För kort klänning vad gör jag
Vad ska jag göra? Ska ja köpa en lång underkjol? Jag är ganska lång
Vad ska jag göra? Ska ja köpa en lång underkjol? Jag är ganska lång
Har du en bild så är det lättare att råda dig
En underkjol i samma färg som klänningen kanske kan vara lösningen? Du måste nog prova för att se hur det verkligen ser ut så köp en underkjol och om det inte blir bra så kanske du kan sälja underkjolen?
Undra om det kanske ser konstigt ut att ha en underkjol för klänningen har 7 lager med tyll
Tyvärr har jag ingen bild på klänningen. Jag glömde att ta kort när vi var i butien
Är det en klänning som butiken håller på att ändra till dig eller är det en du funderar på att köpa?
Det är en som jag funderar att köpa..
Om du funderar på att köpa den och den är för kort så kan du fråga butiken vad dom kan göra åt saken.
Dom har oftast sömmerskor i butiken eller kopplade till sig / samarbete.
Så det bör dom kunna lösa.
Om det är tyll så kan man helt enkelt sätta på lite mer tyll "mellan" lagerna för att fylla ut neråt exempelvis.
Eller så beställer dom den i en längre längd till dig om det var ett provex
Undra om man kan gå till en skräddare?? så att de syr om.. Jag är 1,75 lika lång som klänningen o man vill ju gärna ha klackar :/ Eller om det finns underkjol som förlänger??? Någon som vet
Nu vet jag ju inte vart du tänkt köpa den. Men som jag redan sagt så brukar brudbutikerna ha egna sömmerskor/skräddare och det är inte alltid man köper provexemplaret. Utan i så fall beställer dom en ny efter dina mått.
Vore det inte bra att börja i den änden och se vad butiken kan göra, innan du börjar fundera på underkjolar mm?
Jag har redan pratat med de. Och de kunde inte erbjuda mig något.... annars hade jag väll inte frågat om de här på forumet. !!
Vågar man fråga varför du medvetet köper en klänning som är för kort?
Köp ett par riktigt läckra skor som SYNS, då tänker alla att det var med flit =) Det ser lite tufft ut när bruden går gången ner och det sticker fram ett par skor i samma färg som temat t.ex.