• Äldre 4 Oct 10:04
    3051 visningar
    13 svar
    13
    3051

    Vad vill ni ha?

    Det här med tävlingar är ju kul och trevligt! Solig
    Vilka typer av tävlingar gillar just du?
    Vad vill du ha mer av och vad gillar du inte alls?

    Lite brainstorming!
    Kom med era idéer!

  • Svar på tråden Vad vill ni ha?
  • Äldre 4 Oct 10:10
    #1

    Jag tycker att fototävlingarna är riktigt roliga så länge det inte är "fota en person" utan som det varit på sista tiden mer allmänt ämne som "höst", "röd" osv...

  • Äldre 4 Oct 10:13
    #2
    Chicita skrev 2012-10-04 10:10:15 följande:
    Jag tycker att fototävlingarna är riktigt roliga så länge det inte är "fota en person" utan som det varit på sista tiden mer allmänt ämne som "höst", "röd" osv...
    Tack! Solig

    Ja, jag har tänkt på det också att det kanske är bättre att köra tävlingar som visar föremål eller företeelser istället för personer.
    Det är inte alla som vill vara med på bild eller lägga upp en bild på sig själv eller någon annan på nätet.

    Är en tävling i veckan en lagom takt?
  • Äldre 4 Oct 10:16
    #3

    Jag tycker att "gissa bilden tävlingarna" är roliga. Men fototävlinar är också kul. En till två i veckan är lagom.

  • Äldre 4 Oct 10:17
    #4
    Forumvärd skrev 2012-10-04 10:13:08 följande:
    Är en tävling i veckan en lagom takt?
    Alltså det är ju alltid kul att tävla, och ju fler tävlingar destå större chans att vinna.
    Men samtidigt så kan det ju vara svårt att få något pris med lite värde i från sponsorerna om det blir för ofta.
    Och om vinsten inte är värd att tävla om så kommer nog många att tröttna till slut. Hellre kanske en lite "större" tävling någon gång i månaden och om ni har något lite mindre pris så kan ni väl slänga in en tävling till.

    Men att inte låta tävlingarna ligga öppna för länge. Max en vecka bör tävlingen hålla på tycker jag annars blir dom så oöverskådliga till slut. 
  • Äldre 4 Oct 10:28
    #5
    Mala skrev 2012-10-04 10:16:07 följande:
    Jag tycker att "gissa bilden tävlingarna" är roliga. Men fototävlinar är också kul. En till två i veckan är lagom.
    Tänker du på pusseltävling?
    Den gillar jag också!
    Det kommer fler pusseltävlingar framöver och de kommer att gå kvällstid Solig
  • Äldre 4 Oct 10:29
    #6
    Chicita skrev 2012-10-04 10:17:43 följande:
    Alltså det är ju alltid kul att tävla, och ju fler tävlingar destå större chans att vinna.
    Men samtidigt så kan det ju vara svårt att få något pris med lite värde i från sponsorerna om det blir för ofta.
    Och om vinsten inte är värd att tävla om så kommer nog många att tröttna till slut. Hellre kanske en lite "större" tävling någon gång i månaden och om ni har något lite mindre pris så kan ni väl slänga in en tävling till.

    Men att inte låta tävlingarna ligga öppna för länge. Max en vecka bör tävlingen hålla på tycker jag annars blir dom så oöverskådliga till slut. 
    Thank you för alla kloka synpunkter! Solig

    Man kanske skulle ta och smälla till med en stor tävling i månaden och någon mindre utöver det.
  • Äldre 4 Oct 10:36
    #7
    Forumvärd skrev 2012-10-04 10:29:03 följande:
    Thank you för alla kloka synpunkter! Solig

    Man kanske skulle ta och smälla till med en stor tävling i månaden och någon mindre utöver det.
    Vad sägs om exempelvis en fototävling (med "motivering", julklappsrim eller liknande) en gång i månaden där priset är lite större. Alltså något som kanske kräver lite mer av deltagarna. Bild + "vad betyder xx för dig" eller en kort novell eller berättelse. Kanske "bästa inbjudan till en påhittad tillställning" där man får vissa kriterier som man måste få med. Som att maten äts stående eller att man får ta med sin egen bar (eller annat tok).

    Och en "snabbtävling" typ pusseltävling en eller två ggr i månaden. Alltså en tävling som kanske är över på en halvtimme eller något, där man måste vara aktiv just då för att kunna delta.

    Vid många deltagare i större tävlingar så är det ju alltid trevligt med någon sorts tröstpriser också förstås Oskyldig
  • Äldre 4 Oct 10:51
    #8
    Chicita skrev 2012-10-04 10:36:55 följande:
    Vad sägs om exempelvis en fototävling (med "motivering", julklappsrim eller liknande) en gång i månaden där priset är lite större. Alltså något som kanske kräver lite mer av deltagarna. Bild + "vad betyder xx för dig" eller en kort novell eller berättelse. Kanske "bästa inbjudan till en påhittad tillställning" där man får vissa kriterier som man måste få med. Som att maten äts stående eller att man får ta med sin egen bar (eller annat tok).

    Och en "snabbtävling" typ pusseltävling en eller två ggr i månaden. Alltså en tävling som kanske är över på en halvtimme eller något, där man måste vara aktiv just då för att kunna delta.

    Vid många deltagare i större tävlingar så är det ju alltid trevligt med någon sorts tröstpriser också förstås Oskyldig
    Riktigt bra förslag!
    Jag antecknar och tar till mig! Solig

    Tröstpriser är inte dumt det heller. För då kan det vara kul att tävla även om man kanske inte vinner
  • Aniara­4
    Äldre 4 Oct 11:47
    #9

    Chicita har ju massor av bra förslag, jag har ingenting att tillägga! Glad

    Fototävlingar som inte måste föreställa en person är bra, jag är knappast ensam om att vilja hålla på anonymiteten. Men även förslagen om att hitta på texter utifrån vissa förutsättningar är bra - en inbjudan till en konstig fest, tackkort till någon som gjort något mycket märkligt, kortnoveller... och snart blir det ju aktuellt med julklappsrim. Bröllopsskräckhistorier till Halloween kanske?

    Personligen avstår jag gärna från priser som är helt kopplade till bröllop eftersom jag redan är gift (men tar gärna äran och ger bort vinsten till någon annan Flört), men det är ju alltid bra att försöka tänka på priser som kan passa andra än blivande brudar - blivande brudgummar t.ex. Och oss överliggare som hänger kvar långt efter att vi gift oss.

    Oooops, jag hade visst en del att tillägga ändå!!!

  • Äldre 5 Oct 22:33
    #10
    Aniara4 skrev 2012-10-04 11:47:07 följande:
    Personligen avstår jag gärna från priser som är helt kopplade till bröllop eftersom jag redan är gift (men tar gärna äran och ger bort vinsten till någon annan Flört), men det är ju alltid bra att försöka tänka på priser som kan passa andra än blivande brudar - blivande brudgummar t.ex. Och oss överliggare som hänger kvar långt efter att vi gift oss.

    Oooops, jag hade visst en del att tillägga ändå!!!
    Bra tillägg Glad

    Jag har ju lagt in några bilder i någon av "vinn en vigselring-tävlingarna" men enbart för att det varit svårt att få igång dom. Typ att ingen har lagt in några bilder alls på nån dag, eller att efter 2-3 dagar så är det bara 2 tävlande.
    Oftast skriver jag ju då att det är därför jag lägger in bidrag - och att jag är gift redan och inte behöver någon vigselring, så att jag automatiskt ska "diskas" när dom går igenom bidragen.

    Men jag skulle gärna se tävlingar där det är liknande smycken (men inte vigselringar) som pris. Så att även vi som hänger kvar och försöker bidra med erfarenhet och hjälp till dom nytillkomna, kan ha något att tävla om.
    Och kanske motsvarande till blivande maken. Finare manchettknappar kanske? 
  • Äldre 5 Oct 22:41
    #11
    Aniara4 skrev 2012-10-04 11:47:07 följande:
    men det är ju alltid bra att försöka tänka på priser som kan passa andra än blivande brudar - blivande brudgummar t.ex.

    Snälla ha blivande brudgummar som pris, för oss som känner att det är dags att byta ! Syftningsfel är härliga


     

  • Äldre 6 Oct 00:27
    #12

    Håller med Aniara4 att priser ska kunna kopplas till t.ex. brudgummen, redan gifta osv... Inte bara "så här bakar du dina rosa fluffbakelser till myskvällen med dina tjejkompisar" ;)

  • Aniara­4
    Äldre 6 Oct 10:14
    #13
    Sara 120707 skrev 2012-10-05 22:41:00 följande:

    Snälla ha blivande brudgummar som pris, för oss som känner att det är dags att byta ! Syftningsfel är härliga


    Hahahahaha, så kan man förstås också tolka det! Ja, är man inte en blivande brud (för att man är singel, inte för att man redan är gift) men ändå är så bröllopsintresserad att man hänger här vore det säkert toppen att kunna vinna en blivande brudgum!
Svar på tråden Vad vill ni ha?