• Hoffsennanen Tottoplex

    Någon som beställt från Suitopia?

    Kollat in deras sida och det ser ju jättebra ut och låter ju bra!
    Men någon som har beställt oss dem? 

  • Svar på tråden Någon som beställt från Suitopia?
  • Principisessan

    Varit gift en gång tidigare och då beställdes från suitopia.

    3-4 veckors försening trots att de visste vilket datum bröllopet var, kostymen kom dagen innan den skulle användas, dvs ingen tid för skräddarändringar om det hade behövts. Kostymen satt bra men hade för långa ben, inte de mått vi skickat in.

    De skickade med expresspost för att ens få hem den i tid. Expressposten ringde inte innan utan bara dök upp när vi inte var hemma och lämnade paketet utanför dörren. Efter en hel del kalabalik så kunde en släkting åka och hämta paketet så inte någon skulle sno det och vi skulle stått utan kostym. Mitt i natten efter allt fix med lokal o allt annat fick vi stå och pressa kostymen hemma för att få bort skrynklorna. Det hade självklart varit bra att ha fått mer tid och inte i panik hålla tummarna för att det skulle bli bra. 

    Tyckte den var välsydd men att tyget var väldigt tunt och sladdrigt. Kavajen blev snabbt skrynklig vilket var synd. Självklart kan man beställa hem tygprover innan vilket vi inte gjorde, då blir inte tyget en besvikelse. 

    Jag skulle inte handla där igen, anledningen att vi valde dem istället för direkt från kina var just för tryggheten att handla via ett svenskt företag. Det visade sig ju inte göra någon skillnad alls och då kan man lika gärna handla direkt från kina alternativt köpa en kostym i sverige. 

  • söt nöt

    min blivande beställde en kostym från dom nu för bara några veckor sedan. Det var beräknad lev till den 16, men den kom redan förra fredagen. Den 9 med andra ord. Det stod hela tiden rätt beräknat leveransdatum på hemsidan och det ändrade sig med tiden. Vi hade sagt att vi ville ha den till den 9 men att den 16 skulle gå bra med. Han åkte till festmannen i Ropsten och mätte sig. Man får rabatt och hjälp med att mäta sig rätt. den var jätte fin. Det finns även provbitar på dom olika tygerna på festmannen.   

  • Sassabrassamandelmassa

    Jag var inne i butiken igår och köpte en snygg skjorta till min man. Tjejen i butiken sa att man även nu kan beställa till oss kvinnor.. Jag beställde en Röd smoking till vår fimafest :)

  • Sassabrassamandelmassa

    Fick inspirationen ifrån denna bilden som dom hade i butiken.  (Alex Saidac)

  • DanielVare

    Produkterna leverades inte i tid! över en månad efterutlovat leveransdatum hade de fortfarande inte påbörjat tillverkningen! useltKundbemötande näst intill omöjligt att få några som helst svar! och jättelångasvarstider! värsta kundbemötande jag någonsin upplevt! undvik detta företag! 

  • Nutsoba

    Jag skulle också råda andra att unvika detta företag!

    Vi besökte deras butik i Stockholm. De som jobbade då var måttligt intresserade, och det visade sig när vi gjorde ett återbesök för att lägga vår beställning att de hade mätt fel på några ställen. Vi beställde iaf kläder till maken i GOD tid innan bröllopet, men fick dagen innan utlovad leverans reda på att kläderna skulle bli försenade. Vi fick knappt någon information från kundservice trots upprepad kontakt (de har inget nummer man kan ringa, man kan bara maila dem btw). Slutligen fick vi iaf reda på att förseningen skulle vara på 3 veckor, dvs beräknad leverans två veckor efter bröllopet! Inte ok med tanke på att de hade haft 3 MÅNADER på sig att fixa fram kläderna! Vi fick avbeställa och ge oss ut och panikköpa kläder på annat håll, men vi tog ett av deras provex som hängde i butik, en jaquette, då den (tack och lov) passade maken perfekt.

    Undvik Sutopia. Obestämd

  • Snubben

    Undvik!!!

    Bara fel. Försenat och felmåttat. Beställde en kostym. INGET passade!

    Har pratat med många andra som upplevt samma sak. Gör er själva en tjänst, undvik detta företag.

  • AnnaRank

    Oj, det här var förvånande. Vi bokade tid på deras hemsida och möttes av en väldigt trevlig tjej när vi kom dit. Hon tog måtten på min sambo och förklarade hela processen för hur tillverkningen skulle gå till. Hon visade även på hemsidan hur vi kunde logga in och följa processen, så vi visste nästan exakt när den skulle komma.

    När vi fick den, efter ungefär tre veckor (precis som de sagt), bokade vi en ny tid och åkte dit. Min sambo prövade kostymen där och de kollade om de skulle ändra något (vilket inte behövdes - den var perfekt!). Superbra service och superfin kostym!

  • Nygift2013

    Oj, vad många olika upplevelser! Vi är jättenöjda, gick in i butiken i Stockholm

    och fick direkt hjälp med att ta mått. Kan nog kännas tryggt att det görs av någon som vet.

    Bra pris, bra service, vi blev supernöjda!

  • Sassabrassamandelmassa

    Vi tog måtten själva, tyckte det var ganska enkelt med videos etc.

    Tog typ 20 dagar och var jättenöjda, var även inne i butiken för några månader och köpte väst och lite annat.

    Min syster (som skall gifta sig i September) mailade dom ang de problemen som beskrivs tidigare i tråden och tydligen hade de startat en ny fabrik pga problemen förra sommaren så nu skall  dom tydligen de problemen vara lösta.

    chip ohej

  • hopelessbelle

    Min blivande man köpte sin kostym från Suitopia och vi är jättenöjda! Kostymen kom fram i tid, var supersnygg och satt perfekt. Vi har inget att klaga på.

Svar på tråden Någon som beställt från Suitopia?