• Lovajsing

Sälja klänningen eller spara den?

Hej! 
    Jag gifte mig 11 augusti i år. Nu sitter jag här och funderar på vad jag ska göra med min klänning, skall jag sälja den och  få x antal tusen tillbaka, eller spara den?
    Hur gör ni?

• Svar på tråden Sälja klänningen eller spara den?
  • maxmamma

själv kommer jag att spara min, dels för det är en klänning som jag special beställt efter mina mått o sen tycker jag att den är ett fint minne efter våran nästan bästa dag i vårat gemensamma liv.

sen tror jag inte man kan få så mkt tillbaks när man säljer klänningen, men det är min teori o den kanske är helt fel.

hur du än gör så önskar jag dig o din man grattis till giftermålet. 

• Tokig

Jag kommer sälja mina. Har två ute till försäljning redan. (Lyckades på nåt konstigt vis få tre klänningar att välja mellan).

Den tredje som jag faktiskt kommer att använda kommer att säljas efter bröllopet. Vet inte varför eller hur jag skulle förvara den. Känns bara meckigt att ha den kvar.

• Chicita

Jag försöker hitta ett sätt att färga min klänning så jag kan använda den på medeltidsveckan.
    Men hittills har jag inte hittat någon färg som funkar så bra.

Jag har ju sytt den själv, så jag har lite tygbitar att provfärga, så jag behöver ju inte riskera klänningen varje gång Flört 

• mirre01

ja kommer sälja min feter vigsel , och använda pengarna till nåt kul förs oss, annars hänger den år in och ut och bara skräpar

• Pekkiisch4

jag kommer sälja min :) har ingen i familjen som kommer ha nytta av den ändå :)

• Principisessan

Jag tror jag vill spara min. Jaghar ju varit gift en gång tidigare och då hade jag tänkt spara min, men i och med skilsmässa så kändes det ju rätt dumt att spara den. 
    Nu när jag lever i en ny relation och vi bestämt oss för att gifta oss, så hoppas och tror jag att det ska hålla resten v livet. Det är min ambition iallafall :)
    Det här med att spara klänningen har ju inget värde i övrigt mer än emotionellt. Jag vet själv att jag tjatade på min mamma om hur synd det var att hon inte hade sin klänning kvar från när pappa och hon gifte sig. Och i min väldigt romantiserade bild av det hela tänker jag att jag kan ta fram min fina klänning nån gång och ungarna som då hunnit bli vuxna drar en suck av välbehag och vill testa den, eller kanske tom ha på sitt eget bröllop.

Fånigt kanske, men ja.. det skadar ju inte att ha den kvar. Så mycket får jag ju inte för den om densäljs och jag får ju aldrig tillbaka den om jag ångrar mig. Man lär ju knappast beställa en ny då.  

• L och J

Kommer absolut spara min brudklänning! 

• emmadeckmar

Har inte gift mig ännu, men jag ska SPARA! kan inte med att sälja vidare ett sånt fint plagg med alla minnen :')

• mirre01

tror defnitvt inte min dotter vill ha min i framtiden, kommer nog ha sin egenstil & ett nytt mode 

Svar på tråden Sälja klänningen eller spara den?