• Nevertheless

middagsservettern från Dunilin

Någon som har använt sig av middagsservetterna från Dunilin vid dukningen? 
    www.firande.se/images/Dunilinservietter1-r.png

"Detta är världens mest luxuösa pappersservett!
    Dunilin pappersservett har nästan likhet med en tygservett.
    Middagsservetter från Dunilin har samma storlek som en vanlig middagsservett. 
    Dessa middagsservetter från Dunilin är verkligen något särskilt! 
    Storleken är 48 x 48 cm. "

Står det om dom men undrar om det är typ likvärdigt med tygservetter... så att det håller för det syfte dom ska fylla och att det framförallt SER snyggt ut...

• Svar på tråden middagsservettern från Dunilin
  • Chicita

Hotellet som jag jobbade på förut använde dunilinservetter på sin restaurang.
    Så ja det är bra kvalité på dom Glad 

• jkjuni

Man kan få hemskickat prover. Jag ringde dom och sen kom det några på posten :)

• Nevertheless

så bra! då får det nog bli sånna! 
    men visst är det engångs servetter va?

jkjuni skrev 2012-09-23 19:35:50 följande:
    Man kan få hemskickat prover. Jag ringde dom och sen kom det några på posten :)
     kostade det något att få hem prover? och måste man skicka tbx dom sen eller får man behålla?  

• Chicita
    Nevertheless skrev 2012-09-23 20:24:26 följande:
    så bra! då får det nog bli sånna! 
    men visst är det engångs servetter va?

Ja det är engångsservetter Glad
  • jkjuni

Det var gratis och jag fick behålla dom. Ville se hur "Elegance"-servetterna såg ut. Fick 4 st i olika färger. Helt perfekt!

• Pörcy

Jag beställde också prover, fick 4 st olika och det blev Dunilin till slut! Beställ du (om du inte vill ha färgprover först förstås), tror inte du blir missnöjd. Lycka till!

• Nevertheless
    jkjuni skrev 2012-09-23 21:15:05 följande:
    Det var gratis och jag fick behålla dom. Ville se hur "Elegance"-servetterna såg ut. Fick 4 st i olika färger. Helt perfekt!
    från vilken sida kollade du på dom och fick tag på vart man ringer/mailar om prover?  

• Fremm

Nu har vi fått hem servetterna från Duni och ett litet bakslag mötte oss, hade tänkt rulla servetterna men det blev på tok för tunnt och servettringen som visst är rätt stor (kanske är meningen att de skulle vara till riktiga linneservetter?) så jag har fått tänka om... vilket tycker ni är finast av de två på bilden...

Själv tycker jag det ser lite prydligare ut med den till vänster men den blir oxå på gränsen till för tunn då servettringen lutar nedåt... den till höger passar egentligen bäst till servettringen då servetten fyller ut bättre men vill inte att det ska se för trist ut eller typ barnkalasaktigt då man ofta gör så med servetterna och stoppar dem i glasen ;) om ni förstår hur jag menar... fast nog kommer servettringen mer till sin rätt när jag har servetten så... nå va tycker ni brudar?
  • Pörcy

Jag måste säga att den vänstra ser rätt tanig ut.. Så om dessa två är dina enda alternativ tycker jag den högra ser prydligare ut.

• Nevertheless

tycker oxå den högra... den vänstra ser väldans tanig ut ja. 

kan inte vika dom som trianglar och stoppa i ringen? Utan att ruffsa till toppen eller hur man ska säga om du vill få bort de som du tycker känns lite barkalasaktigt... :)  

Svar på tråden middagsservettern från Dunilin