dlg.tongue-out}



  • 2000

    Vilken fräck idè! Och så sött att ni tar något som er dotter ritat. <3.

  • lovisa86

    om man inte markerar trean i någon färg så tänker jag inte på att det är en trea och då tror man verkligen inte att det skulle vara reklam. det är häftigt att inte se trean direkt utan först efter lite eftertanke :)

    TS, teckningarna av dottern är ju urgulligt, vilken fin och kärleksfull idé!

  • Nevertheless

    Roligaste med min tatuering var att jag fick gå tillbaka dagen efter för då såg vi att tatueraren (adam hays på red rocket tatto) hade missat att göra naveln!  
    Så jag fick gå dit dagen efter igen och tatuera in en navel haha =)
    Det funkade lixom inte utan naveln, det är den som gör hela bilden så speciell tycker jag! Att hon just ritade en navel :D


    PiaB skrev 2012-10-10 14:42:13 följande:

    Vad gulligt han hade planerat och att er dotter ritat av er


    Vi har inga förlovningstatueringar, bara andra och vi vill ha fler. Vi funderar däremot på att göra en i samband med vigseln. Jag skissar på en som det kanske blir. Vill dock inte att den ska se så ilsken ut. Men vet att våra tatuerare kommer att kunna rita om den till något ursnyggt. Är osäker på om den ska ha vingarna eller inte. Grejen är att vi vill ha en trea eftersom tre är vårat datum alla kategorier. Vi träffades, blev tillsammans, köpte förlovningsringar, förlovade oss och gifter oss den tredje. Men vi vill inte bara ha siffran tre så det ser ut som man gör reklam för telefonbolaget {#emotions_dlg.tongue-out}



     Vad fint! :) 

    funderar på om det ska bli något till vigseln för oss oxå men vet inte vad... vore kul att göra något iaf.
     
  • Nevertheless

    Nu har vi inget annat väl än att leva ihop resten av livet heller haha inte för att jag tror vi skulle göra någon ändrig på det ändå efter snart 12 år tillsammans!  

    Det var bra att han kom med något så fint vid förlovningen nu när jag väntat så många år på det haha :D  

  • Tilda93
    Nevertheless skrev 2012-10-10 13:56:36 följande:

     



     


    =) 
    Hehe va söta! :D
    Jag hade däremot skippat datumet :D Man kan ju alltid säga att tatueringen föreställer något annat istället om man skulle träffa någon ny eller så :)
  • Nevertheless
    Tilda93 skrev 2012-10-16 02:17:02 följande:
    Hehe va söta! :D
    Jag hade däremot skippat datumet :D Man kan ju alltid säga att tatueringen föreställer något annat istället om man skulle träffa någon ny eller så :)
    funderade på det vi oxå men fästmannen insisterade på datumen under  
    Och att säga att tatueringen föreställer någon annan skulle jag ändå aldrig kunna göra oavsett vad...
    det är min dotter som ritat den och hon kommer alltid veta att det är pappa eller mamma så
    Och det känns som att det ska förbaskat mycket till för att vi ska separera och dessutom bli sådanna ovänner att man kräks av åsynen av tatueringen :) och blire en dag så får man väl bara ta bort den då...

     
  • Nevertheless
    Nevertheless skrev 2012-10-16 12:47:47 följande:
    funderade på det vi oxå men fästmannen insisterade på datumen under  
    Och att säga att tatueringen föreställer någon annan skulle jag ändå aldrig kunna göra oavsett vad...
    det är min dotter som ritat den och hon kommer alltid veta att det är pappa eller mamma så
    Och det känns som att det ska förbaskat mycket till för att vi ska separera och dessutom bli sådanna ovänner att man kräks av åsynen av tatueringen :) och blire en dag så får man väl bara ta bort den då...

     
    eller tatuera över det går oxå är ju rätt så lätt att göra något över dessa iom att det bara är streckgubbar haha :D 
Svar på tråden Fler som har tatuerat sig vid förlovning?