Arg och ledsen...hon klippte av klänningen :-(
Jag lämnade in min klänning till en brudbutik och dom skulle fixa: fålla upp den i fram, sy in den, sätta knappar i ryggen coh upphängning till släpet.
Har varit där och provat några ggr och det har känts bra, dock har hon gärna påpekat att jag har gått upp eller ner i vikt...
Nu var jag där igår, då fick vi helt plötsligt inte upp dragkedjan från halva ryggen! Då påstår hon att jag har gått upp i vikt och kanske har jag gått upp ett halvt-ett kg, men jag tvivlar att det ska göra så att det diffar 5-6 cm för att kunna stänga dragkedjan. Tror snarare att hon har nålat fel....
Och sen insåg jag att hon har klippt av den nertill, fast jag sa att den bara skulle fållas utan att klippas av, då jag vill kunna sälja den vidare! Kände mig helt förstörd och underkjolen som hon rekommenderade funkar inte längre, då tyget på klänningen i fram veckar sig, så nu måste jag ev köpa en annan underkjol med fler ringar och som är flera lager tyg över för att ringarna inte ska synas igenom Och har jag otur så gör underkjolen att klänningen blir för kort och då måste jag byta skor och jag har äntligen hittat ett par högklackade som jag kan gå i i
Känner mig så ledsen och besviken
Sömmerskan ska släppa ut den i midjan, sy dit knapparna och fixa upphängningen till släpet, fålla upp den ber jag nån annan göra då jag inte litar på att hon gör det rätt.
Jag har lagt 1000kr i handpenning på den här sömnaden och allt som allt ska det gå på 1400kr. Vet inte om man kan kräva tillbaka handpenningen då hon har *förstört* klänningen? Hur funkar det? Nån som vet?