• Sessan­6
    Äldre 1 Oct 00:31
    4372 visningar
    16 svar
    16
    4372

    Bröllops Fotograf! HJälp!

    Jag behöver hitta en bröllops fotograf, som är bra och inte allt för dyr.


    Jag bor i Malmö.


     


    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Bröllops Fotograf! HJälp!
  • Äldre 1 Oct 09:15
    #1

    Jag kan tipsa om Daniel Åberg (www.aberg.se). Han fotade oss och vi är jättenöjda med bilderna. Bra priser hade han också, vi ringde runt en del innan och kollade med flera olika i närheten av Malmö.

    Här är några av de bilderna han tog på oss: https://plus.google.com/photos/115347714529232377540/albums/5779393539244023873

  • Emmamm­e
    Äldre 1 Oct 10:22
    #2

    Jag kan tipsa om en ung duktig (enligt mig iaf) och framför allt billig tjej som jag har följt under hennes ''fotografiska resa'' hon tänker mycket på detaljerna som brudens bukett och roliga vinklar och brudparets blickar till varandra. Jag tror man kan googla på hennes företag Akpictura eller gå in på hennes hemsida www.alicekarlsson.webs.com 
    Lycka till och hoppas du hittar det du söker  Glad

  • Äldre 1 Oct 10:51
    #3
    yavanna81 skrev 2012-10-01 09:15:29 följande:

    Jag kan tipsa om Daniel Åberg (www.aberg.se). Han fotade oss och vi är jättenöjda med bilderna. Bra priser hade han också, vi ringde runt en del innan och kollade med flera olika i närheten av Malmö.

    Här är några av de bilderna han tog på oss: plus.google.com/photos/115347714529232377540/...


    Jag skrev fel webadress - www.abergfoto.se ska det vara
  • FKB
    Äldre 1 Oct 16:01
    #4
  • Äldre 1 Oct 21:32
    #5

    Vet inte om han är bra men tar jätte fina bilder iaf så vi har bokat han. www.scottvance.se och jag tyckte priset var jätte bra.


  • Äldre 1 Oct 21:35
    #6

    Vet inte om han är bra men tar jätte fina bilder iaf så vi har bokat han. www.scottvance.se och jag tyckte priset var jätte bra.


  • AnnaFr­edrik
    Äldre 1 Oct 21:37
    #7

    Hejsan!


    När vi letade fotograf så sökte jag faktiskt på Google och gick in på de jag tyckte verkade bra MEN som inte tagit på bröllop!!!1


    Dels för att få ner priset och dels för att ge rätt att få använda bilderna på er...


    Hoppas det gar dig en liten puff på vägen:)


    Sök!!
  • Äldre 1 Oct 21:46
    #8

    Jag vill tipsa om Fredrik, han bor i Löddeköpinge & fotograferade vårt bröllop i Malmö i somras! 
    Han gjorde ett paket som passade oss & var inte alls dyr. Man får alla bilder redigerade på DVD, dessutom lägger han upp nätalbum som ni kan gå in på & välja ut favorit bilder. Detta gör han även till gästerna så de kan beställa bilder om de vill.  

    http://www.elvanfoto.se/ 

    Han är super trevlig & gör allt för att få till fina & avslappnande bilder Glad  Han är rolig & känns som en i familjen, vi fick väldigt många positiva kommentarer om honom från våra gäster!

     

  • anna nilsso­n
    Äldre 2 Oct 09:10
    #9

    Jag kan varmt rekomndera Lavaletto och Jonas Klintberg som vi annvände vid vårat bröllop. Mycket profsig och bilderna blev super. Du kan hitta information här:

     brollop.lavaletto.se/

    /Anna

  • fotogr­afloui­sepekk­anen
    Äldre 8 Oct 10:40
    #10

    Den mest fantastiska bröllopsfotograf som finns på skåneslätten är solklart Lina Arvidsson.

  • Don
    Äldre 11 Oct 13:11
    #11

    Finns många duktiga fotografer, smaken är som baken. Dock blir jag lite fundersam över alla som diskuterar pris?? Förstår att man inte anlitar en fotograf som tar 25-30000 laxar för en heldag. Men faktum är att bilderna är det som bevarar minnet bäst, maten slänger folk i sig på 5, alkohol rinner ner på 2, tårtan är fin men försvinner på 10. Skrattet, glädjen försvinner efter festen... Men en duktig Fotograf kan domunetera detta på ett proffsigt sätt så att man kan njuta och tänka tillbaka många, många många år framöver.


    Så, varför inte priortera Fotografen? Varför jaga någon som är billigast, inte alltid bäst. Vet att det är svårt att hitta en Fotograf som har ett bildspråk som tilltatlar ens smak... Men nätet vimlar av Fotografer, många usla men lika många bra bröllopsfotografer. En van... tex proffsfotograf ser vad en Hobby Nisse inte ser, ett proffs vet vad man ska leta efter, Hobby Nisse smäller bara av...

    Well en del tankar kom där ja. En Fotograf ska vara social, trevlig och öppen... Inte bara ha coola eller bra kameragrejer.

  • elyse
    Äldre 17 Oct 21:45
    #12
    Don skrev 2012-10-11 13:11:07 följande:

    Finns många duktiga fotografer, smaken är som baken. Dock blir jag lite fundersam över alla som diskuterar pris?? Förstår att man inte anlitar en fotograf som tar 25-30000 laxar för en heldag. Men faktum är att bilderna är det som bevarar minnet bäst, maten slänger folk i sig på 5, alkohol rinner ner på 2, tårtan är fin men försvinner på 10. Skrattet, glädjen försvinner efter festen... Men en duktig Fotograf kan domunetera detta på ett proffsigt sätt så att man kan njuta och tänka tillbaka många, många många år framöver.


    Så, varför inte priortera Fotografen? Varför jaga någon som är billigast, inte alltid bäst. Vet att det är svårt att hitta en Fotograf som har ett bildspråk som tilltatlar ens smak... Men nätet vimlar av Fotografer, många usla men lika många bra bröllopsfotografer. En van... tex proffsfotograf ser vad en Hobby Nisse inte ser, ett proffs vet vad man ska leta efter, Hobby Nisse smäller bara av...

    Well en del tankar kom där ja. En Fotograf ska vara social, trevlig och öppen... Inte bara ha coola eller bra kameragrejer.


    Det här inlägget tyckte jag var en bra input. Varför snåla med bilderna det är ju de som finns kvar av bröllopet. Det är bilderna som förevigar minnen och upplevelser. Det är bilderna ni tittar på om tio år och återupplever minnen och känslor till dessa. Det är bilderna som lever kvar i generationer. Jag kan tycka det är konstigt att man vill ha någon billig då? De flesta billiga är ju inte fotografer de är ju vanligt folk men som köppt en lite dyrare kamera och så har de ett annat jobba säkert.

    När det kommer till bröllopsfotograf så handlar det mycket om erferenhet, ideér och känsla och detta får man bara om man hållt på med det ett tag och faktiskt jobbar med det varje dag. Det handlar om att kunna arbeta med två människor som aldrig eller ialla fall mycket sällan står framför kameran. Att få dem att slappna av och samtidigt erbjuda dem en trevlig och kul upplevelse.

    Detta kan endast ett proffs göra och då kostar det en del. Mitt tips till er är att inte snåla med fotografen. De som gör det eller tar in systerns kompis som kan lite de blir oftast besvikna och ni kan inte göra det ogjort. En fotograf som fotografera annat än bröllop är oftast inte bra på just bröllop. Bröllop är unikt och där är mycket att tänka på som en vanlig fotograf aldrig gör eller har kunskap om. Erfarenhet och unikhet är väldigt viktigt när man väljer fotograf.

    Jag jobbar med bröllop dock är jag inte fotograf men jag har sett många fotografer jobba och det går inte att jämföra proffsen med amatörerna det är sådan enorm skillnad.

    Jag vill ta tillfället i akt och rekommendera två riktigt duktiga och professionella fotografer i området Skåne.

    Daniel Rix           rixfoto.se
    Jens C Hilner    jenschilner.com

    Lycka till allihopa vad ni än väljer
  • anette­83
    Äldre 18 Oct 09:39
    #13

    Jag rekommenderar varmt Ovski Media. Superduktiga och jättetrevliga Glad

  • SaraSa­gbakke­n
    Äldre 25 Dec 01:39
    #14

    Håller med om att man ska satsa på fotografen. Det är ju prio ett! Maten och drycken försvinner snabbt medans bilderna består.Vi letade länge i ljungeln till vi nyligen fick ett tips om fotografen Erik Lindegren. www.eriklindegren.com Han är bokad och klar:)

    Önskar er lycka till!

  • Aniara­4
    Äldre 5 Jan 12:00
    #16

    Man kan också välja en fotograf som tokspammar ett nätforum emot reglerna om man tycker att det verkar seriöst.

  • Hoffse­nnanen Tottop­lex
    Äldre 5 Jan 17:18
    #16

    Bra förslag! Kanske kan locka upp ngn till Göteborg...!!

Svar på tråden Bröllops Fotograf! HJälp!